SUV s dušou stíhačky. Tento „hyper hybrid” má technológie a pohon, o akých sa ti nesnívalo (RECENZIA)
Poznáš legendárne stíhacie lietadlo Renault Rafale? Kedysi brázdilo oblohu ako technologický zázrak svojej doby. Teraz sa meno Rafale vracia, tentokrát na štyroch kolesách s prívlastkom hyper hybrid – a poviem ti, tento Renault je fakt stíhačka na cestách. Technologicky naložený až po strechu, s výkonom, ktorý ti vyrazí dych a s jazdnými vlastnosťami, ktoré by si čakal skôr od športiaka než od rodinného SUV.
V recenzii sa dozvieš:
- Akú technologickú výbavy ponúka toto naložené SUV
- Koľko elektromotorov dostal najvýkonnejší Rafale
- Aké sú spotreby a elektrický dojazd
- Čo je najväčšou slabinou auta
- Koľko stojí Renault, ktorý sa vyrovná aj luxusným vlajkovým lodiam
Technologická bomba
Pod kapotou Rafale E-Tech 4×4 300 nájdeš kombináciu 1,2-litrového trojvalcového turbobenzínu a troch elektromotorov – jeden z nich je vzadu a vďaka nemu máš k dispozícii pohon všetkých kolies. Výsledok? Systémových 300 koní, čo je na plug-in hybrid v tejto triede rozhodne nadštandard. Z nuly na stovku to dáš za 6,4 sekundy, takže keď budeš chcieť niekoho „preletieť“ na semafore, nebudeš mať problém.

To ale nie je všetko. Rafale má natáčanie zadných kolies (4Control Advanced), čo je technológia, ktorú nájdeš skôr v luxusných limuzínach. V meste sa otočíš na päťkorunáčke a v zákrutách drží stopu ako prilepený k asfaltu. Adaptívny podvozok, vyvinutý s Alpine, ti vie za jazdy meniť charakter auta – raz máš pohodlný koráb, inokedy ostrý športiak. Hlavne v tom športovom režime je najvýkonnejší Rafale mimoriadne zábavným autom.
Rafale stojí na platforme CMF-CD, ktorá má okrem natáčacích zadných kolies aj adaptívne tlmiče. V praxi to znamená, že aj keď je to veľké SUV, v meste sa s ním otočíš ako s hatchbackom a v zákrutách si užiješ zábavu vďaka vysokej stabilite. Podvozok vie byť komfortný aj športový podľa toho, čo si práve navolíš.

Elektrický dojazd bez kompromisov
Plug-in hybridy často sľubujú prehnané elektrické dojazdy, ale Rafale svoje sľuby takmer do bodky plní. Batéria má kapacitu 22 kWh, čo znamená, že v meste vieš dať aj viac ako 80 km čisto na elektrinu (oficiálny web hlási elektrický dojazd 105 km). To je v tejto triede naozaj špička. Elektrická spotreba sa pohybuje okolo 25,6 kWh/100 km, čo je vzhľadom na výkon a veľkosť auta úplne v pohode.

Keď sa ti batéria vybije, auto prejde do hybridného režimu a spaľovák spolu s elektromotormi sa postarajú o to, aby si jazdil čo najefektívnejšie. Na diaľnici si to vezme okolo 8,4 litra na sto pri tempomate nastavenom na 140 km/h, čo je na takéto veľké a ťažké SUV celkom rozumné.
Zároveň sa ale dostávam k najväčšej slabine Renault Rafale. Nabíjať môžeš len cez AC, a to maximálnym výkonom 7,4 kW. Rýchle DC nabíjanie tu nehľadaj, takže na wallboxe ti plné nabitie potrvá necelé tri hodiny. Z klasickej zásuvky to bude trvať oveľa dlhšie, pokojne aj celú noc. Ak by mal Rafale aj DC nabíjanie, asi by som bez váhania povedal, že je to najlepší plug-in hybrid v tejto triede. Takto je to „len“ veľmi dobré auto.

Ľudia sa za ním otáčajú
Renault v posledných rokoch fakt vie, ako urobiť auto, ktoré zaujme. Rafale je agresívny, športový, má ostré línie a predná maska s novým logom pôsobí poriadne sebavedomo. Silueta kupé-SUV s klesajúcou strechou autu dodáva dynamický charakter. Zadná časť s úzkymi svetlami a výrazným difúzorom je už len čerešnička na torte.
Renault Rafale hyper hybrid je stíhačkou na kolesách
Interiér je rovnako vydarený – kvalitné materiály, moderný dizajn a zaujímavý detail v podobe podsvieteného loga Alpine na sedačkách. Miesta je dosť vpredu aj vzadu, kufor má 530 litrov, takže rodinný výlet zvládneš bez kompromisov. Rafale rozhodne nie je tuctový a na ulici sa za tebou ľudia určite budú otáčať.
Najlepší infotainment v triede
Rafale dostal najnovší infotainment OpenR Link s 12-palcovým dotykovým displejom a digitálnym prístrojovým panelom. Beží na Androide, je bleskurýchly, prehľadný a hlavne – môžeš si doň stiahnuť webový prehliadač a pozerať YouTube alebo Netflix priamo v aute. To sa hodí, keď čakáš na deti pred školou, na ženu, ktorá nakupuje, alebo v zápche na diaľnici. Samozrejmosťou je bezdrôtový Apple CarPlay a Android Auto, množstvo USB-C portov a bezdrôtové nabíjanie mobilu.

Veľkým plusom je aj možnosť nastaviť si bezpečnostných asistentov podľa seba cez tlačidlo „My Safety Perso“. Všetko máš na dva kliky, žiadne zbytočné hľadanie v menu. Tu si vieš najmä vypnúť otravné pípanie pri prekročení maximálnej povolenej rýchlosti. Prémiový audiosystém Harman Kardon ti spraví z auta koncertnú sálu. Sedačky sú pohodlné, majú dobrú bočnú oporu a vzadu je dosť miesta aj pre vyšších pasažierov. Zadná lavica je posuvná, takže si vieš prispôsobiť priestor podľa potreby.
Zhodnotenie
Renault Rafale E-Tech 4×4 300 je SUV, ktoré má gule. Povedal som to tak ako to je, bez servítky. Technologicky je to fakt špička – pohon 4×4, natáčanie zadných kolies, adaptívny podvozok, 300 koní pod kapotou a infotainment, ktorý nemá v tejto triede konkurenciu. Elektrický dojazd cez 80 km v reálnych podmienkach, dynamika športiaka a komfort luxusnej limuzíny – to všetko v jednom balení.

Jediné, čo by som mu vytkol, je absencia rýchleho DC nabíjania. Ak ti to nevadí a vieš si auto dobíjať doma alebo v práci, Rafale je aktuálne jeden z najlepších plug-in hybridov na trhu. A navyše – je to stíhačka, ktorá ťa bude baviť, nech už jazdíš kamkoľvek. Problém môže byť len cena, toto auto totiž začína na 49 900 €.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Európska únia vzkriesi zabudnutý pohon áut. Naleje milióny do alternatívnych palív, aby zabila spaľováky

Budúcnosť je elektrická: Nový vynález dramaticky predĺži dojazd elektromobilov aj životnosť ich batérií

Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha

Štát ide po vodičoch: Zmeny pocítia všetci Slováci, za rýchlosť sa bude trestať prísnejšie (PREHĽAD)

Našli sme navýhodnejšiu jazdenku na trhu. Najpokročilejšiu Toyotu s 11 000 km kúpiš za šialene nízku sumu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V Košiciach sa vykoľajil vlak. Spoje meškajú, stanica výrazne poškodená

MIMORIADNE: Súd zrušil rozhodnutie Matúša Šutaja Eštoka. Štát bude platiť

Slovensko zasiahne prudké ochladenie. Experti varujú pred mrazmi až pod -10 °C (PREDPOVEĎ)

Hon na zlodejov začína. Vláda schválila tvrdé pravidlo, krádeže sa nevyplatia

Vyhni sa nedokončenej diaľnici: Nová linka Bratislava – Košice štartuje už tento týždeň, za letenky dáš 20 eur
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha
- Budúcnosť je elektrická: Nový vynález dramaticky predĺži dojazd elektromobilov aj životnosť ich batérií
- Štát ide po vodičoch: Zmeny pocítia všetci Slováci, za rýchlosť sa bude trestať prísnejšie (PREHĽAD)
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Brusel pretláča elektromobily za každú cenu. Firmám naleje obrovské peniaze, aby roztočil biznis
-
- Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha
- Budúcnosť je elektrická: Nový vynález dramaticky predĺži dojazd elektromobilov aj životnosť ich batérií
- Štát ide po vodičoch: Zmeny pocítia všetci Slováci, za rýchlosť sa bude trestať prísnejšie (PREHĽAD)
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Brusel pretláča elektromobily za každú cenu. Firmám naleje obrovské peniaze, aby roztočil biznis
-
- Pohon budúcnosti dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25 autobusov, postihla ich záhadná porucha
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Budúcnosť je elektrická: Nový vynález dramaticky predĺži dojazd elektromobilov aj životnosť ich batérií
- Štát ide po vodičoch: Zmeny pocítia všetci Slováci, za rýchlosť sa bude trestať prísnejšie (PREHĽAD)
- Brusel pretláča elektromobily za každú cenu. Firmám naleje obrovské peniaze, aby roztočil biznis
Rusko škrípe zubami. USA posilňuje vojenské vybavenie Ukrajiny, zlepší jej schopnosť čeliť útokom
Žiadna výnimka ani pre Slovensko. Europarlament chce sprísniť zákaz dovozu ruskej energie, toto je dôvod
Odkedy prišla, Slováci sa začali správať inak. AI neprestáva udivovať, v tomto opäť prekonala človeka
Dohoda je na spadnutie a môže zmeniť vojnu. Toto sú nové zbrane, ktoré chce Ukrajina použiť proti Rusom
Slovensko získalo milióny z Bruselu. Aj na boj proti dezinformáciam
Napätie v Ázii stúpa. Najnovší krok Južnej Kórey a USA naštval KĽDR, Kim hrozí reakciou
Slovenský priemysel ožíva po mesiacoch útlmu. Nahor ho ťahajú prekvapivé segmenty
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V Košiciach sa vykoľajil vlak. Spoje meškajú, stanica výrazne poškodená

MIMORIADNE: Súd zrušil rozhodnutie Matúša Šutaja Eštoka. Štát bude platiť

Slovensko zasiahne prudké ochladenie. Experti varujú pred mrazmi až pod -10 °C (PREDPOVEĎ)

Hon na zlodejov začína. Vláda schválila tvrdé pravidlo, krádeže sa nevyplatia




