Slovensko sa v rámci celosvetovej výstavy EXPO Dubaj 2020 zameria na tri hlavné témy, a to vodíkové technológie, letecký priemysel a vesmírny sektor. Ako ďalej vo štvrtok informoval minister hospodárstva Richard Sulík, Slovensko si totiž z trojice možných tematických oblastí vybralo mobilitu.
„Lebo tam sa cítime silní. Nielen preto, lebo sme najväčším výrobcom automobilov na svete na tisíc obyvateľov, ale aj automobilový výskum obzvlášť v spojení s alternatívnymi pohonmi hrá na Slovensku pomerne veľkú rolu,“ objasnil minister. Jeden z množstva vystavených exponátov bude pritom autobus na vodíkový pohon, ktorý bude vyrábaný na Slovensku, informovala agentúra SITA.
DUBAI EXPO – O ROK PREZENTUJEME SLOVENSKO CELÉMU SVETU 🇸🇰💚
Gepostet von Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky am Donnerstag, 1. Oktober 2020
Doplnenie:
Autobus sa bude podľa slov Richarda Sulíka vyznačovať metalhydridovou nádržou, ktorá je bezpečnejšia a znižuje riziko explózie. Na jej vývoji pracujú vedci z TUKE a UPJŠ v spolupráci so SAV v Košiciach.
Slovensko ukáže v Dubaji tie najmodernejšie technológie
Podľa novej komisárky pre EXPO Dubaj 2020 Miroslavy Valovičovej bude táto výstava príležitosťou odprezentovať to najlepšie, čo naša krajina ponúka. Národná expozícia bude mať rotačnú a stálu expozíciu. „Vidíme veľký potenciál odprezentovať čo najväčšie množstvo podnikateľských subjektov a tých najatraktívnejších projektov, ktoré Slovenská republika má,“ uviedla Valovičová.
Ako doplnil generálny riaditeľ agentúry SARIO Róbert Šimončič, zamerali sa na oblasti, v rámci ktorých má Slovensko obrovský potenciál rastu do budúcnosti a najmä v rotačnej expozícii by chceli predstaviť čo najviac zaujímavých inovačných firiem.
Zároveň vyzval slovenské spoločnosti, ktoré majú čo v tejto oblasti ponúknuť, aby sa prihlasovali. Šancu majú aj podnikatelia z podporných oblastí ako sú robotizácia, umelá inteligencia, mechatronika, či monitorovacie systémy.

„To, čo potrebujeme, aby firmy, ktoré sa budú prihlasovať, rozmýšľali o tom, ako atraktívne prezentovať túto technológiu, v tomto samozrejme budeme vedieť pomôcť,“ prisľúbil Šimončič. Popritom budú na EXPO aj sprievodné podujatia, investično-obchodné semináre a podnikateľské misie. „Vieme pripraviť pre slovenské firmy, ktoré majú niečo inovatívne a zaujímavé, príležitosť na rozvoj ich biznisu,“ skonštatoval šéf SARIO.
Vláda v stredu schválila pokračovanie príprav oficiálnej účasti Slovenska na Svetovej výstave EXPO Dubaj 2020. Kabinet taktiež vymenoval do funkcie generálnej komisárky expozície Miroslavu Valovičovú a súhlasil aj s financovaním oficiálnej účasti našej krajiny na tejto výstave v sume takmer 6,5 mil. eur. Slovensko sa bude na EXPO Dubaj 2020 prezentovať v rámci tematickej zóny „Mobilita“ formou prenájmu národnej expozície s rozlohou 1 306 metrov štvorcových.
Výstava sa pôvodne mala konať od 20. októbra 2020 do 10. apríla 2021. V dôsledku pandémie COVID-19 prijali organizátori rozhodnutie o ročnom odklade a EXPO Dubaj 2020 sa bude oficiálne konať v novom termíne od 1. októbra 2021 do 31. marca 2022. EXPO Dubaj 2020 bude tzv. „veľké Expo“, ktoré trvá šesť mesiacov a koná sa iba raz za 5 rokov. Účasť na ňom potvrdilo 192 krajín a organizátori očakávajú 25 miliónov návštev.
Teraz čítajú

Pôvodne vtip, dnes má prvého milionára. Dogecoin búra rekordy a za posledných 7 dní narástol o stovky percent

Muskov Neuralink desí aj uznávaných odborníkov. Je tu riziko, že bude predávať myšlienky ľudí

Bitcoinová horúčka eskaluje. Slováci sa vrhajú do kryptomien, od začiatku roka ich nakúpili za desiatky miliónov

Masové sledovanie ľudí a sociálny kredit dostane v EÚ „červenú“. Únia chce regulovať kritické dopady využitia umelej inteligencie

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Zarábajú násobky toho, čo bežný Slovák. Toto sú virtuálni influenceri generovaní cez PC, máme takého aj na Slovensku
Články, ktoré hýbu svetom

Spotify posiela na trh svoj prvý hardvérový produkt. Zatiaľ ho dostanú ľudia zadarmo

911-ka padne z trónu. Porsche Taycan smeruje na vrchol rebríčka predajov automobilky

Inšpiratívna Slovenka popri materskej rozbehla úspešný biznis, dnes značka Simply Grey expanduje do USA či Austrálie

Mladá Slovenka sa živí sociálnymi sieťami: Za účtom Plačkovej je veľa práce a driny (ROZHOVOR)
