
Nemecký automobilový koncern Daimler sa prihlásil k cieľom parížskej klimatickej dohody a do roka 2050 chce dosiahnuť ekologicky neutrálnu nákladnú cestnú dopravu. „Chceme dosiahnuť, aby do roka 2039 všetky naše úžitkové vozidlá v Európe boli v jazdnom režime neutrálne z hľadiska emisií oxidu uhličitého (CO2),“ povedal šéf divízie Daimler Trucks & Buses Martin Daum.
Tento čiastočný cieľ vyplýva z toho, že minimálne 10 rokov potrvá, kým sa vozové parky úplne obnovia. Do roka 2022 chce Daimler v Japonsku, USA a Európe ponúkať sériové vozidlá poháňané batériami. Najvyšším cieľom je však v roku 2050 dosiahnuť úplne neutrálnu cestnú dopravu. Do konca desaťročia chce dostať pohon na báze vodíka do stavu, ktorý umožní sériovú výrobu. Daimler však zatiaľ nechce investovať do infraštruktúry, keďže si to vyžiada dodatočné investície.

Je však presvedčený, že elektrický aj vodíkový pohon sa môžu veľmi dobre dopĺňať. Stanovené ciele je podľa Dauma možné dosiahnuť len za predpokladu, že technická transformácia bude pre klientov z hľadiska nákladov a infraštruktúry finančne výhodná. Elektrický mestský autobus v súčasnosti stojí dvojnásobok autobusu s dieselovým motorom. Podľa odhadov budú elektrické autobusy a kamióny aj v roku 2040 drahšie než dieselové.
Zdroj: TASR
Teraz čítajú

AKTUÁLNE Najpokročilejší elektromobil sveta je tu. Mercedes EQS búra všetky predsudky a prináša ultimátny dojazd

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Slovania sa zmenili z nádejného slovenského seriálu na nezmyselnú „telenovelu“. Majú poslednú šancu sa zachrániť

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ SpaceX končí s doterajším spôsobom zachraňovania častí Falconu 9. Staví na efektívnejšie riešenie

VIDEO Čaká Justice League Zacka Snydera definitívny koniec? HBO odpovedá vo finálnom traileri

Koncernový súboj elektromobilov: VW ID.4 a Škoda Enyaq excelovali v bezpečnostných testoch. Jeden z nich mal ale navrch
Články, ktoré hýbu svetom

Muskov Neuralink desí aj uznávaných odborníkov. Je tu riziko, že bude predávať myšlienky ľudí

Bitcoinová horúčka eskaluje. Slováci sa vrhajú do kryptomien, od začiatku roka ich nakúpili za desiatky miliónov

Firma Pavla Čekana, ktorá pomáha Slovensku bojovať s pandémiou, je v obrovskej strate. Má to ale jasný dôvod

Do reštaurácie sa objednáš ako na testovanie. Gastro našlo spôsob, ako fungovať aj cez pandémiu
