Mali priniesť budúcnosť. Namiesto toho vymodlená technológia spôsobuje otravné zápchy
Zrejme sa tomu nevyhneme. Budúcnosť dopravy, minimálne mestskej hromadnej, leží v autonómnych vozidlách. Koniec koncov, minimálne na Slovensku dlhodobo klesá záujem o pozíciu vodiča autobusu, takže v určitom aspekte to bude pre ekonomiku prínosom. Lenže táto technológia potrebuje ešte poriadne doladiť.
Portál Futurism upozornil na kuriózne situácie, ktoré momentálne možno zažiť v Číne, konkrétne v (ne)populárnom meste Wu-chan. To sa stalo akýmsi nedobrovoľným testovacím priestorom pre budúcnosť mestskej dopravy.
Doprava je ochromená
Technologická spoločnosť Baidu začala vo Wu-chane prevádzkovať vyše 500 elektrických autonómnych vozidiel. Tie však namiesto uľahčenia dopravnej situácie prinášajú nečakané komplikácie.
Hoci autonómne vozidlá spomínanej spoločnosti tvoria len zlomok z celkového počtu taxíkov vo Wu-chane, ich prítomnosť vyvoláva značné obavy a spôsobuje obrovské pobúrenie. Miestni obyvatelia sú nesmierne frustrovaní, keďže tieto autonómne taxíky spôsobujú zápchy a iné dopravné komplikácie. Najväčším problémom je fakt, že tieto vozidlá jazdia mimoriadne opatrne, a to až za hranicou normálnosti.
Majú jedno šťastie
Konkrétnym prípadom priamo z terénu je incident, keď autonómny taxík zrazil chodca. Aj keď chodec, našťastie, neutrpel žiadne vážne zranenia, táto udalosť zdôraznila obrovský problém, ktorým tieto vozidlá čelia. Stále totiž nedokážu predvídať ľudské správanie. Ďalším bizarným obrázkom bolo, keď taxíky váhali na križovatkách, robili nepríjemné manévre a spôsobovali spomínané dopravné zápchy.
Kuriózne je, že v súčasnosti nie sú služby Baidu dostupné v celom meste, čo je svojím spôsobom pravdepodobne záchrana pred úplným kolapsom dopravy vo Wu-chane. Aj v obmedzenom teritóriu majú robotické vozidlá problém prispôsobiť sa kultúre jazdy, ktorá okrem iného porušuje pravidlá cestnej premávky.
Podobné problémy s integráciou robotických taxíkov do mestskej infraštruktúry nie sú ojedinelé. V Spojených štátoch sa spoločnosti ako Waymo od Alphabet či Cruise od General Motors stretávajú s obdobnými komplikáciami. Vozidlá bez vodiča sa dostávali do kolízií, mali problém s dodržiavaním dopravných predpisov a v niektorých prípadoch ich dokonca zastavovala polícia.
Nevzdávajú sa
Baidu pri zavádzaní svojej služby zvolilo agresívnu cenovú stratégiu, čo vyvoláva pochybnosti o dlhodobej udržateľnosti takéhoto modelu. Otázne zostáva, ako si v tejto oblasti poradí Tesla. Elon Musk síce oznámil plány na uvedenie vlastného robotického taxíka ešte tento rok, no jeho úspech v porovnaní s existujúcou konkurenciou zostáva neistý.
Zatiaľ čo technologické spoločnosti vidia v autonómnych vozidlách budúcnosť mestskej dopravy, realita na uliciach Wu-chanu ukazuje, že cesta k plnej integrácii týchto technológií bude pravdepodobne dlhá a plná výziev. Mimochodom, spoločnosť plánuje nasadiť do konca roka ďalších 500 robotaxíkov pod svojou značkou Apollo Go.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Z 0 na 100 za 3,2 sekundy a zvuk motora V8. Hyundai odhalil svoj nový pretekársky elektromobil (+VIDEO)
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
Vedci šokovali svet. Dramaticky zlepšili životnosť batérií elektromobilov pomocou dreva
Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Známy reťazec stiahol z pultov obľúbené ovocie: Hrozí kontaminácia vírusom žltačky
Ako ísť do dôchodku v 35 rokoch: Investičný byt ti môže zabezpečiť pasívny príjem
Dekan Lekárskej fakulty SZU skončil. Jeho meno sa spája s kauzou kolonoskopií
PRIESKUM: Tretina Sloveniek riskuje svoje zdravie tichým trápením, odmieta lekára a volí rady z internetu
30 minút jednoduchej aktivity prekvapuje aj skúsených diabetológov. S cukrom v krvi robí zázraky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Európa má novú elektromobilovú veľmoc. Krajine menšej ako Slovensko vládne Škoda a Volkswagen
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
Ruskí vojaci sa vzdali robotom. Na Ukrajine padol historický moment
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP