Stellantis sa topí v problémoch. Zastavil výrobu legendárneho vozidla, dôvod je zarážajúci
Výroba elektrického malého vozidla Fiat 500e v talianskom závode Mirafiori pri Turíne bola už raz prerušená od polovice septembra do začiatku novembra 2024. Len niekoľko týždňov po jej obnovení však skupina Stellantis oznamuje ďalšiu prestávku, informuje portál Electrive.
Jasná príčina
Montážne linky v závode budú od 2. decembra až do 5. januára úplne odstavené. Zastavenie výroby sa nedotkne len modelu Fiat 500e, ale aj luxusných modelov Maserati GranTurismo a GranCabrio so spaľovacími motormi. V závode Mirafiori, kde pracuje približne 13 000 ľudí, sa však odstávka týka iba výroby; kancelárske práce pokračujú bez prerušenia.
Podľa vyhlásenia Stellantisu je príčinou prestávky pretrvávajúca neistota na trhu s elektrickými vozidlami v niekoľkých európskych krajinách, ktoré predstavujú až 97 percent produkcie závodu Mirafiori. Skupina zároveň uviedla, že segment elektrických mestských vozidiel v Európe v prvých desiatich mesiacoch tohto roka klesol o viac než polovicu v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2023. Dopyt po luxusných vozidlách, akými sú tie vyrábané značkou Maserati, klesol aj na trhoch mimo Európy, napríklad v Číne a USA.

Obrovský pokles
Výroba vozidiel Stellantis v Taliansku za prvých deväť mesiacov tohto roka poklesla o 41 percent, čo u zamestnancov vyvoláva obavy o pracovné miesta. Situácia je zároveň v priamom rozpore s cieľom talianskej premiérky Giorgie Meloni zvýšiť produkciu áut v krajine na milión vozidiel ročne do roku 2030.
Tento rok ide už o druhé zastavenie výroby v Mirafiori. Prvé sa začalo 13. septembra, keď Stellantis uviedol, že „tento krok je nevyhnutný vzhľadom na nedostatok objednávok spôsobený vážnymi problémami, ktorým čelí európsky trh s elektrickými vozidlami, najmä zo strany európskych výrobcov“. Pôvodne mala odstávka trvať do 11. októbra, no predĺžila sa až do 1. novembra. Po krátkom obnovení výroby teraz prichádza ďalšia prestávka.
Boj s nestabilitou
Stellantis čelí poklesu zisku a v rámci úsporných opatrení oznámil tento týždeň aj plán na zatvorenie závodu na výrobu dodávok v britskom Lutone, kde sa od roku 2025 mali vyrábať aj elektrické dodávky.
Zastavenie výroby v Mirafiori je tak ďalším príkladom toho, ako trh s elektrickými vozidlami a luxusnými autami bojuje s nestabilitou na globálnom trhu.
Dacia Duster je najlepšie auto do 20 000 €
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu

Snehová búrka mieri na Európu. Slovensko pocíti jej prvé príznaky už o pár dní
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
Obrovská blamáž nemeckej armády. Z kamióna ukradli 20-tisíc kusov munície
Susedná krajina sa stáva vesmírnou veľmocou. Ich satelity už na Zem posielajú prvé dáta
Európa stojí pred najdrahším rozhodnutím desaťročia. Ak nepomôže Ukrajine, stratí 1,8 bilióna dolárov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMFinančná expertka otvorene: Budúci vývoj akcií nevie predpovedať nik, toto sú pravidlá správneho investovania (ROZHOVOR)

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu




