Vyrobia len 1 980 kusov. Renault predstavil elektrickú „raketu“ s extrémnym nabíjaním
Renault to s návratom legendy skutočne myslí vážne. Po koncepte predstavenom koncom roka 2024 teraz prichádza sériová verzia šialeného modelu Renault 5 Turbo 3E, ktorý sa od pôvodného návrhu takmer vôbec nelíši. Pribudlo len pár detailov ako logo RS za B-stĺpikom, ale jeho podstata zostáva rovnaká.
Ide o dvojdverový, dvojmiestny elektrický hot hatch, ktorý má s klasickým Renaultom 5 spoločné už len meno. Zásadným rozdielom tohto mini športiaka je pohon zadných kolies namiesto prednej nápravy. S najnovšími aktualitami prišiel portál Motor1.
Niečo nám to pripomína
Dizajnovo auto pripomína legendárne modely Renault 5 Turbo a Turbo 2 z minulosti, pričom dojem dotvára poriadne široká karoséria a brutálne 20-palcové disky kolies. Pod rozšírenými zadnými blatníkmi sa skrývajú dva elektromotory – každý s výkonom 268 koní, teda 200 kilowattov.
Spolu to znamená 536 koní, čo je na takto malý stroj poriadna nálož. Čo však vyráža dych, je krútiaci moment: až 4 800 newtonmetrov, hoci ide pravdepodobne o takzvaný „wheel torque“ – teda krútiaci moment nameraný priamo na kolesách. Rovnaký trik už v minulosti použil GMC pri Hummeri EV či Tesla pri Roadsteri.
Zrýchlenie na stovku zvládne za približne tri sekundy, maximálna rýchlosť sa vyšplhá na slušných 270 kilometrov za hodinu. Napriek výkonnému charakteru však nejde o čisto pretekársky špeciál bez výdrže. Vďaka 70-kWh batérii Renault sľubuje dojazd až 400 kilometrov podľa WLTP.
A hoci je auto väčšie a batéria ťažšia ako pri bežnom Renault 5, hmotnosť zostáva na rozumnej úrovni – len 1 450 kilogramov, čo je približne toľko ako verzia s menšou 52-kWh batériou. Tajomstvom je rozsiahle využitie karbónových dielov a odstránenie zadných sedadiel i dverí.
Eso v rukáve
Z technického hľadiska ponúka 5 Turbo 3E ešte jeden tromf – 800-voltovú architektúru. Tá umožňuje extrémne rýchle nabíjanie výkonom až 350 kW. V ideálnych podmienkach tak batéria prejde z 15 na 80 % kapacity len za 15 minút. Pre porovnanie, štandardný Renault 5 zvláda DC nabíjanie len do 100 kW.
Už pri Alpine A290 sa zdalo, že Renault v oblasti interiéru poriadne pritvrdil, no 5 Turbo 3E je ešte o level vyššie. Rýdzo športový interiér s Alcantarou, šesťbodové pásy, anatomické športové sedadlá, ochranný rám a výrazná rally páka ručnej brzdy vytvárajú dojem, že si práve nastúpil do pretekárskeho špeciálu. Nie nadarmo sa tomuto modelu začalo hovoriť „mini športiak“.
Objednávky na tento výnimočný elektrický hot hatch sa otvoria v priebehu niekoľkých týždňov a prvé kusy by sa k zákazníkom mali dostať v roku 2027. Cena zatiaľ nie je známa, ale očakáva sa, že v popisku bude figurovať až šesť cifier. Renault pritom plánuje vyrobiť len 1 980 kusov – symbolicky podľa roku, keď sa na trh dostal pôvodný Renault 5 Turbo. Limitovaná elektrická beštia sa bude predávať v Európe, na Blízkom východe, v Japonsku a Austrálii.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Elektromobily budú o tisíce eur lacnejšie. Vďaka prelomovej technológii spečatia osud spaľovákov
Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
Elon Musk spravil v Európe radikálny krok. Tieto dva elektromobily si už nikdy nekúpiš
Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
HIV sa šíri medzi ruskými vojakmi alarmujúcim tempom. Armádni lekári sa snažia štatistiky utajiť
REBRÍČEK: 10 top miest na letný výlet po Slovensku. Na polovicu z nich mnohí zabudli
Riaditeľka STVR reaguje na zásah polície: „Nerozumiem, prečo voči nám Markíza vedie mediálnu vojnu“
Známy dovolenkový raj v ekonomickej kríze: Tržby padli o 40 %, podniky sú na pokraji krachu
Veľký zásah polície v STVR: Našli omamné látky aj hotovosť v desiatkach tisíc eur
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Elon Musk spravil v Európe radikálny krok. Tieto dva elektromobily si už nikdy nekúpiš
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
- Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
-
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Elon Musk spravil v Európe radikálny krok. Tieto dva elektromobily si už nikdy nekúpiš
- Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
- Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Taraba ohlásil energetickú megainvestíciu. Slovenské mestá získajú milióny eur
Slováci kupujú jazdené autá, ako nikdy predtým. Priemerný vek a nájazd prudko rastie, dominuje jedna značka
Zubár odhalil šokujúce riziká populárneho spánkového triku. Riskuješ veľké nepríjemnosti
Slováci si neuvedomujú, že to môže vybuchnúť. Odborník varuje pred „elektronickým“ zlozvykom domácností
Domácnosti si priplatia až o 3 000 eur. Nová kalkulačka odhalila tvrdú realitu emisného výmyslu EÚ
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP