Tento víkend sa odohralo finále udalosti Red Bull Basement preverujúce schopnosti študentov z celého sveta. Do desiatky najlepších technologických startupov sa dostal aj slovenský tím, a tak sme si príležitosť zúčastniť sa na akcii nemohli nechať ujsť.

Projektový tím zodpovedný za udalosť však tentokrát išiel s inováciami ešte o niekoľko krokov dopredu, kedy vo finále poskytol ako médiám, uchádzačom a v neposlednom rade aj technickej podpore exkluzívnu a interaktívnu platformu.

Red Bull totiž vyvinul špecifický nástroj pre webové prehliadače fungujúci ako križovatka pre styk s médiami, komunikáciu medzi mentormi, tímami a podporou s početnými voľnočasovými aktivitami.

Red Bull vytvoril fungujúcu videohru

Kde však ostatní organizátori zväčša volia cestu jednoduchého webu, ktorý by bol vyšperkovaný maximálne nadčasovými animáciami, Red Bull vyvinul online interaktívny nástroj vo viacerých smeroch pripomínajúci online videohru.

Podobne ako v hrách som si najprv navolil meno, a tak výzor avatara

Platforma nazvaná Gather Town predstavuje exkluzívny virtuálny svet vytvorený striktne pre potreby tohtoročného Red Bull Basement eventu. Po pripojení do sveta sme zadali svoje meno a po vzore najznámejších retro RPG hier si nadefinoval výzor jedinečného avatara.

Gather Town následne vysvetlil základy ovládania, pričom pohyb bol rovnako ako pri hrách definovaný smerovými šípkami alebo klávesmi WASD. S prostredím sme interagovali tlačidlom „X“ a naopak, tlačidlom „G“ sme sa prepli do neviditeľného režimu, v ktorom nás nikto nemohol kontaktovať.

Čo je to Red Bull Basement

Red Bull Basement sa definuje ako program pomoci mladým a talentovaným študentom s nápadmi, ktoré majú svetový potenciál. Do programu sa tento rok mohlo prihlásiť až 36 krajín, pričom do finále postúpila len desiatka z nich, medzi nimi aj Slováci Charging Revolution.

Tí strávili hneď niekoľko týždňov na početných workshopoch s cieľom doťahovania finálnych krokov nápadu, pod drobnohľadom svetovo uznávaných mentorov. Charging Revolution sa nakoniec umiestnili medzi troma najúspešnejšími startupmi, vďaka čomu sa nielen zviditeľnili na globálnej úrovni, ale s veľkou pravdepodobnosťou zaujali rôznych investorov.

Špecifikom a zároveň skvelým nápadom je samotná interakcia s ostatnými účastníkmi sveta Gather Town. V prípade, že sme s niekým chceli komunikovať, stačilo, aby sme k nemu pristúpili a začali hovoriť, automaticky sa totiž odblokoval mikrofón a webkamera.

V závislosti od toho sme pri prechádzaní priestormi  mohli započuť aj konverzácie ostatných, čo nám prišlo ako vynikajúci spôsob, ako dodať na prvý pohľad jednoduchému nástroju prvok živelnosti.

Networking je vďaka špecifikám nástroja povznesený na novú úroveň

Hlavnou myšlienkou služby bola potreba vykonávať zdanlivo realistické akcie, kedy napríklad v prípade, že sme mali s niekým dohodnutý rozhovor, museli sme naň s avatarom reálne prísť a sadnúť si na virtuálnu stoličku v 2D graficky navrhnutej mítingovke.

Prostredie disponovalo aj oblasťami pre súkromné rozhovory, kedy ťa nástroj upozornil, že nikto mimo vyhradený areál vašu konverzáciu nebude počuť. Stále nás však mohli vidieť ostatní avatari, ako komunikujeme pri jednom stole.

Tu prebiehala prezentácia. Toho, čo sa postavil na pódium v strede bolo počuť po celej hale

Podobne interaktívne a v uletenom slova zmysle realisticky bolo riešené aj sobotňajšie prekvapenie v podobe prezentácie úspešnej obchodníčky Sophie Amoruso.

Tá bola spolu s moderátorom na virtuálnom pódiu, kde ju mohol počuť každý účastník projektu, ktorý sa s avatarom presunul do špecifickej haly. Keďže sa nejednalo o tradičný stream, na udalosť sa nedalo dostať žiadnym iným spôsobom.

Ako bol navrhnutý virtuálny svet?

Celé Gather Town bolo rozdelené do štyroch veľkých častí. Prvá a najfrekventovanejšia z nich, „The Hub“, figurovala v mestečku ako centrálna križovatka. Našli sme tam členov technickej podpory (ku ktorým sme rovnako museli pristúpiť a až následne sa ozvať), knižnicu, ale hlavne „Hall of Fame“.

Táto dlhá chodba zohrávala úlohu múzea, respektíve archívu, kde figurovali ako prezentácie výhercov z minulých rokov, tak aj súťažné videá tohtoročnej desiatky najlepších.

V Hall of Fame som mohol vidieť minuloročných šampiónov, ale aj uchádzačov dnešného ročníka

Druhou veľkou časťou bolo „The Basement“. Tieto priestory boli určené najmä pre osobný rozvoj tímov, kde sa konali workshopy a tréningy. Zároveň tam mohli tímy nájsť produktívne a súkromné útočisko slúžiace na tímové porady.

Treťou a nemenej dôležitou oblasťou bolo „The Energy Base“. Išlo o oblasť s cieľom spoznávania sa, oddychu (my sme si zahrali so Španielom šach a následne pri ďalšom stole počúvali hudbu) alebo sa tu tímy mohli stretávať s médiami. Do tohto segmentu je tak zahrnuté aj „Auditiorium“, čiže hala, kde sa konala prezentácia s vyššie spomínanou podnikateľkou.

K trom popísaným oblastiam patrilo aj finálne pódium, slúžiace ako hlavná hala so živým prenosom nedeľňajšej veľkolepej udalosti, kde došlo k ohláseniu víťazov. Stream bol ale dostupný aj klasickou formou skrz dedikovanú URL adresu, takže potreba dostaviť sa s vlastným avatarom tu bola skôr zbytočná.

FonTech

Našla by podobná iniciatíva pochopenie v zabehnutom svete konglomerátov? Odpoveď na túto otázku by pravdepodobne znela pesimisticky. Na druhej strane v prípade startupov, kde hlavnú demografickú skupinu tvoria technologickí nadšenci naháňajúci sny, je odľahčenie v takejto podobe vítaným bonusom.

Red Bull tak milým riešením predstavil potenciálnu budúcnosť odovzdávania informácií, kde používateľský zážitok nehrá len dodatočné husle predávaniu informácií.

Pošli nám TIP na článok



Tech