Špičkový Mercedes EQS dosiahol v kritickom teste iba priemerný výsledok. Pomohla mu jedna dôležitá vlastnosť
Luxusný elektrický sedan Mercedes EQS je absolútnou špičkou v mnohých oblastiach, no viac ako 2,5-tonový a vyše 5-metrový kolos zrejme nebude najobratnejším elektromobilom na trhu. Dokazuje to aj losí test, na ktorý upozornil portál InsideEVs.
Povestný „losí test“ dokáže veľmi jednoducho, no zároveň efektívne preveriť jazdné vlastnosti áut každého typu. Obyčajné strhnutie volantu dokáže o vozidle prezradiť, či je pretáčavé, nedotáčavé, ale hlavne ako sa zachová v kritickej situácii.
NEPREHLAIDNI
Oplatí sa za 170 000 €? Poznám odpoveď, či má zmysel Mercedes EQS pred klasickou triedou S
Elektromobily sa v tomto teste správajú oproti spaľovákom veľmi odlišne. Vplýva na to niekoľko faktorov, ako vyššia hmotnosť, nižšie položené ťažisko či častokrát omnoho dlhší rázvor v porovnaní s autami so spaľovacím motorom.
Mercedes EQS má dizajn, o akom sa iným autám len sníva
Niektoré elektromobily si ale v teste viedli naozaj dobre, spomenúť môžeme napríklad Teslu Model Y, ktorá zvládla manéver pri rýchlosti 83 km/h. Potom sú tu ale aj také vozidlá, ako napríklad Škoda Enyaq, ktorá si bezpečne poradila iba s rýchlosťou do 67 km/h.
Luxusný sedan Mercedes EQS je na tom lepšie, no svojim výsledkom sa zaradil iba do skupiny priemerných automobilov.
Bez natáčacej zadnej nápravy by to bolo horšie
Test vykonaný redaktormi z YouTube kanála km77.com odhalil, že Mercedes EQS je vzhľadom na svoju veľkosť a hmotnosť pomerne obratné a dobre kontrolovateľné auto.
Sedan zvládol bezpečne vykonať manéver pri rýchlosti 72 km/h. Pre porovnanie, klasická trieda S si poradila aj s testom pri rýchlosti 74 km/h. Pri tejto skúške ale zohráva veľkú rolu každé malé navýšenie rýchlosti.
Rýchlosť 79 km/h už bola pre EQS príliš vysoká a vodič sa pri manévri ani len nepokúšal zaradiť späť do pôvodnej jazdnej stopy. Zaujímavým postrehom je, že počas testu prakticky nepocítil rozdiel medzi normálnym a športovým nastavením podvozku.
Pri športovom nastavení auta by malo EQS zvládať podobné manévre podstatne lepšie, no v prípade EQS zrejme táto zmena nemá tak drastický vplyv na ovládateľnosť.
Výsledok je taký, že EQS, aj keď iba tesne, losím testom prešiel. Výrazne mu k tomu napomohla natáčacia zadná náprava, ktorá je k dispozícii už v základnej výbave auta. Za príplatok sa ale dokáže natáčať miesto pôvodných 4,5 stupňa až o 10 stupňov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Vykoľajený vlak na čas ochromil frekventovanú trať. Železnice SR reagujú
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“

MIMORIADNE: Študent mal plánovať útok na vianočné trhy, bezpečnostné zložky zasahovali

Prvý prípad superchrípky na Slovensku potvrdený. Výskyt v populácii je vyšší, predpokladajú hygienici

Prvá tajná operácia svojho druhu. Ukrajinské sily zničili ruskú ponorku za stovky miliónov € (VIDEO)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
Obrovská fraška Muskovej AI. O teroristickom útoku v Sydney používateľom surovo klamala
Tvrdý bankrot a milióny ľudí v neistote. Slávny výrobca vysávačov skrachoval
Európsky spojenec Ukrajiny jej bude vyrábať desiatky tisíc kusov dôležitých zbraní ročne
Ziskovosť nemeckých automobiliek sa drasticky prepadla. Náklady a elektromobilita menia ekonomiku
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Vykoľajený vlak na čas ochromil frekventovanú trať. Železnice SR reagujú
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“

MIMORIADNE: Študent mal plánovať útok na vianočné trhy, bezpečnostné zložky zasahovali

Prvý prípad superchrípky na Slovensku potvrdený. Výskyt v populácii je vyšší, predpokladajú hygienici




