Spočítali sme náklady na jazdu elektromobilom po zdražení nabíjania. Výsledok je stále šokujúci
Na Slovensku zrejme nie je nič, čo by v posledných týždňoch či mesiacoch nešlo cenovo hore. Od potravín, cez spotrebný tovar, až po ceny energií. S tým posledným sú spojené aj vyššie prevádzkové náklady elektromobilov, a preto sa naskytá otázka, či je ešte elektromobil stále taký výhodný, ako tomu bolo napríklad pred pol rokom.
Pred začiatkom leta sme priniesli detailný článok o nákladoch pri dlhodobej prevádzke elektromobilu.
Mnoho sa odvtedy ale zmenilo a hore nešla len cena elektrickej energie pre domácnosti, ale aj cena nabíjania na verejných staniciach. Náš priemerný mesačný nájazd nie je najmenší a pokojne dokážeme za týždeň najazdiť aj 1 000 km, čiže za celý mesiac dokopy 4 000 km.
Ak by sme tieto kilometre chceli dnes urobiť na úspornom spaľováku, napríklad s VW Golf s 1,6-litrovým naftovým TDi motorom, pri súčasnej cene nafty 1,90 €/liter a priemernej spotrebe 4,8 l/100 km, by stálo 4 000 km viac ako 360 eur. Ako je na tom teda elektromobil v porovnaní s touto sumou?
Drahšie je najmä verejné nabíjanie
V tomto článku sa po odomknutí dozvieš
- Ako sa zvýšili ceny elektriny a verejného nabíjania
- Koľko dnes stojí prevádzka elektromobilu pri nájazde 1 000 km týždenne
- Aký vysoký je rozdiel v porovnaní s jazdou spaľovákom
- Či sa aj dnes oplatí elektromobil dlhodobému majiteľovi, ktorý nabíja len na verejných nabíjačkách
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
Teraz čítajú
Expert na elektromobilitu: Vstupujeme do éry, kedy spaľováky nemajú šancu konkurovať. Nabíjačku bude mať každé parkovacie miesto
Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Európa by sa mala inšpirovať. Prvý krát v históriitáto krajina reštartuje jadrovú elektráreň
Najdrahší benzín spomedzi okolitých krajín EÚ má práve Slovensko
Elektrické nákladiaky Tesla môžu byť vyrábané v Európe, firma rokuje s touto krajinou
Žije. Japonská Sonda prekvapivo zvládla lunárnu noc
Doteraz nikde nebol dostupný. Najlepšieho Spider-Mana si v novom filme pozrieš úplne zadarmo
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené