V nasledujúcom texte boli použité aj materiály TASR.

Automobilka Polestar sa pripravuje na ambiciózny rozmach na globálnom trhu s elektromobilmi. Najväčšou novinkou je oznámenie modelu Polestar 7, ktorý má byť prémiovým kompaktným SUV a môže sa vyrábať na Slovensku, konkrétne v závode budovanom pri Košiciach.

Tento závod je súčasťou priemyselného parku Valaliky a podľa plánov má zvládnuť produkciu až 250-tisíc elektromobilov ročne, čo by mohlo spraviť zo Slovenska významného hráča v segmente elektromobilov. Na tieto skutočnosti upozornili portály AutoCar a Motor1.

Prečo práve Slovensko?

Švédsko-čínska značka Polestar, ktorej väčšinovým vlastníkom je čínsky koncern Geely Group, sa v posledných rokoch sústreďuje na znižovanie nákladov na dopravu a zmierňovanie vplyvu colných poplatkov EÚ na čínske elektromobily. Výroba priamo v Európe je logickým krokom – a Slovensko má na to ideálne podmienky vďaka kvalifikovanej pracovnej sile a priaznivému investičnému prostrediu. Navyše, samotná značka Volvo, ktorá je kľúčovým partnerom Polestaru, má na Slovensku rozpracovaný veľký projekt v podobe nového závodu.

Podľa vyjadrenia šéfa dizajnu Philippa Römersa bude nový Polestar 7 „plne spĺňať očakávania zákazníkov nielen z hľadiska výkonu, ale aj dizajnu“. Hoci zatiaľ detaily ostávajú zahalené rúškom tajomstva, už teraz vieme, že model bude postavený na úplne novej platforme a cieli na najrýchlejšie rastúci segment elektromobilov. Polestar 7 by tak mohol byť vlajkovou loďou automobilky v novej stratégii rastu, ktorá zahŕňa zvýšenie predaja o 30 až 35 % do roku 2027.

EV Polestar 4 na lúke
Polestar

Expanzia a ďalšie plány

Okrem Polestar 7 plánuje automobilka uviesť na trh niekoľko ďalších modelov vrátane Polestar 5, ktorý sa má stať priamym konkurentom Porsche Taycan. Tento 4-miestny grand tourer využije revolučnú 800-voltovú architektúru pre rýchle nabíjanie. Prototyp už počas testov ukázal, že dokáže nabiť 77 kWh batériu z 10 % na 80 % za neuveriteľných 10 minút. Okrem toho je na obzore aj športový roadster Polestar 6, ktorý prinesie výkon 880 koní a konfiguráciu sedadiel 2+2.

Polestar chce zároveň zvýšiť počet svojich showroomov o 75 % do konca budúceho roka. V Európe plánuje mať 130 predajných miest, pričom expanzia zahrnie aj nové trhy, ako Slovensko, Česko či Maďarsko. Polestar však na slovenský trh vstúpi až po roku 2026, čo je mierne oneskorenie oproti pôvodným plánom. V súčasnosti spoločnosť predáva väčšinu svojich vozidiel online, no s rastúcou popularitou elektromobilov plánuje posilniť aj fyzické predajné kanály.

elektromobil Polestar 5
Polestar

Výroba v Európe

Rozhodnutie presunúť výrobu modelu Polestar 7 do Európy je významné nielen pre značku, ale aj pre jej zákazníkov. Zníženie prepravných nákladov, minimalizácia uhlíkovej stopy a lepšia dostupnosť pre európskych zákazníkov sú len niektoré z výhod. Okrem toho by sa tým značka mohla vyhnúť obchodným bariéram, ktoré zaviedla EÚ na čínske elektromobily.

Ak sa špekulácie potvrdia a model Polestar 7 sa bude vyrábať na Slovensku, pôjde o významný krok pre slovenský automobilový priemysel. Ten už dnes patrí medzi lídrov v oblasti výroby áut, no prechod na elektromobilitu je nevyhnutný pre jeho dlhodobú udržateľnosť. Investícia značky Polestar by mohla Slovensku priniesť nové pracovné miesta a upevniť jeho postavenie na mape svetového automobilového priemyslu.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP