Benzín vymenia za niečo iné. Predstavili budúcnosť hybridných áut s dojazdom nad 1000 km
Renault plánuje dosiahnuť uhlíkovú neutralitu v Európe do roku 2040 a na celosvetovej úrovni do roku 2050. Tento cieľ značka sleduje predovšetkým zameraním sa na elektromobily, no zároveň vidí budúcnosť aj vo vodíkových autách. Dôkazom je koncept Emblème, ktorý kombinuje obe technológie – vodíkový palivový článok s nabíjateľnou batériou, informuje portál Motor1.
Renault Emblème je kombináciou športového a rodinného auta. Má nízky odpor vzduchu s koeficientom len 0,25, čo z neho robí aerodynamický „klenot“. Koncept vozidla má dĺžku 4,8 metra, čo je na kompaktné auto pomerne veľa, no jeho výška iba 1,52 metra mu dodáva nízkoprofilový vzhľad.
Hybrid medzi technológiami: Vodík aj batéria
Emblème sa spolieha na kombináciu vodíkového palivového článku a 40 kWh batérie s technológiou niklu, mangánu a kobaltu (NMC). V mestskom prostredí sa správa ako bežné elektrické vozidlo na batériu, s dojazdom približne 300 kilometrov. Na dlhšie trasy využíva vodíkovú technológiu, ktorá umožňuje dojazd až 1 000 kilometrov, pričom dve tankovania vodíka zaberú menej než päť minút. Napriek tomu však zostáva otázka, či bude dostatok vodíkových staníc na podporu tejto technológie, keďže v roku 2023 ich bolo na celom svete len približne 1 000.
Koncept Emblème je poháňaný 215-koňovým elektromotorom namontovaným na zadnej náprave, čo z neho robí zadokolku. Tento motor nepoužíva vzácne zeminy, čím Renault reflektuje ekologické snahy o znižovanie závislosti na neudržateľných zdrojoch. Aj napriek komplexnému pohonu má Emblème relatívne nízku hmotnosť 1 750 kilogramov, čo je na hybridné a elektrické vozidlá pomerne málo.
Renault tvrdí, že vďaka efektívnemu návrhu a použitým technológiám boli emisie „od výroby až po likvidáciu“ znížené až o 90 % v porovnaní s podobne veľkými autami. Zatiaľ však nie je jasné, či bude táto technológia dostatočne cenovo dostupná a praktická pre bežných vodičov.
Kedy ho uvidíme?
Koncept Emblème sa verejnosti predstaví na Parížskom autosalóne v októbri 2024, kde sa dozvieme viac aj o interiéri. Renault s týmto modelom jednoznačne ukazuje, že budúcnosť mobility môže kombinovať rôzne technológie, no je otázne, či vodíkový pohon dokáže konkurovať rozmáhajúcemu sa elektrickému trendu. Pre vodiča však bude rozhodujúce, ako praktická a dostupná táto kombinácia naozaj bude.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Váži 2,4 tony, má 700 koní a vyzerá ako Ferrari. Unikli zábery nového elektromobilu Xiaomi
Ľudia ich takmer vôbec nekupujú. Stellantis predlžil zastavenie výroby ikonických modelov
Emisie zníži o 90 %: V krajine EÚ zavádzajú revolučné palivo, ktoré má zachrániť spaľováky
Nabiješ ho za 15 minút a má skvelú cenu. Výrobca smartfónov uviedol na trh auto s dojazdom 1 570 km
Najväčší zmluvný výrobca elektroniky na svete chce vyrábať elektromobily. Spojiť sa má s prekvapivou automobilkou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Útok na vianočných trhoch: Do davu vrazil 50-ročný lekár. Počet obetí stúpol
Skúsila som si „švédske upratovanie pred smrťou“. Takýto to malo vplyv na môj pohľad na hmotné veci (EXPERIMENT)
KVÍZ: Milovníci filmov a seriálov by tento test mali zvládnuť ľavou zadnou. Ukáž, ako ovládaš legendárne hlášky
Z televíznej šou sa dostala až na pódium so skupinou TATU. Helena Zeťová žala jeden úspech za druhým
Rusi používajú novú taktiku, ktorou chcú prekabátiť Ukrajincov. Veľmi im to ale nevychádza
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Za elektromobilmi sa idú zblázniť. Ďalšia európska krajina zažíva revolúciu, pomohol geniálny ťah známej automobilky
- Nabiješ ho za 15 minút a má skvelú cenu. Výrobca smartfónov uviedol na trh auto s dojazdom 1 570 km
- Emisie zníži o 90 %: V krajine EÚ zavádzajú revolučné palivo, ktoré má zachrániť spaľováky
- Vydržali pri teplote 1 100°C. Vedci vyriešili najväčšie riziko elektromobilov, autá budú extrémne bezpečné
- Tesla dostane silnú konkurenciu. Automobiloví giganti sa spájajú, aby ovládli kľúčový trh
-
- Za elektromobilmi sa idú zblázniť. Ďalšia európska krajina zažíva revolúciu, pomohol geniálny ťah známej automobilky
- Vydržali pri teplote 1 100°C. Vedci vyriešili najväčšie riziko elektromobilov, autá budú extrémne bezpečné
- Nové Tesly môžu mať vážny problém. Z neznámeho dôvodu zlyháva jeden z najdôležitejších dielov
- Črtá sa nový líder v elektromobilite. Nenápadná automobilka si chce podmaniť trh dravou stratégiou
- Nabiješ ho za 15 minút a má skvelú cenu. Výrobca smartfónov uviedol na trh auto s dojazdom 1 570 km
-
- Za elektromobilmi sa idú zblázniť. Ďalšia európska krajina zažíva revolúciu, pomohol geniálny ťah známej automobilky
- Slávna značka urýchľuje výrobu. Jej lacný elektromobil ide na dračku, zaznamenal raketový štart
- Do konca života nabíjaš auto zadarmo. Tesla vytasila zabudnutý stimul, chce rozpredať zásoby
- Črtá sa nový líder v elektromobilite. Nenápadná automobilka si chce podmaniť trh dravou stratégiou
- Nemá tam čo robiť. Najväčší konkurent Tesly si do továrne doniesol Cybertruck a nikto nevie dôvod (+video)
Historická zmena na akademickej pôde. Slovenská univerzita zaviedla pravidlá pri používaní AI
VIDEO: Hýbe sa ako človek a unesie až 20 kg. Čína predstavila zručného humanoida
Vláda zrušila dôležitú výnimku. Na slovenských diaľniciach bude známka povinná pre všetkých
Veľký progres v poľnohospodárstve: Vedci vyrobili zo vzduchu a vody chemikáliu, ktorá „živí svet“
OpenAI zaskočila svet nečakanou novinkou. ChatGPT dostane aj „zabudnutá“ telekomunikačnú sieť
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Útok na vianočných trhoch: Do davu vrazil 50-ročný lekár. Počet obetí stúpol
Skúsila som si „švédske upratovanie pred smrťou“. Takýto to malo vplyv na môj pohľad na hmotné veci (EXPERIMENT)
KVÍZ: Milovníci filmov a seriálov by tento test mali zvládnuť ľavou zadnou. Ukáž, ako ovládaš legendárne hlášky
Z televíznej šou sa dostala až na pódium so skupinou TATU. Helena Zeťová žala jeden úspech za druhým
Rusi používajú novú taktiku, ktorou chcú prekabátiť Ukrajincov. Veľmi im to ale nevychádza
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené