V texte boli použité materiály TASR.

Aktualizované 07.11.2023:

Spoločnosť Meta v Európskej únii zavádza nový platený program pre svoje sociálne siete, Facebook a Instagram. K dispozícii je táto možnosť už aj na Slovensku, pričom platený program odstraňuje všetky reklamy a znemožňuje spoločnosti Meta využiť vaše osobné dáta na predaj reklamy.

Spoločne s touto nie veľmi prívetivou správou sme sa dozvedeli aj oficiálne cenníky, ktoré sa delia do dvoch skupín – kto si Facebook/Instagram predplatí na webe a kto cez aplikáciu. Na webe zaplatíte 9,99 eur mesačne, v mobilnej aplikácii až 12,99 eur mesačne. Dôvodom rozličných cien je poplatok 30 % pre Google alebo Apple pri platbe v mobilnej aplikácii.

Pôvodný článok:

Sociálne platformy spoločnosti Meta sa snažia zaviesť pre používateľov Instagramu a Facebooku v Európe predplatné v prípade, že nechcú reklamy. TASR o tom informuje na základe správy Reuters, ktorá sa odvoláva na dva zdroje oboznámené s touto záležitosťou.

Diskutuje sa o niekoľkých cenových plánoch, ale poplatok 10 eur mesačne sa ukazuje ako najpravdepodobnejší, povedal jeden z nich, zatiaľ čo druhý zdroj uviedol, že bude zavedený v najbližších mesiacoch.

Návrh je pokusom spoločnosti Meta splniť nariadenia Európskej únie (EÚ), ktoré môžu obmedziť jej schopnosť prispôsobovať reklamy používateľom bez ich súhlasu a poškodia jej hlavný zdroj príjmov.

Ponuka výberu medzi bezplatným využívaním služieb, ale s reklamami, a predplatným bez reklám môže viesť k tomu, že používatelia sa rozhodnú pre prvý model. To spoločnosti Meta umožní dodržať predpisy bez toho, aby to ovplyvnilo jej reklamné podnikanie.

Na mobilných zariadeniach by cena za jeden účet vyskočila na zhruba 13 eur, pretože Meta by zohľadňovala provízie účtované obchodmi s aplikáciami Apple a Google, uviedol druhý zdroj.

Na porovnanie, Netflix si účtuje za základné predplatné 7,99 eura mesačne, zatiaľ čo YouTube Premium stojí približne 12 eur a prémiová služba Spotify približne 11 eur.

Spoločnosť Meta dostala začiatkom tohto roka pokutu 390 miliónov eur od írskeho komisára pre ochranu osobných údajov, ktorý ju upozornil, že nemôže používať tzv. kontrakt ako právny základ na posielanie reklám používateľom na základe ich online aktivity.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú