Od 1. júna začnú platiť pre všetky krajiny mimo Spojených štátov amerických nové zmluvné podmienky používania služby YouTube. Tie platia v USA už od novembra minulého roka, čo u mnohých YouTuberov, ale i pravidelných návštevníkov tejto stránky vyvolalo vlnku rozruchu.

Spoločnosť má totiž na základe týchto aktualizovaných podmienok právo umiestňovať reklamy do akýchkoľvek videí podľa vlastného výberu. Na tému upozornil portál CBNCTV18.

Zmena podmienok

Ak si si našiel aj ty e-mail od Google, v ktorom ťa informujú o zmene v zmluvných podmienkach, neboj sa, nie si jediný. Ide o dlhodobo avizovanú zmenu, ktorá na tejto platforme začne platiť od 1. júna 2021.

Podobné podmienky platia v USA už od novembra 2020, pričom podľa všetkého za tieto zmeny môže najmä  zmena daňovej legislatívy v USA, ktorá nadobudne účinnosť už v júni 2021. V zmysle 3. kapitoly daňového zákonníka Spojených štátov má totiž Google povinnosť zhromažďovať daňové údaje, zrážať dane a podávať hlásenia daňovému úradu Spojených štátov (IRS), ak má autor v partnerskom programe YouTube zárobky z autorských poplatkov pochádzajúce od divákov v USA. Viac o tejto problematike nájdeš vo veľkom článku.

ScreenShot

Po novom má YouTube „právo speňažovať všetok obsah na platforme a vo videách kanálov, ktoré nie sú v Partnerskom programe YouTube, sa môžu zobrazovať reklamy.“

Jednoducho povedané, gigant má možnosť pridávať reklamy do videí aj malým kanálom, ktoré nie sú súčasťou Partnerského programu. Doposiaľ boli reklamy umiestňované výhradne iba do obsahu, ktorý bol súčasťou tohto programu. To, že vlastník kanálu z týchto reklám neuvidí ani cent, snáď netreba ani pripomínať, upozorňuje portál BusinessToday.

Aby tvorca mohol byť súčasťou Partnerského programu a mal právo na monetizáciu svojho obsahu, musí spĺňať určité požiadavky. Musí mať viac než 4000 hodín pozretí na verejných videách za posledných 12 mesiacov, viac než 1000 odberateľov a pripojený účet AdSense, ale v prvom rade musí mať bydlisko v krajine alebo regióne, kde je Partnerský program k dispozícii.

Ďalšou dôležitou zmenou sú obmedzenia pri rozpoznávaní tváre. Doposiaľ sa síce v zmluvných podmienkach uvádzalo, že bez súhlasu dotknutej osoby nemožno zhromažďovať nijaké informácie, ktoré by ju akýmkoľvek spôsobom mohli identifikovať, v nových podmienkach je už jasne uvedené, že do platnosti vstupujú aj obmedzenia týkajúce sa rozpoznávanie tváre.

V prípade, že od 1.júna budeš aj naďalej pokračovať v používaní YouTube, automaticky vyjadríš súhlas s novými podmienkami. Kompletné znenie všetkých zmien nájdeš na tomto odkaze.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom