Ľudia ich takmer vôbec nekupujú. Stellantis predlžil zastavenie výroby ikonických modelov
Spoločnosť Stellantis predĺžila zastavenie výroby obľúbených elektromobilov v Európe. Týka sa to elektrického vozidla Fiat 500e, ktorého výrobu pozastaví až do 20. januára 2025, výroba modelov Maserati GranTurismo a GranCabrio zostane pozastavená dokonca až do 3. februára 2025. Tieto kroky prichádzajú ako reakcia na pomalé tempo predaja elektrických áut, ktoré nesplnilo očakávania automobilky, píše portál Motor1.
Fiat 500e, montovaný v továrni Mirafiori v Taliansku, si už v decembri prešiel oznámením o pozastavení výroby, pôvodne plánovanom len do 5. januára. Rozhodnutie o ďalšom predĺžení signalizuje vážne výzvy, ktorým čelí Stellantis pri snahe presadiť sa na trhu elektromobilov. Okrem modelu Fiat 500e táto prestávka zasiahla aj luxusné modely Maserati, ktoré sú v rovnakom závode vyrábané.
Opakované zastavenia výroby
Nie je to prvýkrát, čo Stellantis musel obmedziť výrobu elektrických vozidiel. Podobné kroky podnikla automobilka už dvakrát koncom minulého roka – v septembri a októbri. Problém je pritom jednoznačný – elektrické vozidlá sa nepredávajú tak, ako sa očakávalo, takže automobilky sú nútené prehodnocovať svoje stratégie v oblasti elektrifikácie.
Pre Maserati sú však problémy ešte hlbšie. Bývalý generálny riaditeľ Stellantisu, Carlos Tavares, v minulosti priznal, že neúspechy značky Maserati sú čiastočne spôsobené zlým marketingom. Napriek tomu, že jeho slová mali opodstatnenie, Tavares začiatkom tohto mesiaca náhle opustil svoju pozíciu. Za týmto radikálnym krokom mali stáť nezhody medzi ním a predstavenstvom ohľadom smerovania automobilky.
Výhody pre spotrebiteľov
Zatiaľ čo slabý dopyt po elektromobiloch predstavuje výzvu pre výrobcov, zákazníkom prináša neočakávané výhody. Predajcovia sa snažia zbaviť nadbytočných zásob a ponúkajú výnimočne výhodné podmienky. Jeden z predajcov v Colorade aktuálne ponúka na Fiat 500e leasing so splátkami vo výške 0 dolárov mesačne. Takéto ponuky sú možné vďaka veľkorysým štátnym a federálnym stimulom, ktoré uľahčujú zákazníkom prístup k elektrickým vozidlám.
Tieto udalosti ukazujú, že aj keď je elektrifikácia automobilového priemyslu nevyhnutná, úspech bude závisieť od schopnosti výrobcov prispôsobiť sa meniacim sa potrebám trhu a zákazníkov. Stellantis tak stojí pred výzvou nájsť rovnováhu medzi dopytom, marketingom a produkciou, aby zabezpečil životaschopnosť svojich elektrických modelov v budúcnosti.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Na Slovensko vstupuje ďalšia automobilka. Bude u nás predávať prémiový aj lacný elektromobil
Veľmoc dala zelenú autu budúcnosti. Lietajúci elektromobil s dojazdom 1000 km je za rohom
Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Na slovenský trh mieri nová automobilka. Slovákom ponúkne lacné mestské auto aj SUV s dojazdom 950 km
Winkler: Vallo robí iba predzáhradky a kvetinky, mesto vyhlásilo križiacku výpravu voči všetkým autám
Zo zabudnutej štvrte Bratislavy vzniká nové miesto na bývanie. Neuveríš, ako sa mení táto časť mesta
Matej sám vybudoval firmu s obratom 1,59 milióna eur: „Za miliónovými tržbami je veľa práce, nie je to vôbec jednoduché“
Kandidátku na starostku zastrelili počas živého prenosu. Medzi obeťami bola aj jej dcéra
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Na Slovensko vstupuje ďalšia automobilka. Bude u nás predávať prémiový aj lacný elektromobil
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
-
- Na Slovensko vstupuje ďalšia automobilka. Bude u nás predávať prémiový aj lacný elektromobil
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
-
- Na Slovensko vstupuje ďalšia automobilka. Bude u nás predávať prémiový aj lacný elektromobil
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
Bombová hrozba na palube. Letisko Charleroi v Belgicku uzavreli
EÚ poslala Muskovi stovky miliónov. Kritici hovoria o škandále
Polárna žiara na Jupiteri mení jas každú sekundu. Webbov teleskop odhalil nevídaný jav
Plány na fúziu s Hondou zlyhali. Nissan sa snaží o obnovu po strate 4 miliardy eur
Ministerstvo vnútra hlási úspech digitálnych dokladov. Slováci ich používajú denne
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Na slovenský trh mieri nová automobilka. Slovákom ponúkne lacné mestské auto aj SUV s dojazdom 950 km
Winkler: Vallo robí iba predzáhradky a kvetinky, mesto vyhlásilo križiacku výpravu voči všetkým autám
Zo zabudnutej štvrte Bratislavy vzniká nové miesto na bývanie. Neuveríš, ako sa mení táto časť mesta
Matej sám vybudoval firmu s obratom 1,59 milióna eur: „Za miliónovými tržbami je veľa práce, nie je to vôbec jednoduché“
Kandidátku na starostku zastrelili počas živého prenosu. Medzi obeťami bola aj jej dcéra
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené