Automobilová skupina Stellantis plánuje vybudovať v Európe závod na výrobu batérií pre elektrické vozidlá s čínskou spoločnosťou CATL. Bude to už jej štvrtý závod na kontinente, keďže sa snaží vyrábať lacnejšie batérie a dostupnejšie elektrické vozidlá. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.
Obe spoločnosti oznámili predbežnú dohodu o dodávke batériových článkov a modulov pre výrobu elektromobilov v Európe. Zvažujú tiež založenie spoločného podniku s rovnakými podielmi (50 ku 50) v regióne.
Maxime Picat, vedúci nákupu a dodávok skupiny Stellantis, uviedol, že plán spoločného podniku s CATL predpokladá vybudovanie novej gigafabriky v Európe na výrobu batérií, ktoré využívajú fosforečnan lítno-železitý (LFP). Výroba takýchto batérií je lacnejšia, ale sú menej výkonné v porovnaní s nikel-mangán-kobaltovými (NMC) batériami a ďalšou v súčasnosti bežnou technológiou.
Prebiehajú tiež diskusie s CATL o plánoch na spoločný podnik. Na ich dokončenie je potrebných ešte niekoľko mesiacov, povedal Picat. Odmietol poskytnúť podrobnosti o možnom umiestnení nového závodu na batérie.
Európski výrobcovia áut a vlády nalievajú miliardy eur do budovania závodov na výrobu batérií na domácom trhu, aby znížili závislosť od dodávok z Ázie. Čínski výrobcovia batérií ako CATL zároveň v rámci expanzie stavajú v Európe závody pre európske elektromobily.
Podľa Picata dohody s CATL doplnia stratégiu skupiny v rámci elektrifikácie. Batérie LFP pritom automobilke pomôžu znížiť výrobné náklady v Európe pri zachovaní produkcie batérií NMC pre drahšie autá. Pripomenul, že cenová dostupnosť je potrebná v mnohých segmentoch, či už ide o osobné vozidlá alebo úžitkové vozidlá.
Stellantis, vlastník značiek vrátane Jeep, Peugeot, Fiat či Alfa Romeo, buduje V Európe tri gigatovárne: vo Francúzsku, Nemecku a Taliansku prostredníctvom spoločného podniku s Mercedesom a TotalEnergies, ktorý sa špecializuje na batérie NMC.
„Cenová dostupnosť je kľúčom a v tom je LFP dnes najlepšou technológiou, ktorú môžete nájsť na trhu v rámci kompromisu medzi autonómiou a nákladmi,“ dodal Picat. Predseda predstavenstva a generálny riaditeľ CATL Robin Zeng dodal, že partnerstvo „bude rozhodujúcim krokom na ceste oboch strán k cieľom uhlíkovej neutrality“.
Podľa utorkovej dohody bude CATL spočiatku dodávať LFP batérie automobilovej skupine pre elektromobily v segmentoch osobných automobilov, crossoverov a malých a stredných SUV.
Stellantis od svojho vzniku začiatkom roku 2021 zlúčením Fiat Chrysler Automobiles a výrobcu Peugeotu, skupiny PSA, uzavrel niekoľko zmlúv o dodávke materiálov potrebných na globálnu výrobu elektrických vozidiel.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Red Dead Redemption 3 sa môže stať realitou. Jeho tvorca však hovorí niečo, čo fanúšikov zabolí

Medzi kométou 3I/ATLAS a Zemou sa objavil ďalší záhadný objekt, nemá chvost a vedci sú zmätení

TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem

Stojí len 300 €, no robí to, čo drahšie modely. Našiel som najvýhodnejší robotický vysávač v roku 2025

Nový liek zmení ľudstvo. Slovenskí vedci skúšajú technológiu, ktorá dokáže zastaviť starnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Spolujazdci si nevypijú ani kvapku, hrozia mastné pokuty. Vláda sprísňuje pravidlá
PREMIUMNa sociálnych sieťach vieš zarobiť aj 300 eur za jedno video. Nepotrebuješ byť ani influencer (ROZHOVOR)

Imunitné bunky „omladli“ už za 4 týždne: Nový doplnok dlhovekosti regeneruje telo zvnútra

Elixír mladosti: 3 prísady, ktoré celebritný lekár mieša do čaju pre energiu, chudnutie a dlhovekosť

Opustené „mesto duchov“ za 100 miliárd dolárov: Megalomanský projekt mal prekonať Dubaj, zničila ho jediná vec
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Česko vyhralo jackpot. Pod zemou našlo poklad za miliardu eur, ťažiť ho zatiaľ nemôže
- 80 000-tonový kolos porazil USA. Čína spustila na vodu najväčšiu vojnovú loď svojho druhu
- Má biliónovú hodnotu a zmení ekonomiku celej planéty. Vo vesmíre sa skrýva poklad, odvážlivci pôjdu po neho
-
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Má biliónovú hodnotu a zmení ekonomiku celej planéty. Vo vesmíre sa skrýva poklad, odvážlivci pôjdu po neho
- Plastom zvoní umieračik. Konečne máme náhradu a vďačíme aj Slovákom
- Stromy v džungli oblievali ľadom. Prvý Predátor bol všetkým na smiech, takto prežil vlastnú hanbu
-
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Rusko vyľakalo celý Západ. Multifunkčnou superzbraňou chce dobyť prekvapivú časť sveta
- Na Slovensko prichádza nový kanál. Ponúkne desiatky filmov a bude úplne bez reklám
- Politici nám klamú, Slovákov dobehne krutá pravda. Ekonóm vysvetlil zdraženie energií, ktoré spôsobí Green Deal
- Slováci budú nadšení. Platené TV stanice teraz môžu sledovať úplne zadarmo
Nvidia nečakane dostala tvrdý zákaz. Do tejto krajiny už nemôže vyvážať čipy
Chaos v leteckej doprave. Tisíce letov zrušených, zamestnanci hlásia kolaps systému
EÚ prekročila červenú čiaru a chystá veľkú kontroverziu. Čas sa kráti, kričia vedci z celého sveta
Japonská automobilka hlási stratu 600 miliónov eur. Pripisuje ju clám, má plán, ako sa vrátiť k zisku
Obrovská nádej pre celú Európu: Americký ropný gigant preskúma dôležité ložisko plynu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Spolujazdci si nevypijú ani kvapku, hrozia mastné pokuty. Vláda sprísňuje pravidlá
PREMIUMNa sociálnych sieťach vieš zarobiť aj 300 eur za jedno video. Nepotrebuješ byť ani influencer (ROZHOVOR)

Imunitné bunky „omladli“ už za 4 týždne: Nový doplnok dlhovekosti regeneruje telo zvnútra

Elixír mladosti: 3 prísady, ktoré celebritný lekár mieša do čaju pre energiu, chudnutie a dlhovekosť

