Nie je žiadnym tajomstvom, že televízie živí hlavne reklama. Aj preto je tvoj obľúbený film či seriál prerušený hneď niekoľkými komerčnými prestávkami. 

Prechod na digitálne vysielanie však pre televízie znamená problém. Veľa poskytovateľov IPTV vysielania u nás totiž v rámci služieb navyše prináša aj tzv. archív. Programy potom nemusíš pozerať naživo, ale pustíš si ich niekoľko hodín či dokonca dní po ich premiére – a otravné reklamné bloky, samozrejme, preskočíš. 

Ako informuje český portál Mediaguru, TV Prima už takýto potenciálny výpadok príjmov od inzerentov nemieni tolerovať a v rámci českého providera O2 TV pretáčanie vysielania zakáže. 

Urobí tak už od 1. júna, samozrejme, technicky musí takéto riešenie pre Primu vykonať O2 TV. V rámci dohody s televíziou tak operátor urobí, ale výmenou za to, že v elektronickom sprievodcovi kanálov (EPG) kanály Primy klesnú nižšie, až za konkurenčnú Novu.

Šéfka obsahu O2 TV Anna Lenerová pre Mediaguru.cz vysvetľuje, že chcú mať v popredí kanály, ktoré ponúkajú všetky inzerované výhody ich IPTV vysielania bez obmedzení.  

Krok Primy je vopred pripravený, televízia totiž nedávno spustila kampaň nepretacej.cz, kde divákov žiadala o to, aby ich reklamy nepreskakovali. 

Na Slovensku operátori k tejto možnosti pristupujú rôzne, zrejme však ide skôr o technické rozdiely ako cieľavedomé konanie. Skylink napríklad umožňuje programy pretáčať v mobilnej aplikácii pre Android a iOS, v aplikácii pre smart televízory (napríklad Tizen) však nie. 

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú