V posledných týždňoch slovenskú hernú scénu ovládla ambiciózna hra Vivat Slovakia od mladých tvorcov zo štúdia Team Vivat, ktorú médiá označujú aj ako „slovenské GTA“. Producent hry Roman Lipka si s týmto prívlastkom ťažkú hlavu nerobí, približuje však, že pripravovanej novinke zasadenej do Bratislavy 90-tych rokov by možno skôr sedelo porovnanie s českou Mafiou.

Priznáva, že aj toto porovnanie je trúfalé, mladý vývojársky tím však podľa neho robí na hre ich snov a je pripravený konkurovať aj hrám s neporovnateľne väčším rozpočtom.

Som názoru, že efektivita menšieho počtu ľudí, ktorí sú pre projekt zapálení spravia niekoľkonásobný objem roboty, ako stovky zamestnancov, ktorí iba plnia nejaký task v pracovnej dobe. Možno si to ale z časti iba nahováram,“ hovorí v rozhovore pre FonTech.sk

Zároveň odpovedá na otázky, koľko peňazí už hra zhltla, ako vývojársky tím plánuje narábať so štedrým 59-tisícovým grantom od hráčov aj ako sa mladému tímu podarilo presvedčiť Mariána Labudu či Rasťa Piška na spoluprácu.

V nedávno skončenej crowdfundingovej kampani ste vyzbierali 59-tisíc eur, aj keď pôvodný cieľ bol 10-tisíc. Prekvapil ťa záujem hráčov o podporu Vivat Slovakia?

O záujem pri projekte akým je Vivat Slovakia som sa nebál, predsa len je to presne tá hra, o ktorej sme ako malí snívali. Že sa ale okrem záujmu nájde toľko reálnych podporovateľov, je neskutočné.

Snímka obrazovky/Vivat Slovakia/YouTube

Pri slovenských hrách je takýto počet ľudí, ktorí sa do hry zapojili aj finančne, naozaj výnimočný. Takú rýchlosť ani výšku podpory nečakal z tímu Vivat nikto. Sme nesmierne vďační a poviem pravdu, chalanov to veľmi motivuje do úmornej práce na hre. Ďakujeme!

Na čo konkrétne vyzbierané peniaze použijete? Využijete prostriedky aj na nábor nových vývojárov?

V prvom rade prostriedky využijeme na prípadné finančné vyplnenie medzery pre vývojárov, ktorí odišli zo svojich prác a začali sa venovať hre na dennej báze. Vyrobiť takúto hru trvá tisícky človeko-hodín. Zároveň môžeme motivačne podporiť ľudí, ktorí nám mesiace až roky vyrábajú assety vo svojom voľnom čase bezodplatne. Budú si môcť kúpiť lepšie stroje čím sa zvýši naša produktivita.

A áno, dobrá otázka. V treťom rade si budeme môcť dovoliť navyše pár profesionálnych modelérov a rozšíriť portfólio dabingových hercov. Chvíľu som rozmýšľal, že si za to kúpim ojazdené 7-mičkové BMW, ale vrazíme to nakoniec celé do hry. Nie vážne, táto injekcia nám veľmi pomôže, čo bude vidieť už čoskoro na nových záberoch z Vivat Slovakia.

Koľko približne vývoj slovenského „open-worldu“ vlastne stojí?

Tento článok je dostupný členom Fontech PREMIUM

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú