Renault chystá elektromobil, ktorý zaútočí nízkou cenou. Výrobné náklady zníži o 30 % vďaka špeciálnej technike
Vyzerá to tak, že najbližšie roky sa budú niesť v znamení lacných a cenovo dostupnejších elektromobilov. Po predstavení lacného ID. 2all z dielne VW odhalil cenovo dostupný model aj francúzsky Renault. Nová platforma pritom prinesie až 30 % úsporu výrobných nákladov v porovnaní s modelom Zoe, uvádza automobilka v tlačovej správe.
Renault 5 bude oficiálne predstavený až v roku 2024, no spoločnosť nám už dnes priniesla detaily ohľadom techniky, ktorú ich cenovo dostupný elektromobil prinesie. Koncernová platforma CMF-B EV bude určená pre elektrické autá segmentu B, ktoré sú menšie a zaujať by mali práve cenovou dostupnosťou.
Prvé prototypy sa už testujú
Automobilka uviedla, že prvých deväť prototypov Renaultu 5 už naplno testuje. Po dizajnovej stránke ešte nejde o finálny produkt, no technika pohonu a batérie sú rovnaké s tými, ktoré uvidíme aj v produkčnej verzii.

Aktuálne prebiehajú testy v extrémnych mrazoch neďaleko polárneho kruhu. Automobilka preveruje, či batéria a elektromotory dokážu spoľahlivo fungovať aj v extrémnych podmienkach, kedy teplota dosahuje -30 stupňov Celzia. Takisto sa skúma fungovanie kúrenia, palubných systémov, tlmičov a bŕzd.
Samotná platforma CMF-B EV má v rámci automobilky zaujať pozíciu najkonkurencieschopnejšej platformy. Z toho dôvodu musí byť jej výroba čo najlacnejšia. Preto Renault na novej elektrickej platforme použil až 70 % komponentov zo starej známej platformy CMF-B, na ktorej stoja modely Clio či Captur.
V porovnaní s modelom Zoe je platforma CMF-B EV lacnejšia na výrobu až o 30 %, čo sa vo finále prejaví na priaznivejšej cenovke finálneho elektromobilu. Platforma však dostala aj viacprvkovú zadnú nápravu, ktorá je skôr typická pre prémiovejší segment vozidiel.
V kombinácii s nízkym ťažiskom vďaka batériám uloženým v podlahe bude elektrický Renault 5 skutočne zábavným a športovo ladeným autom.

Nový motor s menšími rozmermi
V prípade platformy CMF-B EV sa zmenšil aj motorový priestor. Pohonná jednotka a všetka potrebná elektrická sústava je kompaktnejšia, pretože kombinuje 3 hlavné komponenty do jedného bloku.
Automobilke sa podarilo spojiť DC menič na nabíjačku do jedného komponentu, čím výrazne ušetrila miesto aj hmotnosť. Celý elektromotor je až o 20 kg ľahší v porovnaní s modelom Zoe.

Batéria má miesto 12 menších modulov iba štvoricu veľkých modulov, čo znova prispelo k úbytku hmotnosti až o 15 kg, ak to porovnávame s elektrickým Zoe.
To najpodstatnejšie je síce cena, no v tomto smere držala automobilka jazyk za zubami. Renault ale opakované uvádza, že model Renault 5 bude cenovo výrazne konkurovať ostatným modelom rovnakého segmentu, ktoré prídu na trh. Ak teda VW uviedol, že cena ID. 2all nepresiahne 25 000 €, Renault 5 by sa mal tiež držať pod touto, už pomerne lákavou hranicou.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Masová streľba na pláži: Oslavy Chanuky sa zmenili na krviprelievanie, hlásia 11 obetí
PREMIUMArpád Soltész otvorene: Viem si predstaviť, že Fico a Matovič budú tvoriť jednu koalíciu

Danko popiera, že by bol v parlamente opitý: „Vybrali mi nádor. Môžem si jedine štrngnúť“
PREMIUMVšeobecná lekárka varuje: Zabíja nás častejšie ako rakovina, no aj tak ju väčšina Slovákov ignoruje

Nočná mora protivzdušnej obrany: Nový „neviditeľný“ kamikadze dron má prúdový pohon a rýchlosť 510 km/h
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Vedci našli gigantický poklad rekordných rozmerov. 1,5 biliónové riešenie pre elektromobily zničí spaľováky
-
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Vedci našli gigantický poklad rekordných rozmerov. 1,5 biliónové riešenie pre elektromobily zničí spaľováky
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
Predseda nemeckej strany vyzval na zrušenie zákazu spaľovacích motorov
Slovákov čaká vesmírne divadlo: Na oblohe sa ukáže až 120 meteorov za hodinu
Analytik má dobrú správu: Ceny pohonných látok budúci týždeň klesnú
Projekt STICS prinesie slovenským mestám a obciam smart riešenia
Nvidia uvažuje o zvýšení výrobných kapacít čipov určených na export do Číny
Erdogan vyzval Putina na obmedzené prímerie v rusko-ukrajinskom konflikte
Teplý december priniesol na Slovensku sériu rekordov. Maximálne teploty dosiahli vysoké hodnoty
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Masová streľba na pláži: Oslavy Chanuky sa zmenili na krviprelievanie, hlásia 11 obetí
PREMIUMArpád Soltész otvorene: Viem si predstaviť, že Fico a Matovič budú tvoriť jednu koalíciu

Danko popiera, že by bol v parlamente opitý: „Vybrali mi nádor. Môžem si jedine štrngnúť“
PREMIUMVšeobecná lekárka varuje: Zabíja nás častejšie ako rakovina, no aj tak ju väčšina Slovákov ignoruje

