Odlíšenie človeka od stroja sa dá na internete aj inak, než otravným klikaním na obrázky autobusov alebo semaforov v rámci CAPTCHA ochrany. Svoje o tom vie aj Miquel Camps Orteza, ktorý v snahe nájsť si prácu v programátorskom sektore prišiel so skvelým nápadom. CAPTCHA ochranu proti spamu a automatickému klikaniu zasadil do sveta legendárnej hry DOOM, ako informuje PCMag.

V rámci jeho podareného nápadu si tak môžeš namiesto klikania na predmety zastrieľať na démonov v prostredí hry DOOM. Po spustení je tvojou úlohou v krátkom časovom intervale štyrikrát trafiť démona. V praxi by to znamenalo, že si prešiel testom a môžeš pokračovať na požadovanú stránku.

Orteza sa ale už v minulosti pokúsil o podobnú inováciu CAPTCHA ochrany. Prvotný nápad bol založený na drepovaní pred PC za využitia kamery, ktorá zaznamenala pár pohybov a až potom užívateľa pustila späť k nákupu na Amazone.

Podľa Orteza vznikol nápad na DOOM CAPTCHA minulý piatok, v sobotu ráno už bola na svete prvá verzia a v nedeľu bola online. Projekt je ale hlavne o zábave, čo dokladá aj možnosť napísať do CAPTCHA v DOOM téme kód IDDQD, ktorý je hráčom legendárnej série dobre známym. V hre dával postave nesmrteľnosť, v rámci CAPTCHA dokáže ochranu úplne obísť. Vyskúšať si to môžeš na tomto odkaze.

Zdroj: PCMag, GitHub

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú