Občianske združenie Slovensko.Digital spustilo službu, ktorá zjednoduší nahlasovanie chýb v elektronických službách štátu (eGovernmentu) či podnety na jeho zlepšenie. Stačí, ak ľudia vo svojich verejných príspevkoch na sociálnych sieťach označia Slovensko.Digital a použijú hashtag #lepsiesluzby. TASR o tom informoval zo združenia Matúš Kollár.

Slovensko.Digital sa po označení na sociálnych sieťach Facebook a Twitter o takomto príspevku automaticky dozvie, skontroluje ho a následne nahlási na riešenie prislúchajúcemu úradu. Stav riešenia takéhoto podnetu potom môže každý sledovať na portáli www.lepsiesluzby.sk.

„Naším hlavným cieľom je ešte viac zjednodušiť nahlasovanie nedostatkov alebo nápadov na zlepšenie elektronických služieb štátu a samosprávy v rámci nášho bežiaceho projektu www.lepsiesluzby.sk. Ľudia vnímajú štát ako jeden celok, nemajú mať povinnosť poznať rozdelenie kompetencií medzi úradmi, a preto sme v rámci projektu vytvorili jedno centrálne miesto, kde môžu svoje podnety nahlásiť a my ich následne rozdistribuujeme medzi príslušné úrady,“ vysvetlil výkonný riaditeľ Slovensko.Digital Peter Kulich.

Združenie si však myslí, že vytvorenie takéhoto centrálneho systému by mal v blízkom čase zaviesť aj samotný štát. Deklaruje, že štátu v prípade záujmu koncept riešenia podaruje. „Ľudia aj doteraz zdieľali svoje skúsenosti s elektronickými službami štátu na sociálnych sieťach. Odteraz môžeme tieto podnety automaticky zbierať a ďalej s nimi pracovať,“ spresnil Kulich. Na portáli Lepšie služby môžu občania, podnikatelia, ale aj úradníci upozorniť na problémy elektronických služieb štátu, alebo zaslať podnety na ich zlepšenie.

Zdroj: TASR

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom