Politické reklamy zásadne ovplyvňujú ľudí aj na sociálnych sieťach, no jedna z nich sa však teraz rozhodla, že s nimi skoncuje. Twitter už od novembra zakáže platené politické reklamy globálne, čo CEO spoločnosti odôvodnil niekoľkými argumentami, informuje Futurism.

Pomocou politických reklám môžu politici šíriť svoju kampaň či príspevky medzi používateľov sociálnych sietí. Twitter však podľa vyjadrení výkonného riaditeľa takéto praktiky zakáže po celom svete a zmena bude účinná už od 22. novembra. Jack Dorsey má totiž za to, že politici by si úspech a šírenie svojich príspevkov medzi ľudí mali skôr zaslúžiť ako zaplatiť. Nové podmienky budú pritom zverejnené už 15. novembra.

Práve platené politické reklamy mali ich inzerentom poskytovať výhodu aj v prípade šírenia nepravdivých príspevkov, ktoré chce Twitter obmedziť. Táto sociálna sieť však nie je jedinou, ktorá sa snaží kontrolovať politické reklamy. Na druhej strane sa taký Facebook týmto reklamám nebráni a dokonca nerieši ani zavádzajúce platené príspevky politikov, informuje The Verge. Podľa COO tejto spoločnosti by mali reklamy tohto typu zostať na najväčšej sociálnej sieti, pretože predstavujú dôležitý „politický diskurz“.

Zdroj: Futurism, The Verge

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú