Benzín vymenia za niečo iné. Predstavili budúcnosť hybridných áut s dojazdom nad 1000 km
Renault plánuje dosiahnuť uhlíkovú neutralitu v Európe do roku 2040 a na celosvetovej úrovni do roku 2050. Tento cieľ značka sleduje predovšetkým zameraním sa na elektromobily, no zároveň vidí budúcnosť aj vo vodíkových autách. Dôkazom je koncept Emblème, ktorý kombinuje obe technológie – vodíkový palivový článok s nabíjateľnou batériou, informuje portál Motor1.
Renault Emblème je kombináciou športového a rodinného auta. Má nízky odpor vzduchu s koeficientom len 0,25, čo z neho robí aerodynamický „klenot“. Koncept vozidla má dĺžku 4,8 metra, čo je na kompaktné auto pomerne veľa, no jeho výška iba 1,52 metra mu dodáva nízkoprofilový vzhľad.

Hybrid medzi technológiami: Vodík aj batéria
Emblème sa spolieha na kombináciu vodíkového palivového článku a 40 kWh batérie s technológiou niklu, mangánu a kobaltu (NMC). V mestskom prostredí sa správa ako bežné elektrické vozidlo na batériu, s dojazdom približne 300 kilometrov. Na dlhšie trasy využíva vodíkovú technológiu, ktorá umožňuje dojazd až 1 000 kilometrov, pričom dve tankovania vodíka zaberú menej než päť minút. Napriek tomu však zostáva otázka, či bude dostatok vodíkových staníc na podporu tejto technológie, keďže v roku 2023 ich bolo na celom svete len približne 1 000.
Koncept Emblème je poháňaný 215-koňovým elektromotorom namontovaným na zadnej náprave, čo z neho robí zadokolku. Tento motor nepoužíva vzácne zeminy, čím Renault reflektuje ekologické snahy o znižovanie závislosti na neudržateľných zdrojoch. Aj napriek komplexnému pohonu má Emblème relatívne nízku hmotnosť 1 750 kilogramov, čo je na hybridné a elektrické vozidlá pomerne málo.

Renault tvrdí, že vďaka efektívnemu návrhu a použitým technológiám boli emisie „od výroby až po likvidáciu“ znížené až o 90 % v porovnaní s podobne veľkými autami. Zatiaľ však nie je jasné, či bude táto technológia dostatočne cenovo dostupná a praktická pre bežných vodičov.
Kedy ho uvidíme?
Koncept Emblème sa verejnosti predstaví na Parížskom autosalóne v októbri 2024, kde sa dozvieme viac aj o interiéri. Renault s týmto modelom jednoznačne ukazuje, že budúcnosť mobility môže kombinovať rôzne technológie, no je otázne, či vodíkový pohon dokáže konkurovať rozmáhajúcemu sa elektrickému trendu. Pre vodiča však bude rozhodujúce, ako praktická a dostupná táto kombinácia naozaj bude.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Neurológ prezrádza jednu vec, ktorá udrží mozog mladým aj v 90-ke. Nemá nič spoločné s cvičením ani diétou
PREMIUMOplatí sa živnostníkovi prejsť na s. r. o.? Odborníčka jasne definuje podmienky v roku 2026, na toto sa priprav

Je rozhodnuté: Európa sa odstrihne od ruského plynu, Slovensko a Maďarsko dostanú špeciálny plán

Budú Vianoce na ľade alebo na blate: Aké počasie môžeme očakávať počas sviatkov, ukazujú najnovšie predpovede

Kauza lustrovania Šimečkovej matky naberá na obrátkach. Hnutie Slovensko predložilo ďalšie dôkazy
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
Európske automobilky si vydýchli. Čína sa dočkala kľúčového momentu, ktorý nechal USA v kŕči
Volkswagen stláča brzdu a potvrdil masívne škrty. Až 35 000 ľudí ostane bez práce
Diplomacia so Západom v slepej uličke. Táto krajina sa vyhlásila za jadrovú veľmoc, sympatizuje s Ruskom
SIM karty sú minulosťou. Slovenský operátor prichádza s prevratnou novinkou
Vláda konečne rieši problémové železnice. Vlaky dostanú technológiu za 1,36 miliardy eur
EÚ spravila historický krok. Dovoz ruského plynu definitívne končí, máme presný dátum
iPhone 17 vystrelil Apple na vrchol. Rekordný rok 2025 môže zmeniť kráľa na tróne výrobcov mobilov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Neurológ prezrádza jednu vec, ktorá udrží mozog mladým aj v 90-ke. Nemá nič spoločné s cvičením ani diétou
PREMIUMOplatí sa živnostníkovi prejsť na s. r. o.? Odborníčka jasne definuje podmienky v roku 2026, na toto sa priprav

Je rozhodnuté: Európa sa odstrihne od ruského plynu, Slovensko a Maďarsko dostanú špeciálny plán

Budú Vianoce na ľade alebo na blate: Aké počasie môžeme očakávať počas sviatkov, ukazujú najnovšie predpovede

