Revolučný parkovací asistent už dostávajú prvé Tesly. Vyradí ho tma aj kvapka dažďa
Asistenčné systémy nových Tesiel využívajú výhradne obraz z kamier okolo vozidla. Odstránením senzorov chce automobilka znížiť výrobné náklady, no napríklad v prípade parkovacieho asistenta sú tie ultrazvukové v prednom a zadnom nárazníku, ktoré ti umožnia zaparkovať len na pár centimetrov od iného auta, považované za prakticky nenahraditeľné.
Muskova Tesla ale ide proti prúdu aj tu a už na konci minulého roka ich pre Model 3 a Model Y prestala ponúkať. Portál InsideEVs teraz informuje, že náhrada, systém Tesla Vision Park Assist, bol vypustený pre širšiu verejnosť a jeho výsledky sú zatiaľ poriadne rozporuplné.
Odstránenie parkovacích senzorov mnohí považovali za hlúpy nápad, nakoľko kamery nemôžu byť nikdy tak presné a „bezchybné“, ako senzor priblíženia. Koniec-koncov, prvé výsledky pri beta testovaní Tesla Vision parkovacieho asistenta túto teóriu iba potvrdzovali.
Automobilka ale na systéme výrazne zapracovala a teraz ho sprístupnila širšej verejnosti. Na internete sa tak začali objavovať videá z testovania parkovacieho asistenta založeného len na základe obrazu z kamier okolo vozidla.
Presnosťou sa senzorom ešte nevyrovnáva
Vizuálny asistent monitoruje priestor okolo celého auta, čím má oproti ultrazvukovým senzorom jednoznačne navrch. Tie totiž mali Tesly, rovnako ako iné autá, namontované iba vpredu a v zadnej časti vozidla. Vision Park Assist dokáže monitorovať aj priestor po bokoch, čo sa môže hodiť napríklad pri parkovaní vedľa obrubníka.
Vizuálny asistent parkovania prichádza s aktualizáciou 2023.6.9 a ako pre FonTech.sk uviedol odborník na Tesly Jaroslav Kapšo, funkcia je zatiaľ dostupná iba v USA a Kanade pre tých, ktorí sú zapojení do programu testovania FSD Beta.
V súčasnej verzii Vision Park Assist ešte vozidlá nedokážu samé zaparkovať, no odhadovanie vzdialenosti od okolitých objektov už funguje relatívne presne. Vodič dostáva vizuálne a zvukové upozornenia, ktoré mu pomáhajú odhadnúť vzdialenosť od objektov v okolí vozidla. Ako uviedol @EVBaymax na Twitteri, kamery dokázali určiť vzdialenosť od objektu s odchýlkou 1 až 2 palce, čiže 2,5 až 5 cm.
Vision Park Assist measurement was surprisingly accurate in this case! Distance verified with tape measure @klwtts @WholeMarsBlog @itskyleconner @BeardedTesla @teslascope @NotATeslaApp pic.twitter.com/7j8eOlt66G
— kEVin (@EVBaymax) March 24, 2023
S takouto presnosťou sa už rozhodne dá pracovať, hoci napríklad neškodne nízke obrubníky považuje za „stenu“. Otázna je aj spoľahlivosť v prípade zlých svetelných podmienok alebo vtedy, keď sú kamery špinavé. Aj na túto otázku máme odpoveď v podobe ďalšieho videa na Twitteri. Vision Park Assist pri manévrovaní v garáži absolútne prestal fungovať. Ako zhodnotil Kevin v príspevku, mohlo to byť spôsobné práve tým, že vo vnútri bolo málo svetla, alebo bola kamera mierne špinavá. Systém si teda nebol istý vzdialenosťami okolo vozidla a tak vodičovi radšej neposkytol informácie, ktoré by mohli byť mylné.
Rovnaký problém podľa všetkého spôsobuje aj dážď. Pár kvapiek na kameru a systém prestáva fungovať, informuje Andrew Che na Twitteri.
This bs doesn’t work. A drop of water on your camera simply disable park assist pic.twitter.com/xD4TdLJ4pT
— Andrew Che (@tigunin) March 26, 2023
Čo ak sa situácia zmení?
Ďalší problém je pomerne očakávaný – umelá inteligencia totiž pracuje len s tým, na čo priamo vidí. To funguje pomerne dobre vo chvíli, keď na parkovacie miesto prichádzaš z väčšej vzdialenosti a auto tak má príležitosť si priestor „načítať“ počas pohybu auta aj s obmedzeným množstvom kamier.
Pokiaľ však auto práve naštartuješ, pracuje výrazne horšie, pretože nemá ani potuchy o tom, čo sa nachádza v miestach, kde kamery nevidia. Podobný systém načítavania obrazu ponúkajú aj iné autá, čím suplujú oveľa drahší systém 360° kamier s viacerými objektívmi okolo vozidla. Tie však jeho nedostatky limitujú aj obyčajnými senzormi.
Tesla aktuálně nemá kameru v nárazníku vepredu “pouze” nahoře pod zrcátkem. Tedy musí pak AI úplně stejně jako člověk domýšlet předměty co se schovali před kapotou kam nevidí. Což už díky “Ocupacy Network” kterou si @tesla vyvinula už zvládne bez problému. Problém ale je jak…
— Ondrej Bacina ⚡️🔋🚗 🤖🇨🇿🇺🇦 (@OndrejBacina) March 25, 2023
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
Znížia ceny áut, aby oživili predaje. Jedna z najstarších automobiliek má veľkú krízu, spasia ju 3 opatrenia
Akoby spotreboval liter nafty na 100 km. Tento Volkswagen prešiel na jedno nabitie skoro 1 000 km
Autá zo Slovenska si podmanili trh. Svetová automobilka pokorila významný rekord vo výrobe
Elon Musk všetkých zavádza. Tesla je vraj blízko spustenia revolučnej funkcie, dáta hovoria presný opak
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
VIDEO: Robil len to, čo mu káže vodca. Severokórejský vojak sa snažil vlákať ukrajinských vojakov do pasce
„Pellegriniho“ nové šaty: O študentovi, ktorý odmietol podať ruku prezidentovi (KOMENTÁR)
Simon Omaník o incidente s prezidentom: Chcem veriť, že máme všetci slobodu obhájiť svoj názor, hovorí
Tichý zabijak v európskych potravinách: „Rakovinové farbivo“ nájdeš v obľúbenej pochúťke
Zmizli pred 68 rokmi a stále ich hľadajú. Jedna z najväčších záhad histórie ostáva nevyriešená
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Znížia ceny áut, aby oživili predaje. Jedna z najstarších automobiliek má veľkú krízu, spasia ju 3 opatrenia
- Európska únia neustúpi. Kľúčový komisár posiela výrobcom spaľovákov jasný odkaz
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Elon Musk všetkých zavádza. Tesla je vraj blízko spustenia revolučnej funkcie, dáta hovoria presný opak
- Akoby spotreboval liter nafty na 100 km. Tento Volkswagen prešiel na jedno nabitie skoro 1 000 km
-
- Európska únia neustúpi. Kľúčový komisár posiela výrobcom spaľovákov jasný odkaz
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Elon Musk všetkých zavádza. Tesla je vraj blízko spustenia revolučnej funkcie, dáta hovoria presný opak
- Kia našla odpoveď na lacné čínske elektromobily. Jej modely pod 25-tisíc eur mali rekordné predaje
- BYD uviedol limuzínu s 800 koňmi. Má parametre ako Tesla za 100-tisíc, stojí len zlomok jej ceny
-
- Za menej peňazí už lepšie auto nekúpiš. Tento nový hybrid je dokonalý pre Slovákov (TEST)
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Ľudia nechcú ani ich elektromobily. Nemecký gigant predáva čoraz menej áut, chystá novú generáciu
- Čínska automobilka predstavila lacné SUV pre Európu. Skrýva unikátnu batériu, toto je jeho cena
- Od futuristických konceptov po kultové ikony. Toto je TOP 8 áut, ktoré definovali automobilový priemysel
Slováci dostanú úplne novú TV stanicu. Príde už o pár dní, toto o nej potrebuješ vedieť (PREHĽAD)
Môže za depresiu genetika? Vedci našli 293 „dôkazov“, že áno
Startup známy pre revolučné lietajúce taxíky sa vyhol kolapsu. Zachránil ho známy Slovák, ktorý zainvestoval 100 miliónov
AKTUÁLNE: Hrozby bombových útokov paralyzovali slovenské univerzity, tisíce ľudí museli evakuovať
Čína vyvíja „umelé Slnko“. Plazmový generátor je schopný simulovať jadrové reaktory
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
VIDEO: Robil len to, čo mu káže vodca. Severokórejský vojak sa snažil vlákať ukrajinských vojakov do pasce
„Pellegriniho“ nové šaty: O študentovi, ktorý odmietol podať ruku prezidentovi (KOMENTÁR)
Simon Omaník o incidente s prezidentom: Chcem veriť, že máme všetci slobodu obhájiť svoj názor, hovorí
Tichý zabijak v európskych potravinách: „Rakovinové farbivo“ nájdeš v obľúbenej pochúťke
Zmizli pred 68 rokmi a stále ich hľadajú. Jedna z najväčších záhad histórie ostáva nevyriešená
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené