Dieselovým kamiónom zvoní umieráčik. Okrem Tesly im ide po krku aj vodíkový Mercedes s extrémnym dojazdom
Spoločnosť Daimler Truck oznámila, že technológia vodíkových palivových článkov môže byť tým správnym riešením na dekarbonizáciu diaľkovej cestnej dopravy. Výrobca konkrétne oznámil, že prototyp nákladného vozidla Mercedes-Benz GenH2 schválený pre verejné cesty úspešne zvládol projekt #HydrogenRecordRun spoločnosti Daimler Truck a to precestovaním 1 047 km na jednu nádrž kvapalného vodíka. Na tému upozornil portál TruckingInfo.
Rekordná jazda
Rekordná jazda začala 25. septembra 2023 v zákazníckom centre Mercedes-Benz Truck vo Wörth am Rhein v Nemecku a skončila 26. septembra ráno v Berlíne, hlavnom meste Nemecka. Vodíkový ťahač absolvoval cestu plne naložený, pričom jeho celková hmotnosť sa zastavila na 40 tonách – cestu absolvoval teda v reálnych podmienkach a bez emisií CO2. Celú jazdu navyše nezávisle potvrdil inšpekcia v podobe TÜV Rheinland.
Podľa dostupných informácií Mercedes-Benz GenH2 bol pred štartom naplnený vodíkom z čerpacej stanice Daimler Truck, pričom počas procesu dopĺňania paliva sa kryogénny kvapalný vodík s teplotou mínus 253 °C naplnil do dvoch 40 kg nádrží namontovaných na oboch stranách podvozku. Vďaka špeciálnej izolácii na nádržiach je navyše možné vodík udržiavať pri veľmi nízkej teplote a to aj bez systému s aktívnym chladením.
Podľa tlačovej správy Daimler Truck uprednostňuje kvapalný vodík, pretože v agregovanom stave má nosič energie výrazne vyššiu hustotu k objemu v porovnaní s plynným vodíkom. Vďaka tomu možno prevážať viac vodíka, čo výrazne zvyšuje dojazd a umožňuje porovnateľný výkon vozidla s bežným naftovým nákladným vozidlom.
Spoločnosť tiež uviedla, že batériovo-elektrické nákladné vozidlá sú ideálnou voľbou pre distribučnú dopravu, ako aj pre diaľkovú dopravu s pravidelným nasadením na plánovateľných trasách s vhodnými vzdialenosťami a možnosťami nabíjania.
V niektorých aplikáciách by však mohli byť pohony na báze vodíka lepším riešením. To platí najmä pre veľmi flexibilné a obzvlášť náročné nasadenie v ťažkej doprave a diaľkovej preprave.
Navyše, podľa vrchných predstaviteľov spoločnosti, dostupnosť vhodnej infraštruktúry a dostatok zelenej elektriny sú kľúčové pre úspešný prechod na bezemisné technológie, pričom sú presvedčení, že rýchle a nákladovo optimalizované pokrytie tohto dopytu po energii je možné dosiahnuť len s implementovaním oboch technológií.
Očakáva sa, že prvé nákladné vozidlá Daimler s palivovými článkami budú testované v rukách zákazníkov v najbližších rokoch. Sériová verzia Mercedes-Benz GenH2 Truck by mala byť predstavená v druhej polovici tohto desaťročia.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
S týmto palivom je pre Slováka 100 km najlacnejších, pohorela ekologická náhrada
Dosť zavádzaniu neznalých ľudí: Experti spočítali, či elektromobily preťažia sieť. Toto hovoria tvrdé čísla a fakty
Parádne zmeny. Dotácia na fotovoltiku je teraz pre Slovákov ešte vyššia (+nové podmienky)
Už nikdy nechcú Octaviu s TDI. Českí policajti za 3 roky najazdili 200 000 km na elektromobile, pre ľudí majú jasný odkaz
Šéf Volkswagenu: Uvedomili sme si krutú realitu, už nedokážeme konkurovať. Nastal čas pre drastické rozhodnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Na východe Slovenska vznikne až 500 pracovných miest: Do Prešova mieri nový investor
Hlina drsne o Majerskom: Je vydierateľný. „Môžete povedať, že takúto haciendu postavíte za 400 000, ale nie mne“
Na najčastejšiu príčinu smrti Slovákov ročne zomrie 25-tisíc ľudí. Primár radí, ako jej predísť
Vláda rozšírila zákaz dovozu poľnohospodárskych produktov z Ukrajiny
Namiesto malých radostí veľke starosti: SOI Slovákom radí, ako vyberať vianočné svetlá
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- S týmto palivom je pre Slováka 100 km najlacnejších, pohorela ekologická náhrada
- Dosť zavádzaniu neznalých ľudí: Experti spočítali, či elektromobily preťažia sieť. Toto hovoria tvrdé čísla a fakty
- Parádne zmeny. Dotácia na fotovoltiku je teraz pre Slovákov ešte vyššia (+nové podmienky)
- Nová funkcia Google Máp Slovákom ušetrí aj 800 €, konečne ju spustili
- Šéf Volkswagenu: Uvedomili sme si krutú realitu, už nedokážeme konkurovať. Nastal čas pre drastické rozhodnutie
-
- S týmto palivom je pre Slováka 100 km najlacnejších, pohorela ekologická náhrada
- Dosť zavádzaniu neznalých ľudí: Experti spočítali, či elektromobily preťažia sieť. Toto hovoria tvrdé čísla a fakty
- Nová funkcia Google Máp Slovákom ušetrí aj 800 €, konečne ju spustili
- Parádne zmeny. Dotácia na fotovoltiku je teraz pre Slovákov ešte vyššia (+nové podmienky)
- Naftové autá miznú z trhu, predaje elektromobilov praskajú vo švíkoch. Aj Slovensko sa rozhýbalo
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
- Začína nová éra, autá dostanú od 1. januára iné ŠPZ. Toto všetko treba vedieť
- V Číne zapojili do prevádzky gigantickú powerbanku pre státisíce ľudí. Nemá v sebe ani štipku lítia
- Hravo zahanbí spaľováky. Do Európy oficiálne prichádza elektromobil s rekordným dojazdom
- S týmto palivom je pre Slováka 100 km najlacnejších, pohorela ekologická náhrada
Nemecké automobilky založia spoločný podnik pre nabíjaciu sieť v Číne
Zaklínač 4 sa nezadržateľne blíži. Do hry nabrali nových ľudí
Švédsky parlament uvoľnil cestu rozšíreniu jadrovej energie
Slovnaft chce vybudovať centrum na energetické zhodnotenie odpadu
Šimkovičovej ministerstvo zastavuje boj proti hoaxom, radšej opraví strechu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Na východe Slovenska vznikne až 500 pracovných miest: Do Prešova mieri nový investor
Hlina drsne o Majerskom: Je vydierateľný. „Môžete povedať, že takúto haciendu postavíte za 400 000, ale nie mne“
Na najčastejšiu príčinu smrti Slovákov ročne zomrie 25-tisíc ľudí. Primár radí, ako jej predísť
Vláda rozšírila zákaz dovozu poľnohospodárskych produktov z Ukrajiny
Namiesto malých radostí veľke starosti: SOI Slovákom radí, ako vyberať vianočné svetlá
Copyright© 2023 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené