Nemeckí vodiči dávajú prednosť elektromobilom domácich výrobcov pred čínskymi značkami, hoci tie sú cenovo dostupnejšie. Vyplýva to z prieskumu poradenskej firmy Bearing Point a Handelsblatt Research Institute (HRI), o ktorom TASR informovala na základe správy DPA.

Prieskum ukázal, že v rebríčku atraktivity elektromobilov dominujú značky Volkswagen, Audi a Mercedes-Benz. Naproti tomu čínske značky MG, BYD a GWM, napriek nižšej priemernej cene, obsadili spodné priečky. Prieskum prebiehal od 15. do 17. mája a zúčastnilo sa ho 2042 nemeckých spotrebiteľov, medzi ktorými boli majitelia elektromobilov a aj tí, ktorí o ich kúpe uvažujú.

Cena síce bola pre 62 % respondentov najdôležitejším faktorom, avšak potenciálni kupci zároveň zdôraznili, že pri rozhodovaní zohľadňujú aj ďalšie aspekty, ako napríklad dojazd, prevádzkové náklady na energiu a renomé značky.

Štúdia ukázala, že Volkswagen ponúka najvyváženejší balík vlastností, hoci v hodnotení jednotlivých kategórií sa umiestnil na prvom mieste len v niektorých. Zákazníci ocenili Mercedes-Benz a BMW za inovatívny prístup. Opel zaujal nižšími priemernými cenami, zatiaľ čo čínskym značkám a aj americkej Tesle nemeckí spotrebitelia menej dôverujú z hľadiska kvality.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP