43-palcová obrazovka a autonómne riadenie. Prvý robotaxík v Európe spustia v obľúbenej destinácii Slovákov
Spoločnosť, ktorá bola vždy synonymom pre rýchlosť a exkluzivitu, sa chystá vstúpiť na trh autonómnych vozidiel so svojím novým projektom – robotaxíkom. Tento krok má potenciál z časti predefinovať nielen samotnú značku, ale aj celý trh s autonómnymi dopravnými prostriedkami. Informuje MotorTrend.
Pomenované podľa velikána
Bugatti Robotaxi, ako je tento projekt dočasne nazývaný, predstavuje futuristickú víziu mestského dopravného systému. Robotaxi budú plne elektrické a majú využívať autonómne technológie, ktoré sa vo svete rýchlo stávajú štandardom v odvetví.
Tento krok prichádza po tom, čo Bugatti prešlo pod krídla spoločnosti Rimac, ktorá je známa svojimi pokrokovými elektrickými superšportmi. Mimochodom, ide o ten istý Rimac, ktorého hyperšportové auto držalo v minulosti rekord za najväčšiu vyvinutú rýchlosť, no pred nedávnom bol zosadený z trónu.
Spoločnosť Bugatti Rimac sa rozhodla pomenovať svoj nový robotaxi systém „Verne“ na počesť francúzskeho spisovateľa a vizionára Julesa Verna.
Tento krok má byť symbolickým prejavom vízie spoločnosti priniesť inovatívne a ekologické riešenia do mestských dopravných systémov.
Technologické inovácie
Verne bude využívať autonómnu technológiu od spoločnosti Mobileye, ktorá je známa svojimi pokročilými systémami pre asistenciu a autonómne riadenie. Mobileye Drive, systém použitý vo Verne, zahŕňa EyeQ čip a program Road Experience Management (REM).
Ten je zaujímavý v tom, že využíva reálne dáta na vytváranie globálnych 3D máp. To umožňuje vozidlám bezpečnú a efektívnu navigáciu mestským prostredím bez potreby vodiča. Verne bude vybavený technológiou úrovne 4, čo znamená, že bude plne autonómny a nebude potrebovať tradičné ovládacie prvky ako volant či pedále.
Interiér vozidla bude zbavený bežných prvkov, ako sú stierače či spätné zrkadlá. Cieľ je jasný – minimalizovať odpor vzduchu a zlepšiť aerodynamiku.
Dizajn a komfort
Na rozdiel od väčšiny súčasných autonómnych vozidiel, Verne nebude vyzerať ako premodifikovaná dodávka alebo minibus. Namiesto toho pôjde o elegantný a kompaktný dvojdverový hatchback, ktorý kombinuje štýlový dizajn s prvotriednym komfortom.
Interiér vozidla bude luxusný a priestranný napriek tomu, že vozidlo bude mať len dve miesta na sedenie. Dizajnér Adriano Mudri vysvetľuje, že väčšina jázd je využívaná jedným alebo dvoma ľuďmi.
Dvere sa posúvajú dopredu, otvárajú sa dokorán. Sedadlá tiež pripomínajú triedu S alebo G90, ponúkajú plný sklon, opierky na nohy, dokonca aj stredovú konzolu s tabletom, ktorý ovláda 43-palcovú obrazovku videa cross-car (v ceste nie je volant, meradlá ani pedále). Súčasťou je audiosystém so 17 reproduktormi. V stredovej konzole sa nachádza aj Median – fyzický spínač používaný na spustenie a zastavenie jazdy.
Prístupnosť a cena
Hoci sa Bugatti zameriava na luxus, Verne nebude určené len pre superbohatých. Mate Rimac, zakladateľ Rimac Automobili a spoluvlastník Bugatti Rimac, sľubuje, že služby Verne budú cenovo dostupné pre širokú verejnosť.
Vozidlá budú dostupné prostredníctvom mobilnej aplikácie, ktorá umožní zákazníkom prispôsobiť si rôzne nastavenia ešte pred príchodom vozidla.
Verne plánuje budovať centrálnu infraštruktúru nazývanú „Motherships“, kde sa budú robotaxi nabíjať a udržiavať.
Expanzia a budúcnosť
Služba Bugatti Verne bude spustená v roku 2026 v Chorvátsku, konkrétne v hlavnom meste Záhreb.
Po úspešnom zavedení v Záhrebe plánuje spoločnosť rozšíriť svoju prítomnosť do ďalších európskych miest, najskôr vo Veľkej Británii a Nemecku, a následne do krajín Stredného východu.
Spoločnosť už podpísala dohody s 11 mestami v EÚ, Spojenom kráľovstve a rokuje s ďalšími 30 mestami po celom svete.
Verne deklaruje, že sa snaží doplniť verejnú dopravu, nie jej nutne konkurovať. Dlhodobým cieľom je odstrániť potrebu druhého alebo tretieho auta v domácnosti, ktoré často zaberajú parkovacie miesta, sú málo využívané a v konečnom dôsledku predstavujú zbytočné náklady.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Je to oficiálne: Kamióny Tesla budú aj na Slovensku, máme všetky detaily
Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta skoro 1200 €
Nie je športiak ako športiak. Tieto dva elektromobily mi ukázali, aké zásadné môžu byť rozdiely (TEST)
Okamžite si skontroluj auto. Experti varujú pred závažnou poruchou, ktorá postihuje 4 milované modely (+ako ju odhalíš)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slovákom nepôjde Markíza ani TV JOJ. Veľký operátor chystá kľúčovú zmenu, takto ich pustíš
- Má dojazd 1 600 km a ušetrí ti 5 000 eur. Kia stvorila beštiu s elektromotorom za výbornú cenu
- Na nabíjanie zabudni. Na svete je prvý elektromobil s nekonečným dojazdom (+video)
- Budeš sa báť na každom kroku. Hororová legenda sa po 20 rokoch vrátila a je lepšia než kedykoľvek predtým
- Spaľovákom zvoní umieračik. Tento nový elektromobil stojí rovnako, ako spaľovák
-
- Slovákom nepôjde Markíza ani TV JOJ. Veľký operátor chystá kľúčovú zmenu, takto ich pustíš
- Má dojazd 1 600 km a ušetrí ti 5 000 eur. Kia stvorila beštiu s elektromotorom za výbornú cenu
- Na nabíjanie zabudni. Na svete je prvý elektromobil s nekonečným dojazdom (+video)
- Budeš sa báť na každom kroku. Hororová legenda sa po 20 rokoch vrátila a je lepšia než kedykoľvek predtým
- Spaľovákom zvoní umieračik. Tento nový elektromobil stojí rovnako, ako spaľovák
-
- Slovákom nepôjde Markíza ani TV JOJ. Veľký operátor chystá kľúčovú zmenu, takto ich pustíš
- Na nabíjanie zabudni. Na svete je prvý elektromobil s nekonečným dojazdom (+video)
- Má dojazd 1 600 km a ušetrí ti 5 000 eur. Kia stvorila beštiu s elektromotorom za výbornú cenu
- Ušetrí 37 500 litrov nafty. Liebherr testuje prvý nakladač s nevšedným pohonom budúcnosti
- Spaľovákom zvoní umieračik. Tento nový elektromobil stojí rovnako, ako spaľovák
Na severe Slovenska vyrastie nová montážna hala. Miliónová investícia otvára dvere do sveta
Autonómne vozidlá sú v blízkej budúcnosti. Stále však majú pár nedostatkov
Počet výskumníkov vzrástol. Slovensko stále zaostáva
Svetlo v noci môže zabíjať. Predlžiť život si môžeš týmito návykmi
Automobilka GM zaznamenala pokles. Tržby jej však stúpli
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené