Renault to s návratom legendy skutočne myslí vážne. Po koncepte predstavenom koncom roka 2024 teraz prichádza sériová verzia šialeného modelu Renault 5 Turbo 3E, ktorý sa od pôvodného návrhu takmer vôbec nelíši. Pribudlo len pár detailov ako logo RS za B-stĺpikom, ale jeho podstata zostáva rovnaká.

Ide o dvojdverový, dvojmiestny elektrický hot hatch, ktorý má s klasickým Renaultom 5 spoločné už len meno. Zásadným rozdielom tohto mini športiaka je pohon zadných kolies namiesto prednej nápravy. S najnovšími aktualitami prišiel portál Motor1.

Niečo nám to pripomína

Dizajnovo auto pripomína legendárne modely Renault 5 Turbo a Turbo 2 z minulosti, pričom dojem dotvára poriadne široká karoséria a brutálne 20-palcové disky kolies. Pod rozšírenými zadnými blatníkmi sa skrývajú dva elektromotory – každý s výkonom 268 koní, teda 200 kilowattov.

Spolu to znamená 536 koní, čo je na takto malý stroj poriadna nálož. Čo však vyráža dych, je krútiaci moment: až 4 800 newtonmetrov, hoci ide pravdepodobne o takzvaný „wheel torque“ – teda krútiaci moment nameraný priamo na kolesách. Rovnaký trik už v minulosti použil GMC pri Hummeri EV či Tesla pri Roadsteri.

Renault elektromobil 2027
Renault

Zrýchlenie na stovku zvládne za približne tri sekundy, maximálna rýchlosť sa vyšplhá na slušných 270 kilometrov za hodinu. Napriek výkonnému charakteru však nejde o čisto pretekársky špeciál bez výdrže. Vďaka 70-kWh batérii Renault sľubuje dojazd až 400 kilometrov podľa WLTP.

A hoci je auto väčšie a batéria ťažšia ako pri bežnom Renault 5, hmotnosť zostáva na rozumnej úrovni – len 1 450 kilogramov, čo je približne toľko ako verzia s menšou 52-kWh batériou. Tajomstvom je rozsiahle využitie karbónových dielov a odstránenie zadných sedadiel i dverí.

Renault interiér elektromobilu
Renault

Eso v rukáve

Z technického hľadiska ponúka 5 Turbo 3E ešte jeden tromf – 800-voltovú architektúru. Tá umožňuje extrémne rýchle nabíjanie výkonom až 350 kW. V ideálnych podmienkach tak batéria prejde z 15 na 80 % kapacity len za 15 minút. Pre porovnanie, štandardný Renault 5 zvláda DC nabíjanie len do 100 kW.

Už pri Alpine A290 sa zdalo, že Renault v oblasti interiéru poriadne pritvrdil, no 5 Turbo 3E je ešte o level vyššie. Rýdzo športový interiér s Alcantarou, šesťbodové pásy, anatomické športové sedadlá, ochranný rám a výrazná rally páka ručnej brzdy vytvárajú dojem, že si práve nastúpil do pretekárskeho špeciálu. Nie nadarmo sa tomuto modelu začalo hovoriť „mini športiak“.

Objednávky na tento výnimočný elektrický hot hatch sa otvoria v priebehu niekoľkých týždňov a prvé kusy by sa k zákazníkom mali dostať v roku 2027. Cena zatiaľ nie je známa, ale očakáva sa, že v popisku bude figurovať až šesť cifier. Renault pritom plánuje vyrobiť len 1 980 kusov – symbolicky podľa roku, keď sa na trh dostal pôvodný Renault 5 Turbo. Limitovaná elektrická beštia sa bude predávať v Európe, na Blízkom východe, v Japonsku a Austrálii.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP