Na tento segment Slováci úplne zabudli. Nový elektrický Renault ukazuje, že to bola chyba
Kedysi dávno boli autá rozmanité. Výrazne sa od seba odlišovali farbami, detailmi, ale najmä tvarmi karosérie. Neskôr začali trhu dominovať určité karosárske prevedenia, ako napríklad SUV. Iné sa kvôli tomu začali presúvať do úzadia. Mám na mysli rodinné VANy a MPV-čka, ktoré sú zrejme najväčšou obeťou popularity SUV.
Moderné SUV sú bezpochyby krásne autá a dizajnéri sa s nimi vedia vyhrať, avšak nie každému tento typ vozidla vyhovuje. Predsa len, taký van či MPV má vo vnútri viac miesta, než rovnako veľké SUV-čko.
Stále sa teda nájde niekto, kto uprednostní praktickosť pred dizajnom, pritom nový VAN nemusí vyzerať vôbec zle. Ja som maximálne rád, že automobilky na tento segment ešte nezanevreli a aj vďaka elektromobilite zažíva tak trocha renesanciu.
Svojho zástupcu priniesol aj Renault. Elektrický Kangoo je za mňa skvelým rodinným autom do mesta. Veľkorysý priestor na zadných sedadlách ponúka nevídaný komfort pasažierom vzadu a po sklopení zadných sedadiel sa razom z auta stáva „malá dodávka“ ktorá odvezie aj objemnejší náklad. To ale nie sú jediné výhody elektrického Renault Kangoo.
V recenzii sa dozvieš:
- Aký je výkon a veľkosť batérie elektrického Renault Kangoo
- Aké sú spotreby pri rôznych rýchlostiach
- Dá sa s elektrickým Kangoo cestovať aj na dlhé trasy?
- Čo ponúka auto z hľadiska výbavy
- Za čo by som si rozhodne priplatil
- Koľko stojí ideálna verzia elektrického Renault Kangoo
Renault Kangoo nie je žiaden hltač kilometrov. Výkon na dlhé trasy a aj na predbiehanie na to síce má, elektromotor vpredu totiž poskytuje 122 koní a 245 Nm krútiaceho momentu.
Limitujúca je však batéria, ktorá má využiteľnú kapacitu iba 45 kWh. Takouto batériou dnes už disponujú zväčša mestské elektromobily, no tak isto ako s malými mestskými autami, aj s Renault Kangoo sa dá príležitostne vyraziť mimo mesta na nejaký dlhší výlet.
Človek ale musí počítať s tým, že cesta takýmto elektromobilom bude trvať o niečo dlhšie a to aj kvôli pomalšiemu 80 kW DC nabíjaniu. Problémom pri diaľkovom cestovaní by nebola až tak spotreba, veď pri tempomate nastavenom na 110 km/h som dosiahol spotrebu v priemere 17 kWh/100 km.
Uznávam, diaľnica bola plná a skôr sa jazdilo rýchlosťou okolo 100 km/h. No aj pri 120-ke bola spotreba na úrovni 22,4 kWh/100 km. So 45 kWh batériou by si však takýmto tempom ledva prešiel 200 km na jedno nabitie.
Ak ale rád cestuješ maximálnou povolenou rýchlosťou na diaľnici, Kangoo ti to dá pekne „vyžrať“, pretože tu už sa spotreba pohybuje nad 26 kWh/100 km. Z takmer vybitej batérie sa mi Renault Kangoo podarilo nabiť na 80 % zhruba za 35 minút.
Z týchto dát mi teda vychádza, že s Renaultom by som bol ochotný ísť niekam ďalej, ak by mi stačila 1, maximálne 2 zastávky na nabíjanie, čo reprezentuje vzdialenosť zhruba 500 km. Všetko nad by už bolo asi časovo náročné.
Z tejto vzdialenosti mi ale vychádza, že s Kangoo môžeš bez problémov cestovať s rodinou po Slovensku, pretože aj z Bratislavy do Košíc je to len maximálne 450 km.
Najviac ale Renaultu Kangoo svedčia okresky a jazda v meste, kde sa vieš so spotrebou pohybovať na úrovni 15-18 kWh/100 km a dojazd na jedno nabitie sa tak blíži k 300 km. Obrovskou výhodou je aj to, že Kangoo ma už v základe 22 kW AC nabíjačku.
Pozor, dostupná je aj verzia s 11 kW AC nabíjaním, to tej úplne chýba možnosť nabíjať na rýchlonabíjačkách. Ja osobne by som si v každom prípade priplatil 1 200 € za to, aby som mal možnosť nabíjať na rýchlonabíjačke a k tomu dostanem aj 22 kW AC. S rýchlym nabíjaním je Kangoo podstatne všestrannejší a využiteľnejší.
Ako som už naznačil v úvode, najväčším lákadlom, respektíve najsilnejšou zbraňou Renaultu Kangoo je vnútorný priestor a všestrannosť spojená s typom karosérie. Na množstvo odkladacích priestorov sa tu nemôže sťažovať snáď nikto.
Okrem tých klasických miest, ako držiaky na nápoje v stredovej konzole či úložného priestoru vo dverách, sa tu napríklad nachádza aj veľký priestor nad hlavami predných pasažierov a tiež priestor na vrchu prístrojovej dosky, presne nad digitálnymi budíkmi pred vodičom.
Vo vnútri tohto priestoru je aj dvojica USB konektorov a po jeho ľavej strane sa nad prístrojovkou týči držiak na smartfón. Ten si jednoducho môžeš nabíjať cez kábel, ktorý zapojíš do priľahlého odkladacieho priestoru. Jediné, čo mi v tomto smere chýbalo, bola možnosť bezdrôtového nabíjania smartfónu.
Renault Kangoo je elektrický rodinný van do mesta
Absencia bezdrôtovej nabíjačky ma mrzela o to viac, nakoľko auto disponuje bezdrôtovým Apple CarPlay. Kvalita multimediálneho displeja uprostred nie je nijak oslnivá a niektoré aplikácie v CarPlay pôsobili doslova rozmazane, no základná navigácia či Spotify, teda to, čo používam najčastejšie, vyzeralo v poriadku.
Displej pred vodičom má podstatne vyššiu kvalitu, grafika je jednoduchá a meniť sa nedá. Zmeniť si však môžeš zobrazované informácie o jazde. V zásade v aute tohto typu ani nič viac nepotrebuješ.
Zvyšok interiéru ale pôsobí veľmi elegantne a esteticky. Aj napriek použitiu odolných materiálov, myslím tým tvrdené plasty, nájdeš na prístrojovke napríklad imitáciu dreva, ktorá celý kokpit oživí.
Veľmi pekne pôsobia aj fyzické ovládače na nastavovanie klimatizácie a kúrenia, ktoré sú navyše veľmi jednoduché na používanie. Žiadne zložité preklikávanie sa v menu dotykovej obrazovky. Nechýbajú ani pokročilí asistenti. K dispozícii je dobre fungujúci adaptívny tempomat a aj funkcia udržiavania v jazdnom pruhu.
Zabudnúť nesmiem ani na sedadlá. Tie sú mimoriadne komfortné, či už tie vpredu, ale aj vzadu. V tomto aute sa bez problémov môže pohodlne voziť až 5 dospelých osôb, pričom ti stále zostáva 775 litrov batožinového priestoru.
Zhodnotenie
Renault Kangoo EV45 je univerzálny rodinný elektromobil. Na pravidelné dlhé trasy síce nie je voľbou číslo jeden, no príležitostne sa s ním rozhodne nemusíš báť ísť aj ďalej než je jeho dojazd na plnú batériu. V meste dosahuje veľmi slušnú spotrebu, pohodlne odvezie 5 dospelých ľudí a keď sklopíš sedadlá, zmestíš doň aj nový nábytok z Ikei.
Cena pritom nie je vôbec zlá. Spaľovacia verzia s podobnou výbavou stojí cez 30 000 eur a tá elektrická začína na 39 000 €, respektíve 40 000 € za verziu s DC nabíjaním. Cenový rozdiel je teda na úrovni zhruba 10 000 €. Určite to nie je málo, no pri autách, kde elektromobil vychádza zo spaľováku, bývajú zväčša cenové rozdiely ďaleko vyššie.
Koniec koncov, ten jazdný komfort, aký ti ponúkne elektrická verzia Renault Kangoo, v spaľovacej verzii nikdy nezažiješ. A v kombinácii s domácim nabíjaním na AC nabíjačke sa ti vo finálne môže tento cenový rozdiel aj vrátiť.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
Elektrickú verziu nikto nekupoval. Fiat vracia na trh ikonický model so spaľovákom, jeho cena zarazí
Dopyt po elektromobiloch raketovo stúpol. Dôležitý trh v Európe však brzdí vláda a nezmyselná daň
V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
RECENZIA: Má dojazd vyše 500 km na diaľnici. Nové BMW aj v základe ponúka totálny luxus
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
ŠÚKL stiahol z trhu 2 populárne lieky: Varuje pred možnou kontamináciou, skontroluj svoju lekárničku
Splatiť hypotéku skôr, alebo radšej investovať? Expert ukázal, čo môže Slovákom ušetriť tisíce eur (ROZHOVOR)
Rodinný dom s pozemkom za 17 000 eur: Štát predáva nepotrebný majetok za rozprávkové ceny
KVÍZ Len 15 % Slovákov vie odpovedať na všetky otázky. Prever svoje znalosti zo všeobecného prehľadu o svete
Obľúbená sladkosť zlepšuje výkon mozgu a náladu. Ak ju zješ v nesprávnom čase, oberáš sa o to najlepšie
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Európa má novú elektromobilovú veľmoc. Krajine menšej ako Slovensko vládne Škoda a Volkswagen
- AKTUÁLNE: Slovensko ťaží z vysokých ciel. Veľká automobilka bude v Košiciach vyrábať nový model
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Európa má novú elektromobilovú veľmoc. Krajine menšej ako Slovensko vládne Škoda a Volkswagen
- Blesk z jasného neba: Revolučná elektráreň dostala zelenú. Stojí za ňou Bill Gates
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
Slováci prepadli pri výbere auta novému trendu. Čísla hovoria za všetko, pozor však na riziká
AI pretransformuje spoločnosť, tvrdí odborník. Varuje pred kľúčovou chybou, ktorú robíme
Nepríjemná správa pre motoristov na Slovensku. Analytik predpovedá ceny palív, susedia sú na tom lepšie
Cukrovkári dostali nádej na život bez striekačiek. Vedci vyvinuli liečbu, ktorá donúti telo k tvorbe inzulínu
Mladí Slováci podľahli nebezpečnému trendu. Umelá inteligencia im nahrádza jednu z najdôležitejších vecí
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP