Renault chystá elektromobil, ktorý zaútočí nízkou cenou. Výrobné náklady zníži o 30 % vďaka špeciálnej technike
Vyzerá to tak, že najbližšie roky sa budú niesť v znamení lacných a cenovo dostupnejších elektromobilov. Po predstavení lacného ID. 2all z dielne VW odhalil cenovo dostupný model aj francúzsky Renault. Nová platforma pritom prinesie až 30 % úsporu výrobných nákladov v porovnaní s modelom Zoe, uvádza automobilka v tlačovej správe.
Renault 5 bude oficiálne predstavený až v roku 2024, no spoločnosť nám už dnes priniesla detaily ohľadom techniky, ktorú ich cenovo dostupný elektromobil prinesie. Koncernová platforma CMF-B EV bude určená pre elektrické autá segmentu B, ktoré sú menšie a zaujať by mali práve cenovou dostupnosťou.
Prvé prototypy sa už testujú
Automobilka uviedla, že prvých deväť prototypov Renaultu 5 už naplno testuje. Po dizajnovej stránke ešte nejde o finálny produkt, no technika pohonu a batérie sú rovnaké s tými, ktoré uvidíme aj v produkčnej verzii.
Aktuálne prebiehajú testy v extrémnych mrazoch neďaleko polárneho kruhu. Automobilka preveruje, či batéria a elektromotory dokážu spoľahlivo fungovať aj v extrémnych podmienkach, kedy teplota dosahuje -30 stupňov Celzia. Takisto sa skúma fungovanie kúrenia, palubných systémov, tlmičov a bŕzd.
Samotná platforma CMF-B EV má v rámci automobilky zaujať pozíciu najkonkurencieschopnejšej platformy. Z toho dôvodu musí byť jej výroba čo najlacnejšia. Preto Renault na novej elektrickej platforme použil až 70 % komponentov zo starej známej platformy CMF-B, na ktorej stoja modely Clio či Captur.
V porovnaní s modelom Zoe je platforma CMF-B EV lacnejšia na výrobu až o 30 %, čo sa vo finále prejaví na priaznivejšej cenovke finálneho elektromobilu. Platforma však dostala aj viacprvkovú zadnú nápravu, ktorá je skôr typická pre prémiovejší segment vozidiel.
V kombinácii s nízkym ťažiskom vďaka batériám uloženým v podlahe bude elektrický Renault 5 skutočne zábavným a športovo ladeným autom.
Nový motor s menšími rozmermi
V prípade platformy CMF-B EV sa zmenšil aj motorový priestor. Pohonná jednotka a všetka potrebná elektrická sústava je kompaktnejšia, pretože kombinuje 3 hlavné komponenty do jedného bloku.
Automobilke sa podarilo spojiť DC menič na nabíjačku do jedného komponentu, čím výrazne ušetrila miesto aj hmotnosť. Celý elektromotor je až o 20 kg ľahší v porovnaní s modelom Zoe.
Batéria má miesto 12 menších modulov iba štvoricu veľkých modulov, čo znova prispelo k úbytku hmotnosti až o 15 kg, ak to porovnávame s elektrickým Zoe.
To najpodstatnejšie je síce cena, no v tomto smere držala automobilka jazyk za zubami. Renault ale opakované uvádza, že model Renault 5 bude cenovo výrazne konkurovať ostatným modelom rovnakého segmentu, ktoré prídu na trh. Ak teda VW uviedol, že cena ID. 2all nepresiahne 25 000 €, Renault 5 by sa mal tiež držať pod touto, už pomerne lákavou hranicou.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Benzínom oklamali elektromobilitu. Američania chcú predlžovať dojazd áut o stovky kilometrov
Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
Tesla prehrala súd storočia. Kvôli fatálnej nehode musí zaplatiť astronomickú pokutu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vládny špeciál pristál v Chorvátsku. Meno politického pasažiera je známe
Do Európy mieri najničivejšia augustová búrka. Meteorológovia vydali 2. najvyšší stupeň varovania
Prírodné sladidlo likviduje bunky najzákernejšej rakoviny. Slováci ho kupujú ako zdravú náhradu cukru
Pokuta až 300 eur za banálnu chybu: Na bežný dopravný manéver mnohí Slováci zabúdajú
Historický úspech v Bratislave: Lekári prvýkrát transplantovali bunky pomáhajúce cukrovkárom
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Elektromobily budú o tisíce eur lacnejšie. Vďaka prelomovej technológii spečatia osud spaľovákov
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
Slovenská poisťovňa prichádza s prelomovou funkciou appky. Smartfón ti dokáže zmerať krvný tlak
Známa služba čelí obrovskej žalobe. Klauzuly o najlepšej cene spôsobili hotelom masívne straty
Slabnúci dopyt po elektromobiloch má prvú obeť. Volvo bojuje s dramatickým prepadom predaja
EÚ zaskočila svet. Nečakaná krajina môže cez Rusko vyvážať uhlie napriek sankciám
Taraba ohlásil energetickú megainvestíciu. Slovenské mestá získajú milióny eur
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP