O2 informovalo o aktuálnych výsledkoch. Zvýšil sa počet zákazníkov, výnosy však klesli

Výnosy skupiny O2 na Slovensku, ktorá zahŕňa aj výsledky spoločnosti O2 Business Services, ku koncu septembra klesli o tri percentá. Dosiahli 213 miliónov eur. Počet zákazníkov operátora O2 oproti tomu narástol medziročne takmer o štyri percentá najmä vplyvom M2M SIM kariet, a to na 2,19 milióna.

Zisk skupiny O2 pred úrokmi a zdanením (EBITDA) dosiahol ku koncu septembra vyše 92 miliónov eur. Informovala o tom hovorkyňa O2 Tereza Molnár. Vo výsledkoch O2 v treťom štvrťroku sa po úvodných dvoch kvartáloch spojených s koronakrízou a z nej vyplývajúcich celoštátnych protipandemických opatrení prejavila zvýšená návštevnosť predajní, s ktorou rástol aj predaj hardvéru.

Hoci spoločnosť pocítila zvýšenú mobilitu ľudí, podľa generálneho riaditeľa O2 Petra Gažíka vplyv roamingu na výnosoch skupiny za minulým rokom zaostáva. K 30. septembru 2020 oproti porovnateľnému obdobiu predchádzajúceho roka rástol počet zákazníkov platiacich na základe faktúry, ktorí z celkovej zákazníckej bázy tvorili už vyše 67 percent.

Najvýraznejšie rástol segment M2M SIM kariet. Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) bol v sledovanom období vo výške 11 eur. Mimoriadna situácia na Slovensku vzhľadom k šíreniu koronavírusu a opatrenia mali dopad na slovenských operátorov, najmä na vyťaženosť ich sietí.

O2 v čase zavedenia prvých celoštátnych opatrení evidovalo nárast prevádzky, ktorá sa blížila najexponovanejším obdobiam v roku. Počet volaní stúpol o 10 percent, dĺžka hovoru sa predĺžila približne o tretinu. O štvrtinu narástla dátová prevádzka.

Zdroj: SITA

Pošli nám TIP na článok