Vedel si, že Tesla Autopilot v skutočnosti nie je plne autonómne riadenie? Aj napriek otáznemu marketingu je pravda taká, že systém má od plnej autonómnosti naozaj ďaleko. To si myslí aj zákonodarca v Kalifornii, kde prešiel nový zákon, ktorý upravuje povinnosti automobiliek pri marketingu tohto typu systémov. Na tému upozornil portál Gizmodo.

Nový zákon SB No. 1398 hovorí, že predajca musí zákazníkovi jasným spôsobom ukázať, do akej miery je daný systém autonómny. To sa nevzťahuje len na prehliadku vozidla, ale aj na samotný marketing. Taktiež musí byť poukázané na všetky limity daného systému.

Kritiku v tomto smere zožala najmä Tesla, ktorá svoje autonómne riadenie nazýva Autopilot, respektíve príplatkový Full Self-Driving (doslova Plne Autonómne Riadenie). To evokuje pocit, že auto sa dokáže postarať o všetko a zasahovanie vodiča nie je počas jazdy nutné. Samozrejme, ide o marketingový ťah a tieto systémy sú ďaleko od toho, aby sme ich mohli nazývať autopilotom v pravom zmysle slova.

Gizmodo ale upozorňuje, že Tesla momentálne sídli v Texase a je otázne, akým spôsobom bude nový zákon presadzovaný.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú