Špičkový Mercedes EQS dosiahol v kritickom teste iba priemerný výsledok. Pomohla mu jedna dôležitá vlastnosť
Luxusný elektrický sedan Mercedes EQS je absolútnou špičkou v mnohých oblastiach, no viac ako 2,5-tonový a vyše 5-metrový kolos zrejme nebude najobratnejším elektromobilom na trhu. Dokazuje to aj losí test, na ktorý upozornil portál InsideEVs.
Povestný „losí test“ dokáže veľmi jednoducho, no zároveň efektívne preveriť jazdné vlastnosti áut každého typu. Obyčajné strhnutie volantu dokáže o vozidle prezradiť, či je pretáčavé, nedotáčavé, ale hlavne ako sa zachová v kritickej situácii.
NEPREHLAIDNI
Oplatí sa za 170 000 €? Poznám odpoveď, či má zmysel Mercedes EQS pred klasickou triedou S
Elektromobily sa v tomto teste správajú oproti spaľovákom veľmi odlišne. Vplýva na to niekoľko faktorov, ako vyššia hmotnosť, nižšie položené ťažisko či častokrát omnoho dlhší rázvor v porovnaní s autami so spaľovacím motorom.
Mercedes EQS má dizajn, o akom sa iným autám len sníva
Niektoré elektromobily si ale v teste viedli naozaj dobre, spomenúť môžeme napríklad Teslu Model Y, ktorá zvládla manéver pri rýchlosti 83 km/h. Potom sú tu ale aj také vozidlá, ako napríklad Škoda Enyaq, ktorá si bezpečne poradila iba s rýchlosťou do 67 km/h.
Luxusný sedan Mercedes EQS je na tom lepšie, no svojim výsledkom sa zaradil iba do skupiny priemerných automobilov.
Bez natáčacej zadnej nápravy by to bolo horšie
Test vykonaný redaktormi z YouTube kanála km77.com odhalil, že Mercedes EQS je vzhľadom na svoju veľkosť a hmotnosť pomerne obratné a dobre kontrolovateľné auto.
Sedan zvládol bezpečne vykonať manéver pri rýchlosti 72 km/h. Pre porovnanie, klasická trieda S si poradila aj s testom pri rýchlosti 74 km/h. Pri tejto skúške ale zohráva veľkú rolu každé malé navýšenie rýchlosti.
Rýchlosť 79 km/h už bola pre EQS príliš vysoká a vodič sa pri manévri ani len nepokúšal zaradiť späť do pôvodnej jazdnej stopy. Zaujímavým postrehom je, že počas testu prakticky nepocítil rozdiel medzi normálnym a športovým nastavením podvozku.
Pri športovom nastavení auta by malo EQS zvládať podobné manévre podstatne lepšie, no v prípade EQS zrejme táto zmena nemá tak drastický vplyv na ovládateľnosť.
Výsledok je taký, že EQS, aj keď iba tesne, losím testom prešiel. Výrazne mu k tomu napomohla natáčacia zadná náprava, ktorá je k dispozícii už v základnej výbave auta. Za príplatok sa ale dokáže natáčať miesto pôvodných 4,5 stupňa až o 10 stupňov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Umelá inteligencia, vodík a dizajn. Yamaha ukázala, ako bude vyzerať jazda o 5 rokov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Legendárna minerálka svetovej kvality sa vracia na pulty. Firma chce oživiť i chátrajúce kúpele
Prirodzený „zabijak“ rakoviny prekonáva všetky doterajšie terapie. Vedci ohlásili takmer 100 % účinnosť
Billa sťahuje z pultov obľúbenú pochúťku. Môže obsahovať nadbytok pesticídov
Milované kúpele Slovákov čaká rekonštrukcia za viac ako 5 miliónov eur. Je to len začiatok
Príspevok na opatrovanie sa zvýši až na 1 210 eur. Má byť viac peňazí pre rodiny aj pracovníkov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Obyvatelia európskej metropoly sa vzbúrili: Spaľováky tu dostali stopku skôr, než ktokoľvek čakal
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Ak máš tohto operátora, máš to najlepšie na Slovensku. 5G sieť zasahuje už viac než 5 miliónov ľudí
Fosílne palivá ich devastujú a musia konať rýchlo. Dôležitý spojenec Západu sa musí rozhodnúť
Kľúčový ľad planéty sa stráca alarmujúcou rýchlosťou. Vedci hovoria o predčasnej katastrofe
Nemecké tajné služby bijú na poplach: Rusko sa nebojí otvoreného vojenského konfliktu s NATO
Z Nemecka hlásia bizár: Zlodeji plienia na nabíjacích staniciach pre elektromobily, kradnú toto
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP