Šéf známeho koncernu kritizuje elektromobily: Kupujú ich iba „zelení závisláci“a chýba im príťažlivosť
Výkonný riaditeľ koncernu PSA, Carlos Tavares je známy svojou kritikou voči emisným normám EÚ a elektromobilite. Ako informuje Reuters, elektromobily si podľa neho kupujú iba „zelení závisláci“ a chýba im väčšia príťažlivosť, aby boli oslovení bežní spotrebitelia.
Počas konferenčného hovoru, ktorý nahradil tohtoročný zrušený autosalón v Ženeve kvôli koronavírusu, uviedol, že dopyt po elektromobiloch sa zrúti, ak sa na nejakom trhu zrušia dotácie. Výzvou podľa Tavaresa je, aby boli elektromobily cenovo dostupné pre každého najneskôr do roku 2025.
Prečítaj si tiež
Rozvoj elektromobility nie je možný bez podpory štátu
Dôvody, prečo si bežní spotrebitelia nekupujú elektromobily, sú vraj nedostatočná nabíjacia sieť, obmedzený dojazd a neistá dlhodobá cena elektrickej energie. Z tohto dôvodu PSA vyvíja plne elektrické, hybridné aj spaľovacie motory, aby sa mohli veľmi obratne prispôsobiť tomu, čo zákazníci požadujú.
PSA je „na dobrej ceste“ splniť emisné normy v rokoch 2020-2021
Tavares verí, že emisné normy, ktoré požaduje Európska únia, vozidlá skupiny PSA v najbližších rokoch dodržia. V súčasnosti PSA predáva vozidlá značiek Peugeot, Citroen, DS a Opel. Ako prejav úspechu poukazuje výkonný riaditeľ na pokles emisií CO2 v automobiloch Opel v roku 2019 o 20 gramov, informuje Electrek.
PA Consulting v januára tohto roku predpovedali, že emisie PSA nedosiahnu cieľ 91,6 g/km a budú vyššie až o 4 g. Ak sa tento scenár naplní, PSA bude nútené zaplatiť pokutu vo výške takmer 1 miliardy €.
Cieľom spoločnosti je, aby každá z jej značiek mala vo svojom portfóliu aspoň jeden čistý elektromobil a v roku 2021 zisky z ich predaja spolu s plug-in hybridmi tvorili približne 10 % zisku.
Zlúčenie s FCA
Fúzia medzi PSA Group a FCA (Fiat-Chrysler Automobilies) je na dobrej ceste. Podľa Automotive News spoločnosti predložili 14 z 24 potrebných prihlášok protimonopolným úradom. Očakávaný vznik nového koncernu je v nasledujúcich 12 až 15 mesiacoch. Zlúčená spoločnosť PSA a FCA by tak mala až 14 značiek vrátane Peugeotu, Citroenu, Opel, Fiatu, Alfa Romeo, Maserati či Jeep a stali by sa štvrtým najväčším výrobcom automobilov na svete.
Tavares uviedol, že nový koncern by mal získavať batérie do elektromobilov z dvoch tovární a plánuje spoluprácu s ropnou spoločnosťou Total. Do prevádzky sa majú uviesť v roku 2023 a vyrábať až 1 milión batérií ročne.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Pokuty až 5 000 eur: Slováci často netušia, že bežným kúrením porušujú zákon
Infarkt si vyberá obete medzi mladými. Vedci odhalili prekvapivé spúšťače, ktoré lekári často prehliadajú
Tajný dôchodkový bonus: Ako získať stovky eur navyše pri odchode do penzie (NÁVOD)
Rebríček najhorších SUV na slovenskom trhu: Tieto autá technickou kontrolou len tak neprejdú, tvrdia odborníci
Vytvorila biznis, ktorý jej generuje 930-tisíc eur ročne: „Nemala som víkendy ani spoločenský život, no stálo to za to“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Tesla v kľúčovom teste „pohorela“. Odhalili najväčšiu slabinu Cybertrucku a Modelu 3 (+VIDEO)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Kybernetická éra sa ukázala v Košiciach. SlovakiaTech 2025 láme všetky očakávania
Realita o elektroautách prekvapila celé Slovensko. Len malá časť ľudí má reálnu skúsenosť za volantom
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP