Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Ak si si niekedy skúšal konfigurovať vozidlá nemeckých automobiliek, určite si si všimol jeden podstatný detail – takmer všetko „dobré a pekné“ je za príplatok. Nový Seat Ibiza ale búra stereotyp zaužívaný najmä nemeckými automobilkami. Už v základe totiž ponúka technológie, ktoré sme pred pár rokmi mohli vidieť iba pri autách vyšších tried.

Temperament je správne slovo, ktoré už niekoľko rokov definuje automobilku Seat patriacu do koncernu VW. Seat je iný, dizajnovo odvážnejší než ostatné sesterské značky a španielske korene mu, čo sa týka dizajnu, nemožno uprieť.

V koncernovom trojlístku Seat, VW a Škoda ale Španieli nehrajú prím. Hierarchicky sa radia niekde medzi Volkswagen a mladoboleslavskú automobilku, čo im takpovediac mierne zväzuje ruky.

Koncernová hierarchia ale pri novom Seate Ibiza akoby zanikla. Nový malý hatchback je technologicky nabité auto, ktoré už mnoho zaujímavých funkcií ponúka priamo v základnej výbave. Pozri sa, čo všetko dostaneš v aute, ktoré kúpiš už za menej ako 15 000 €.

V recenzii sa dozvieš:

  • Ako jazdí nová Ibiza s trojvalcovým benzínovým turbomotorom 1.0 TSI
  • Ako fungujú predné Full LED svetlomety
  • Akú ďalšiu technologickú výbavu ponúka Ibiza už v základnej výbave
  • V čom má nová Ibiza navrch oproti konkurencii
  • Aké funkcie mi v novom Seate Ibiza chýbajú

Loading...

Loading…

Prvým highlightom novej Ibizy je nepochybne motor. Musím priznať, že z jednolitrového benzínového trojvalca som bol spočiatku skeptický, no po najazdení takmer 1 000 km počas testovacieho týždňa som si tento motor zamiloval hneď z niekoľkých dôvodov. V prvom rade je to kultivovanosť. Beží naozaj potichu, no pri jeho prudšom vytočení sa do kabíny začne prenášať veľmi príjemné vrčanie. 

Michal Varga/FonTech

Druhé plus získava motor za spotrebu. Auto bolo ešte aj na konci testu „v zábehu“, čiže spotreba časom ešte pôjde smerom dolu, no mne sa podarilo jazdiť už za 5,2 l/100 km po diaľnici a do 5 l/100 km v mestskej premávke.

Michal Varga/FonTech

Na test som dostal najvýkonnejšiu verziu trojvalca s výkonom 110 koní, ku ktorej Seat „pribalil“ manuálnu šesťstupňovú prevodovku. O nedostatok výkonu preto núdza nebola. Stačí podradiť, auto zapojí turbo a nová Ibiza vystrelí vpred.

Michal Varga/FonTech

Komu ale nevyhovuje manuál, alebo mu dokonca prekáža nižší objem motora, môže siahnuť po verzii FR s 1,5-litrovým benzínovým motorom, ktorý je však dostupný iba so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG. Na presun do interiéru si ešte chvíľu počkáme, vonku má totiž nová Ibiza niečo, čo si zaslúži pozornosť. Sú to predné Full LED svetlomety, ktoré sú dostupné už v základnej výbave. 

Michal Varga/FonTech

Okrem pekného svetelného podpisu disponujú tieto svetlá aj solídnym dosvitom. Už v základe je k dispozícii aj svetelný senzor, takže o prepínanie denných a stretávacích svetiel sa starať nemusíš. Automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetiel je však dostupné iba vo vyšších stupňoch výbavy. V základnej Style výbave sa, žiaľ, táto funkcia nedá získať ani za príplatok.

Michal Varga/FonTech

Po usadnutí za volant nezostáva Ibiza nič dlžná fráze „veľa muziky za málo peňazí“. Interiér je spracovaný naozaj solídne, je vidieť, že nič nie je odfláknuté. Samozrejme, prémiové materiály na každom kúsku nečakaj, no napríklad volant je potiahnutý kožou nappa.

Michal Varga/FonTech

Ten je navyše multifunkčný, na spodnej časti zrezaný a interiéru dodáva skutočný šmrnc. O volante to ale nie je, nová Ibiza je predovšetkým o asistentoch a technológiách, ktoré prichádzajú už v základe.

Michal Varga/FonTech

Ako prvý by som vyzdvihol systém udržiavania v jazdnom pruhu. V novej Ibize ho nájdeš, no nečakaj, že na diaľnici môžeš pustiť ruky z volantu a auto pôjde takmer samé. Nie, v tomto prípade ide iba o udržanie v jazdnom pruhu bez navádzania na jeho stred. Auto teda zabráni tomu, aby si nechcene prešiel do druhého jazdného pruhu alebo zišiel z vozovky. Za príplatok a vo vyšších stupňoch výbavy ale nájdeš aj funkciu Travel Assist známu z koncernu VW.

Michal Varga/FonTech

Už v základe je dostupný aj tempomat, no bez adaptívnej funkcie. Adaptívny tempomat je ale súčasťou akčného balíka Family, ktorý je aktuálne k dispozícii zadarmo so zvýhodnením 3 500 €, ktorý eliminuje nutnosť platiť za tento bohatý pack výbavy.

Michal Varga/FonTech

Keďže som mal na test manuál, adaptívny tempomat má plnohodnotné využitie iba počas jazdy na diaľnici, kde zaradíš šiesty prevodový stupeň a prakticky sa o dobrzďovanie za pomalšími autami nemusíš starať.

Loading...

Loading…

Bezpečnosť zvyšuje aj systém monitorovania dopravy pred vozidlom. Ibiza ťa upozorní na nečakané prekážky pred vozidlom zvukovým signálom.

Michal Varga/FonTech

Balík Family pridáva aj zadné parkovacie senzory či funkciu Seat Full Link. Základný Seat Ibiza si tak môžeš prepojiť so smartfónom cez kábel a využívať funkcie ako Apple CarPlay a Android Auto. 

Michal Varga/FonTech

Súčasťou balíka Family je aj Winter pack, ktorý zahŕňa vyhrievané predné sedadlá. Tiež ide o komfortnú funkciu, ktorá sa v najlacnejších modeloch automobiliek už v základnej ponuke len tak nevidí, práve naopak. Aj nová Fabia 4. generácie má vyhrievané sedadlá až za príplatok niekoľkých stoviek eur. 

Michal Varga/FonTech

Možno som doteraz o novej Ibize vytvoril obraz dokonalého malého auta, no dokonalé auto ešte nikdy nikto nevyrobil a menším chybičkám sa nevyhlo ani toto temperamentné autíčko zo Španielska.

Zobraziť celú galériu (49)
Michal Varga/FonTech

Chýbala mi napríklad integrácia cúvacej kamery. V základe je k dispozícii iba káblové Apple CarPlay a Android Auto, no po pripojení kábla do USB-C konektorov, ktoré sa nachádzajú tesne nad odkladacím priestorom pre smartfón, prakticky nemôžeš telefón do tejto priehradky uložiť. iPhone 12 s pripojeným káblom sa tam jednoducho nevošiel.

Michal Varga/FonTech

Pozri si bohatú galériu nového Seatu Ibiza:

Tu ale zásadnejšie nedostatky končia, všetko ostatné sú len kompromisy spojené s nízkou cenou vozidla a s tými pri jeho kúpe jednoducho musíš rátať.

Zhrnutie

Nová Ibiza je v rámci koncernového trojlístka, v ktorom súperí s VW Polo a hlavne novou Škodou Fabia, rozhodne najtemperamentnejší zástupca. Autu nechýba šmrnc a mladícky dizajn, koniec koncov práve mladí ľudia sú pre toto auto cieľovou skupinou.

Bohatá technologická výbava už v základe v kombinácii s akčným balíkom Family prináša funkcie, ktoré by mohli nakloniť misky váh výrazne v prospech „španielskeho“ hatchbacku.

Cenovo najdostupnejší z tejto trojice však nový Seat Ibiza nie je, v tomto prípade víťazí Fabia. Ibiza má ale bohatšiu technologickú výbavu a charizmu, ktorá na ceste rozhodne z tejto koncernovej trojice zažiari najviac.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú