Klasickým automobilom, ktoré sú poháňané spaľovacími motormi pomaly, ale isto odzvoní. Už azda všetci veľkí hráči vo výrobe týchto dopravných prostriedkov totiž v súčasnosti pracujú alebo začínajú pracovať na výrobe elektromobilov. Práve tie by už o niekoľko rokov mohli naše neekologické tátoše nadobro nahradiť.

Tento už istý čas rozbehnutý vlak s názvom pokrok nehodlá podľa informácii portálu iDnes.cz zmeškať ani Škodovka, ktorá v tajnosti pracuje na svojom prvom elektromobile. Ten má vychádzať zo štúdie Vision E a dosť pravdepodobne teda ponesie aj rovnaký názov.

Inovatívny dizajn

Táto štúdia však nepredstavuje konečný vzhľad, aký od prvého elektomobilu zo stajne českej automobilky môžeme očakávať. Do roku 2020, kedy má byť tento dopravný prostriedok oficiálne odhalený svetu, si totiž štúdia prejde faceliftom, ktorý toho môže ešte mnoho zmeniť.

Tak či onak, aspoň základnú predstavu o vzhľade si utvoriť dokážeme. Škoda totiž uvoľnila viaceré náčrty, ktoré by podľa skov jej vrchných predstaviteľov mali byť aktuálne. Azda najviac badateľnou je zmena usporiadania LED svetlometov. Pozornejšie oko by si taktiež mohlo všimnúť poupravené logo na kapote, ktoré je na obrázkoch spracované pomerne netradične. Nie je teda jasné, či sa táto spoločnosť opäť chystá svoje logo pozmeniť, no pravdou je, že ho mení pomerne často. Napriek tomu je však jeho ďalšia obmena neočakáva a môže tak ísť len o akýsi rozoznávací prvok, podľa ktorého budú elektrické Škodovky odlišované od tých klasických.

Nenechaj si ujsť
Škoda oficiálne predstavuje svoj špičkový elektromobil! Privítaj Vision E s úchvatným dizajnom a autonómnymi vymoženosťami
Škoda nespĺňa normy

Výroba ekologických automobilov by pritom mala Škode pomôcť nielen z hľadiska predajov či vylepšenia postavenia na trhu, ale i z hľadiska noriem, ktoré EÚ stanovila pre automobilky na rok 2020. Normy pre flotilový priemer emisií na tento rok totiž Škoda nespĺňa a práve elektomobily by jej mali pomôcť tento priemer znížiť. Okrem iného sme sa dočkali aj odhalenia základných vlastností, ktoré by mala doposiaľ najekologickejšia škodovka ponúkať.

Auto musí mať samozrejme dostatočný dojazd, dôležité však je, že ho musíme ponúknuť v cenovo nižších kategóriách,“ vysvetľuje Guido Haak pre iDnes.cz.

Z tohto vyjadrenia teda vyplýva, že Škoda nehodlá súperiť s Teslou, ktorá v súčasnosti tomuto lukratívnemu segmentu vládne. Hoci americká spoločnosť nedávno predstavila svetu svoj doposial najlacnejší elektromobil, aj za ten si zákazník v porovnaní s klasickým autom priplatí. Česká automobilka by však chcela tento stále výrazný cenový rozdiel osekať na minimum alebo sa ho úplne zbaviť. Nemenej dôležitá ako predajná cena má byť aj ponuka služieb a online prepojenia. V skratke to znamená, že sa priorita prikladá aj dostatočnému rozšíreniu nabíjacích staníc, nakoľko elektromobily sú vďaka svojmu nízkemu dojazdu pomerne obmedzujúce.

Našťastie sa však koncern Volkswagen v spolupráci so svojou konkurenciou dohodol na postupnom rozširovaní dobíjacej infraštruktúry pre elektromobily. Mladoboleslavská automobilka taktiež ponúkne svojim zákazníkom množstvo dodatočných digitálnych služieb.  Vylepšované však nemajú byť len ponúkané služby, keďže pokrok má postihnúť aj výrobu samotných automobilov. V tejto súvislosti sa často hovorí aj o nahrádzaní ľudských pracovníkov strojmi, no Škoda všetkých uisťuje, že podobná situácia v ich spoločnosti nehrozí. Ba čo viac, elektromobil vychádzajúci zo štúdie Vision E má byť vyrábaný priamo v Mladej Boleslavi, čím dopomôže k zachovaniu pracovných pozícií a súčasných vzťahov s dodávateľmi.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú