SpaceX objasnil množstvo informácií ohľadom Starlink internetu. Prečo je spotreba antén taká extrémna a čo plánuje vylepšiť?
Spoločnosť SpaceX mala počas víkendu s projektom Starlink poriadne veľa práce. Okrem plánovaného nočného letu, ktorý Muskova firma dnes nadránom nakoniec odložila, sa jej zástupcovia rozhodli odpovedať na vlákno plné otázok od používateľov Redditu. Dozvedeli sme sa tak veľmi zaujímavé informácie o spotrebe či fungovaní satelitných antén, upozornil portál Wccftech.
Satelitný internet projektu Starlink je v súčasnosti iba v prvej testovacej fáze s relatívne nízkym množstvom beta testerov a preto je prirodzené, že budúci záujemcovia o službu a nadšenci majú množstvo otázok týkajúcich sa jej schopností a pokrytia. SpaceX sa cez víkend rozhodol odpovedať na niekoľko z nich, čím nám odhalil zaujímavé informácie.
Antény dostanú úsporný režim
Týkajú sa napríklad spotreby samostatných satelitných antén, o ktorej sa doposiaľ príliš nehovorilo. Podľa informácií rôznych beta testerov sa spotreba antény terminálu pohybuje na úrovni 100 Wattov, pričom niektorí dosiahli počas veľkej dátovej premávky až 110 Wattov, píše sa v príspevku na Reddite.
Používatelia pritom podotkli, že na domáce použitie ide síce o prijateľné hodnoty, no na väčšine malých až stredných lodí, pre ktoré je internet od Starlinku najlepšou voľbou, môže toto číslo predstavovať zásadný problém. Lode a lietadlá totiž v dnešnej dobe nemajú možnosť vysokorýchlostného a stabilného internetového pripojenia a práve Starlink môže túto skutočnosť zmeniť.
Zníženie spotreby energie terminálov však podľa odpovede SpaceX patrí medzi hlavné priority spoločnosti a v súčasnosti údajne pracuje na softvérových aktualizáciách, ktoré umožnia anténam prejsť do špeciálnych úsporných režimov bez strát na pripojení.
Nízke teploty a sneh nebudú problémom
Muskova firma tiež odhalila podrobnosti ohľadom funkčnosti satelitných antén v extrémnych podmienkach, v ktorých sa zatiaľ počas testov ukázali iba jeho negatíva.
Spoločnosť však tvrdí, že anténa terminálu je schopná spoľahlivo fungovať v teplotách od -30 do 40 stupňov Celzia a v priebehu nasledujúcich rokov by mala dostávať aktualizácie, ktoré zlepšia jej schopnosť roztápať napadaný sneh prostredníctvom vyhrievacieho systému.
SpaceX tiež údajne usilovne pracuje na znížení nákladov na výrobu laserovej technológie, ktorou chce vybaviť budúce satelity. Vďaka nej môžu Starlinky komunikovať medzi sebou a prenášať dáta navzájom miesto toho, aby bol signál odosielaný na Zem a späť na orbitu, čo prirodzene ovplyvňuje celkovú rýchlosť a odozvu pripojenia.
Pripomeňme si, že spoločnosť túto technológiu otestovala už v septembri, pričom v tomto teste boli satelity schopné preniesť stovky gigabajtov dát a ukázali ohromnú rýchlosť prenosu. Podľa zástupcov spoločnosti sa však firme zatiaľ nepodarilo znížiť náklady na hromadnú výrobu týchto laserov a na ich širšie použitie si tak ešte nejaký čas počkáme.
SpaceX informoval, že na začiatku musia zaplatiť beta testeri 499 dolárov (422 €) za zariadenia, teda router a anténu, na ktorú predtým Musk odkazoval ako na „UFO na paličke“. Mesačný poplatok za pripojenie ich potom vyjde na 99 dolárov, čo je zhruba 84 €.
V porovnaní s pripojením od iných providerov v USA / Kanade sú však možnosti internetu zo Starlinkov lepšie. V prípade takéto pripojenia cez Viasat stojí najvyšší balík 170 dolárov mesačne (144 €) za pripojenie s maximálnou rýchlosťou 30 Mbps a obmedzeným downloadom.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Považovali ho za "neviditeľné", Sovieti ho aj tak zostrelili. Legendárne špionážne lietadlo je späť v službe
Európsky unikát? Futbalový štadión v Bratislave ukázal eko-inováciu, stojí za ňou slovenský startup
Apple konečne naplní víziu Steve Jobsa. Na iPhone príde historická novinka
Otestovali prototyp lietadla budúcnosti. Kľúčový test potvrdil jeho najväčšiu výhodu
Bezos dýcha Muskovi na krk. Blíži sa prvý let rakety, ktorá chce pochovať Starship
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Diváci nemajú záujem, Netflix je zúfalý. Ich najdrahšie sci-fi je absolútnym prepadákom
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Legendárna akčná komédia je späť, nešetrí humorom ani akciou (trailer)
- Nepotrebuje žiadne palivo. Prelomový motor využíva nepochopenú vlastnosť fyziky
- USA sa po 50 rokoch vrátili na Mesiac. Historická misia sa práve zmenila na katastrofu
-
- USA sa po 50 rokoch vrátili na Mesiac. Historická misia sa práve zmenila na katastrofu
- Nepotrebuje žiadne palivo. Prelomový motor využíva nepochopenú vlastnosť fyziky
- Diváci nemajú záujem, Netflix je zúfalý. Ich najdrahšie sci-fi je absolútnym prepadákom
- Veľké prekvapenie Telekomu. Predstaví dve nové služby, prídu už o pár dní (+ detaily)
- Vedci šokujú svet: Teória o koronavíruse, ktorej sme sa všetci smiali, je pravdepodobne pravdivá
-
- USA sa po 50 rokoch vrátili na Mesiac. Historická misia sa práve zmenila na katastrofu
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Nepotrebuje žiadne palivo. Prelomový motor využíva nepochopenú vlastnosť fyziky
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Parádny úlovok Netflixu. Do ponuky zaradí jeden z najlepších filmov minulého roka
Európa by sa mala inšpirovať. Prvý krát v históriitáto krajina reštartuje jadrovú elektráreň
Najdrahší benzín spomedzi okolitých krajín EÚ má práve Slovensko
Elektrické nákladiaky Tesla môžu byť vyrábané v Európe, firma rokuje s touto krajinou
Žije. Japonská Sonda prekvapivo zvládla lunárnu noc
Doteraz nikde nebol dostupný. Najlepšieho Spider-Mana si v novom filme pozrieš úplne zadarmo
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené