Facebook upozorní používateľov, ak „lajknú“, zverejnia alebo budú komentovať príspevok s nepravdivými informáciami o koronavíruse. Firma bude takéto príspevky odstraňovať a následne na ne upozorní dotknuté osoby, pričom im sprostredkuje informácie o „vírusových mýtoch“, ktoré odhalila Svetová zdravotnícka organizácia (WHO). Spoločnosť zavedie tento servis v nasledujúcich týždňoch.
Množstvo firiem už prijalo bezprecedentné opatrenia týkajúce sa nepravdivých informácií súvisiacich s koronavírusom. Facebook predtým zakázal reklamy týkajúce sa liečby koronavírusu. Spoločnosť používa nové algoritmy a snaží sa informovať používateľov o faktoch, ktoré potvrdili kompetentné zdravotnícke organizácie.
Nedokázali však zabrániť šíreniu všetkých nepravdivých informácií. Takmer denne sa objavujú správy o údajnom pôvode vírusu či vývoji vakcíny. Videá alebo príspevky s neoverenými možnosťami liečby dosiahli tisíce videní. Používatelia Facebooku napríklad približne 200-tisíckrát videli príspevok s nepravdivou informáciou, že oxid chloričitý dokáže zničiť vírus.

Spoločnosť Avaaz tiež objavila na Facebooku viac ako sto správ o koronavíruse, ktoré mali milióny pozretí, a to aj po tom, ako ich overovatelia faktov označili za zavádzajúce alebo nepravdivé. „Dezinformácie o koronavíruse mutujú a šíria sa rýchlejšie, ako ich súčasný systém Facebooku dokáže nájsť“ uviedli zástupcovia Avaazu v najnovšej správe.
Teraz čítajú

AKTUALIZOVANÉ Máme prvé video z letu helikoptéry na Marse, NASA prepísala históriu

Ľudské bunky rástli v opičích embryách a ľudsko-opičia chiméra žila rekordný počet dní, vedci varujú pred etickým problémom

Z e-shopov späť do obchodov. Predajcovia elektroniky po mesiacoch otvárajú, takéto sú podmienky

Dogecoin je minulosť. Teraz už môžeš investovať aj do kryptomeny so známym Pokémonom

ZAUJÍMAVÉ Slovensko čelilo masívnemu hackerskému útoku na firmy a inštitúcie. Čo sa vlastne stalo?
Články, ktoré hýbu svetom

Nikto nešoféroval auto. Dvaja ľudia zomreli pri hrozivej nehode Tesly so zapnutým autopilotom, znovu odhalila obrovskú nezodpovednosť ľudí

Slovenská firma lákala na „najúžasnejšiu televíziu na trhu“. Reklamou klamala a zavádzala zákazníkov

Autopilot Tesly opäť zabíjal. V aute, ktoré nikto nešoféroval, zahynuli dvaja ľudia

Za donutmi od východniarov sa idú Slováci zblázniť, cestujú za nimi aj zo Žiliny
