Spaľovák, ktorý na elektrinu prejde vyše 100 km. Mercedes predstavil novú triedu E
Trieda E je na trhu už viac ako 75 rokov a najnovšia generácia opäť prináša to najlepšie, čo aktuálne trojcípa hviezda ponúka. Niektoré riešenia dokonca môže závidieť aj trieda S.
Bez elektriny ho už nekúpiš
Elektrifikácia sa nevyhla ani Triede E a všetky nové modely už sú elektrifikované. K dispozícii sú pritom mild-hybridné, alebo plug-in hybridné motorizácie, pričom plug-in hybridy sú postavené na štvrtej generácii platformy, ktorá v tomto aute ponúkne čisto elektrický dojazd vyše 100 km.
Akumulátor má kapacitu 25,4 kWh a napája elektromotor s výkonom 129 koní. Nabíjať sa dá aj na rýchlonabíjačkách s výkonom až 55 kW. Raz darmo, Mercedes vie, ako robiť skutočne využiteľné plug-in hybridy, ktoré dávajú aj skutočný ekologický zmysel.
V plug-in hybridoch je k dispozícii ešte 2-litrový benzínový štvorvalec s výkonom 204 koní, respektíve 252 koní v závislosti od verzie. Mild-hybridy sa budú v Európe predávať s benzínovým aj naftovým dvojlitrovým motorom, pričom jeho výkon môže byť 204 koní (benzín), alebo 197 koní (nafta).
Mild-hybridy majú malú batériu a slabší elektromotor s výkonom 23 koní, ktorý pomáha pri rozjazdoch, plachtení alebo pri potrebe vyššieho výkonu. Za príplatok je k dispozícii vzduchové pruženie AIRMATIC, ako aj riadenie zadnej nápravy v rozsahu 4,5 stupňa.
Nová Trieda E ti vyrazí dych. Spája to najlepšie z rôznych svetov
Zabudni na Hyperscreen, privítaj nový Superscreen
Revolučná prístrojová doska Hyperscreen, ktorá integruje až trojicu displejov v jednom paneli a na dĺžku meria 141 cm, rozdelila fanúšikov Mercedesu na dva tábory. Jedným sa tento technologický skvost páčil, iní ho považovali za gýčovú a nevkusnú záležitosť do tak luxusného auta.
Mercedes v prípade novej triedy E urobil kompromis, ktorý je asi to najlepšie, čo sa aktuálne dá do áut s logom trojcípej hviezdy nakonfigurovať. Nový informačno-zábavný systém dostal názov MBUX Superscreen a je to kombinácia konzervatívnejších samostatných obrazoviek s obrovskou hyperobrazovkou.
Vodič má pred sebou samostatný panel virtuálneho kokpitu, ktorý nie je zapustený do prístrojovej dosky. Stredový displej infotainmentu, ako aj displej pred spolujazdcom, už ale pripomínajú Hyperscreen a sú umiestnené v jednom paneli. Obe tieto časti majú dookola ambientné podsvietenie, čím vytvárajú efekt, akoby jedna aj druhá obrazovka doslova levitovali v interiéri auta.
Za príplatok si môžu zákazníci zadovážiť balík BMUX Entertainment Plus, ktorý zahŕňa 5G konektivitu, ktorú využiješ napríklad pri sledovaní TikToku. Samotná aplikácia sa dá totiž stiahnuť do zábavného systému vozidla.
Okrem toho si môžeš v novej triede E zahrať populárnu hru Angry Birds, alebo vďaka vstavanej kamere uprostred prístrojovej dosky využiť auto na videohovor prostredníctvom aplikácie Zoom.
Automobilka vylepšila aj jazdných asistentov vo všetkých možných smeroch. K dispozícii sú príplatkové digitálne projekčné svetlomety a po novom si budú môcť majitelia odomknúť svoje vozidlo aj pomocou Apple zariadení ako iPhone či Apple Watch. Tie môžu využiť ako digitálny kľúč k autu.
Prvé modely by sa mali k zákazníkom dostať už na jeseň tohto roku. Ceny pre slovenský trh však zatiaľ známe nie sú.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zbohom Tesla? Európania dali Muskovi tvrdú lekciu, prepad je brutálny
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
Elektromobily opäť zahanbili spaľováky. Nová štúdia vyvrátila odveký mýtus o znečistení
Známa firma vyvinula prvý spaľovací motor s palivom budúcnosti. Trvalo im to 3 roky a minuli 120 miliónov eur
Veľké emisné zmeny: EÚ dáva spaľovákom „druhú šancu“, automobilky majú dôvod na radosť
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Ďalší dlhoročný moderátor opúšťa Markízu: Po 21 rokoch sa lúči s kolegami a divákmi
Poľsko na rázcestí: Výsledok volieb ovplyvní aj Slovensko. O funkciu prezidenta bojujú dva úplne odlišné svety
Dohra zosuvu vo Švajčiarsku: Ľadovec vytvoril jazero, narastá riziko ďalšej katastrofy (VIDEO)
Múzeum Betliar má novú riaditeľku. Inštitúciu povedie po odchode Andrey Predajňovej
Najväčšie pasce v zmluvách o prenájme: Od júla sa menia pravidlá. Advokát radí, ako sa nenechať nachytať
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Známa firma vyvinula prvý spaľovací motor s palivom budúcnosti. Trvalo im to 3 roky a minuli 120 miliónov eur
- Ak ju nesplníš, EÚ ti vezme vodičák. Slovákov čaká nezmyselná nová povinnosť
- Zbohom Tesla? Európania dali Muskovi tvrdú lekciu, prepad je brutálny
- Slováci sa za ním budú trhať. Do Európy prišiel ultralacný elektromobil s dojazdom 500 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Známa firma vyvinula prvý spaľovací motor s palivom budúcnosti. Trvalo im to 3 roky a minuli 120 miliónov eur
- Veľké emisné zmeny: EÚ dáva spaľovákom „druhú šancu“, automobilky majú dôvod na radosť
- Za 12 tisíc eur dostaneš auto s dojazdom 2 000 km. Známa značka šokovala svet novým modelom
- Ak ju nesplníš, EÚ ti vezme vodičák. Slovákov čaká nezmyselná nová povinnosť
-
- Za 12 tisíc eur dostaneš auto s dojazdom 2 000 km. Známa značka šokovala svet novým modelom
- Známa firma vyvinula prvý spaľovací motor s palivom budúcnosti. Trvalo im to 3 roky a minuli 120 miliónov eur
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú
- Slováci sa za ním budú trhať. Do Európy prišiel ultralacný elektromobil s dojazdom 500 km
Americké firmy musia zastaviť export do Číny. Softvér bude dostupný len na výnimku
Nvidia stúpa vďaka AI, ale čelí hrozbe. Čínske sankcie ich môžu stáť až 8 miliárd dolárov
Technologický gigant sa topí v problémoch. HP prišlo o tretinu zisku
Slováci platia za mobil najviac v EÚ. Situácia sa môže zmeniť
Čína štartuje odvážnu misiu. Vzorky z asteroidu majú priletieť v roku 2027
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Ďalší dlhoročný moderátor opúšťa Markízu: Po 21 rokoch sa lúči s kolegami a divákmi
Poľsko na rázcestí: Výsledok volieb ovplyvní aj Slovensko. O funkciu prezidenta bojujú dva úplne odlišné svety
Dohra zosuvu vo Švajčiarsku: Ľadovec vytvoril jazero, narastá riziko ďalšej katastrofy (VIDEO)
Múzeum Betliar má novú riaditeľku. Inštitúciu povedie po odchode Andrey Predajňovej
Najväčšie pasce v zmluvách o prenájme: Od júla sa menia pravidlá. Advokát radí, ako sa nenechať nachytať
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené