Pneumatiky áut sa principiálne nezmenili už dlhé desaťročia, no postupom času sa stali oveľa kvalitnejšími a od výrobcov dostali rôzne užitočné možnosti. Jedna z najznámejších spoločnosti v tomto segmente však ukázala kolesá budúcnosti, ktoré sa postarajú aj o bežný defekt a prispôsobia sa jazdným podmienkam. Continental ukázal prepracovanú technológiu svojich kolies, ktoré sa dokážu samé zahustiť a pri jazde zvládajú analyzovať a monitorovať vlastnosti pneumatiky.
Budúcnosť mnohých bežných produktov a zariadení je spojovaná s modernými technológiami, ktoré im prinášajú ďalšie užitočné vymoženosti. Dnes máme k dispozícii množstvo inteligentných zariadení do domácností.
Veľkou premenou prešli za uplynulé desaťročia aj samotné automobily a veľa iných produktov, ktoré sú s pridanými technológiami stále inteligentnejšie. Inovácie však neobišli ani svet pneumatík pre autá, kde sme sa dočkali mnohých skvelých noviniek.
Koleso budúcnosti v podaní Continentalu je plné technológií
Za zmienku stojí aj nový typ kolesa od Michelinu, ktorý v pneumatike nevyužíva stlačený vzduch, no jeho využitie v reálnej prevádzke je zatiaľ na pochybách. Continental však vidí budúcnosť vo svojich nových kolesách obutých do „run-flat“ pneumatík, ktorým pridal užitočnú techniku.
Vďaka vstavanému kompresoru, senzorom a elektronike dokáže takéto koleso s technológiou pomenovanou ako Conti Adapt samostatne riadiť, monitorovať a upravovať tlak v pneumatikách.

Nenechaj si ujsť
Goodyear ukazuje budúcnosť dopravy. Je ňou eko pneumatika s jedinečnými vlastnosťami
Navyše je pri bežnom defekte schopné vyplniť vzniknuté poškodenie lepidlom, ktoré zabráni unikaniu vzduchu. Tento spôsob by tak mohol ešte viac vylepšiť dnešné run-flat pneumatiky a úplne nahradiť rôzne spreje na núdzové opravy defektov v bezdušových pneumatickách. S technológiou Conti C.A.R.E. je koleso vybavené senzormi, ktoré vyhodnocujú získané dáta o stave pneumatiky z monitorovacieho systému ContiSense.
Koncept, ktorý môže v budúcnosti zmeniť segment
Ten následne predáva dáta do systému ContiConnect Live, ktorý umožňuje efektívnu správu vozového parku firiem a prináša prehľad o aktuálnom stave kolies. Počas jazdy je vzduch v pneumatike dopĺňaný v prípade potreby odstredivým čerpadlom, ktoré dokáže doplniť tlak na ideálne hodnoty, čím pomáha zlepšovať jazdné vlastnosti a dokonca znižovať emisie.
Prebytočný vzduch sa uskladňuje vo vstavanej nádrži kolesa a môže byť využitý pri úprave tlaku počas zmeny jazdy. Isteže, takéto technologické riešenie nebude rozhodne lacné.
V budúcnosti sa však môžeme stretnúť u nových áut aj s takouto inováciou, ktorá prinesie vyšší komfort a zároveň sa postará o rýchlu opravu prípadných defektov či dopĺňanie tlaku v pneumatikách, informuje MotorAuthority.
Teraz čítajú

Muskov Neuralink desí aj uznávaných odborníkov. Je tu riziko, že bude predávať myšlienky ľudí

Bitcoinová horúčka eskaluje. Slováci sa vrhajú do kryptomien, od začiatku roka ich nakúpili za desiatky miliónov

Masové sledovanie ľudí a sociálny kredit dostane v EÚ „červenú“. Únia chce regulovať kritické dopady využitia umelej inteligencie

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Zarábajú násobky toho, čo bežný Slovák. Toto sú virtuálni influenceri generovaní cez PC, máme takého aj na Slovensku

VIDEO Muskov Neuralink napreduje raketovo. Opica s čipom v mozgu si prvýkrát zahrala ping-pong len pomocou mysle
Články, ktoré hýbu svetom

Veľký deň: HBO GO zaradilo do ponuky seriál Priatelia aj minuloročný filmový megafilm, obe v slovenčine

AKTUÁLNE Najpokročilejší elektromobil sveta je tu. Mercedes EQS búra všetky predsudky a prináša ultimátny dojazd

Firma Pavla Čekana, ktorá pomáha Slovensku bojovať s pandémiou, je v obrovskej strate. Má to ale jasný dôvod

Do reštaurácie sa objednáš ako na testovanie. Gastro našlo spôsob, ako fungovať aj cez pandémiu
