Google sa v najnovšom spore snaží brániť pred obvineniami Európskej komisie, ktorá ho znova obvinila zo zneužívania dominantného postavenia ako výrobcu Androidu. Podľa EK by mala spoločnosť prestať vnucovať výrobcom zariadení vlastný prehliadač Chrome a vyhľadávač. Google však tieto argumenty zatienil vyjadrením, podľa ktorého aj používatelia vyhľadávača Bing najviac hľadajú jeho Google vyhľadávač, informoval Bloomberg.

Podľa advokáta sesterskej spoločnosti Googlu – firmy Alphabet, je práve Google vyhľadávač najhľadanejším výrazom v konkurenčnom vyhľadávači Bing od Microsoftu. Spoločnosť sa takýmito tvrdeniami snaží vyhnúť ďalšej pokute, ktorá by mohla podľa súdu dosiahnuť až 4,3 miliardy eur.

EK má za to, že Google núti výrobcov smartfónov do inštalácie prehliadača Chrome a vlastného vyhľadávača, čím má zneužívať svoje dominantné postavenie na trhu. Google však komisii predviedol, že ľudia jeho vyhľadávač nevyužívajú nútene, ale sami ho dobrovoľne hľadajú. Podľa štatistík, ktorými sa Google na súde oháňal, je jeho vyhľadávač najhľadanejším výrazom u konkurencie.

Pre porovnanie si Google vyhľadávač drží podľa štatistík až 92,04 % podiel na trhu v porovnaní s chabým 2,66 % podielom vyhľadávača Bing. Spoločnosť už pritom nemôže byť kritizovaná ani za to, že svoj vyhľadávač používateľom vnucuje – dala im totiž na výber viacero vyhľadávacích nástrojov, ktoré si môžu zvoliť už pri prvotnom nastavení nového Android smartfónu.

Ako v roku 2018 na súde pri pojednávaní podobného prípadu argumentoval CEO Google Sundar Pichai, Android vytvoril viac možností, nie menej, podotkol portál Gizmodo. Používatelia tak dostali na výber.

Aj o niekoľko rokov neskôr sa ale potvrdzuje, že drvivá väčšina z nich zostáva verná vyhľadávaču Google, ktorý ťaží výhodu z enormného množstva indexovaných webov, ktoré zahŕňa vo svojich výsledkoch vyhľadávania.

Zdroj: Bloomberg, Gizmodo, StatCounter

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú