Zadávatelia reklamy sú pri jej vytváraní v rôznych formách povinní držať sa etického kódexu podľa zákona o reklame. Rada pre reklamu však prednedávnom uznala za zavádzajúci a klamlivý podnet na reklamu internetového a televízneho providera RUPKKI. Ten vo svojej reklame použil informácie, ktoré boli klamlivé a nejednoznačné. Informovala o tom rada na svojom webe.

Reklama na televíziu zavádzala zákazníka

Problémová reklama bola propagovaná na televíziu VARIO TV, ktorú ponúka firma RUPKKI zo Spišskej Novej Vsi. Podnet od fyzickej osoby uznala Rada pre reklamu za pozitívny hneď v niekoľkých oblastiach a formulácie niektorých častí textu v reklame sú podľa jej rozhodnutia klamlivé a zavádzajúce.

Zobraziť celú galériu (1)
Snímka obrazovky/Redakcia

Provider televízie vo svojej reklame láka ľudí na VARIO TV, ktorá je podľa jeho propagácie „najúžasnejšia televízia na trhu“. Na svojom webe uvádza RUPKKI pri ponuke vlastnej televízie nasledovné:

„Najúžasnejšia televízia na trhu, ktorá ponúka viac ako 130 tv staníc, digitálne funkcie „zastav, pretoč, spusti znovu,“ ARCHÍV najpozeranejších TV kanálov, nahrávanie a ešte oveľa viac za cenu, ktorá sa oplatí. Na výber z množstva tématických balíčkov. Obľúbené seriály, filmy už nikdy nezmeškáte. Najnovšie filmy na HBO, Cinemax, Filmboxe či športové kanály u Vás v obývačke. Nezabúdame ani na miestnu Redutu.“

Okrem toho spoločnosť propagovala aj tlačený leták, v ktorom stálo: „ceny postavené na hlavu. Rupkki Gigo optika 600/400 Mbps; 18,60€ lacnejšie to už nejde; Digitálna televízia s archívom zadarmo od 5,05 €; Technické stredisko k dispozícii 7 dní v týždni. Volajte.

NEPREHLIADNI
Facebook čelí gigantickej žalobe z Česka. Na súd sa obrátil majiteľ známych kasín kvôli reklame, žiada vysoké odškodné

Rada pre reklamu uznala vyjadrenie týkajúce sa archívu zadarmo od 5,05 € za zavádzajúce, nakoľko zákazník z reklamy nevie, na ktorý program sa benefit vzťahuje, a preto ho môže takéto vyjadrenie voviesť do omylu, že výhoda platí pre celú ponuku poskytovateľa.

„Komisia je preto toho názoru, že zadávateľ v tomto smere nevenoval dostatočnú pozornosť prezentácii a informovaniu o svojej ponuke a uvedené tvrdenie považuje za zavádzajúce,“ informovala komisia Rady pre reklamu v náleze.

Samotná propagácia ponuky pre digitálnu televíziu s archívom zdarma od 5,05 € je podľa rady zároveň klamlivá, pretože zákazník nemá možnosť si túto ponuku zakúpiť samostatne bez nutnosti zakúpenia ďalšieho balíka s inou službou, kde by bola celková cena omnoho vyššia. Predmetnú reklamu by mal na základe rozhodnutia komisie tento poskytovateľ zmeniť a zamedziť jej ďalšiemu šíreniu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú