+ Možnosť prepojenia všetkých troch dielov do jedného celku
+ Výborná znovuhrateľnosť

- Šesť úrovní je málo
- Hrateľnosť ostala bez výraznejšej zmeny
- V niektorých momentoch nedotiahnuté animácie
- Možnosť prepojenia všetkých dielov platí len pre digitálne verzie

Agent 47 patrí k najvýraznejším charakterom vo svete virtuálnej zábavy. Za vznikom populárnej série stoja vývojári z IO Interactive, ktorí nám aktuálne servírujú finálny tretí diel novodobej trilógie, známej pod menom World of Assassination. Podarilo sa im prekročiť vlastný tieň a prekonať vysoko nastavenú latku ikonického likvidátora?

Koniec éry

Príbeh záverečnej časti Hitman 3 priamo nadväzuje na udalosti odohrávajúce sa v predchádzajúcich dieloch. Kým v minulých častiach bol dej naznačený len veľmi okrajovo a pôsobil skôr ako doplnok k výbornej hrateľnosti postavenej na otvorenosti prostredia, tentokrát si autori dali naozaj záležať a pripravili vskutku pôsobivý scenár hodný veľkolepého ukončenia modernej trilógie.

Agent 47 spoločne s Dianou Burnwood patria medzi elitu vo svete nájomných zabijakov a pracujú pre spoločnosť ICA, známu aj ako Agency. V poslednej zákazke pre istého tajomného klienta bolo ich úlohou odstránenie agentov tajnej organizácie Providence ťahajúcej za nitky v najvyšších spoločenských kruhoch. Hlava Providence, známa pod prezývkou The Constant, však oslovil Dianu a predniesol jej nečakanú ponuku.

Tá spočívala v eliminácii spomínaného tajomného klienta a v objasnení minulosti Agenta 47. Po zistení, že tým klientom bol Lucas Grey, stratený priateľ holohlavého agenta, s ktorým sa nevideli od detstva, sa 47 spolu s Dianou rozhodli prezliecť kabáty a prijať najväčší kontrakt ich kariéry. Nešlo o nič menšie ako o zničenie organizácie Providence. The Constant mal však ukryté eso v rukáve…

Hitman 3 je skvelým zakončením novodobej trilógie, tentokrát s obrovským dôrazom na príbeh

Bez prezrádzania ďalších udalostí povieme len to, že dej nového Hitmana je veľmi pútavý a predovšetkým už nie je odsúvaný na vedľajšiu koľaj. Plnenie jednotlivých misií, teda eliminácia cieľov, razom získava nový rozmer, čo je oproti dvojici predchodcov vítaná zmena.

Príbehové pozadie jednotlivých kontraktov je odhaľované postupne a tvorí akúsi mozaiku, ktorá časom začne dávať zmysel. Dejovú líniu si užijú aj nováčikovia, ktorí do rozbehnutého vlaku naskočili práve týmto dielom, titul totiž obsahuje sumarizáciu predošlých udalostí vo forme krátkej ukážky.

Zaujala nás možnosť prepojenia jednotlivých dielov trilógie do súvislého celku. V praxi to znamená, že majitelia prvého a druhého dielu budú mať prístup k týmto titulom priamo z menu Hitman 3. Séria tak nadobúda nový rozmer a pocit úplnosti, ktorý vzhľadom na epizodický formát prvého dielu v tomto univerze určite chýbal.

Týka sa to, žiaľ, len majiteľov digitálnych verzií titulov, v prípade fyzickej kópie takéto prepojenie možné nie je. Rovnako nám zatiaľ v ponuke chýba možnosť zakúpenia si kompletnej edície obsahujúcej všetky tri diely série.

The best of…

Už prvým dielom reštartovanej série Hitman, ktorej pútavú históriu sme zhrnuli v samostatnom článku, sa štúdio IO Interactive zaradilo medzi elitu herných dizajnérov. Vďaka epizodickému formátu vydávania jednotlivých úrovní mali autori dostatok času na implementáciu postrehov získaných formou spätnej väzby priamo od hráčov. Výsledkom tak boli veľmi precízne pripravené úrovne pôsobiace ako ihrisko, kde pravidlá hry určuje samotný hráč.

V novinke vývojári zúročili svoje bohaté skúsenosti a naservírovali nám to najlepšie zo svojej doterajšej produkcie. Úrovne vytvorené s nesmiernym citom pre detail, čo sa veľmi pozitívne prenáša do samotnej hrateľnosti. Rozsiahlosť a široké spektrum možností dosiahnutia cieľa všetky misie predurčuje k opakovanému hraniu.

Jednotlivé úrovne sú pomerne rozsiahle a vybrané oblasti úplne odlišné. Hneď v úvode nám autori naznačujú, že ide o vrchol ich tvorby aj vďaka zvolenej lokalite, ktorou je najvyššia budova na svete a my sa ocitáme priamo pri jej otváracej ceremónii. Z oblakov a luxusu Dubaja sa v druhej misii prenesieme späť do reality, konkrétne do pochmúrneho Anglicka, do starobylého sídla Dartmoor.

Práve táto misia je skutočnou ukážkou talentu dizajnérov úrovní. Okrem eliminácie cieľa sa totiž môžeme zahrať na súkromného detektíva vyšetrujúceho záhadnú samovraždu. Alebo ide o vraždu? Je len na hráčovi, aby zhromaždil dostatok dôkazov a objasnil, čo sa vlastne stalo.

Vlastne to vôbec nie je potrebné a možno sa sústrediť priamo na elimináciu cieľa, týmto spôsobom sa ale publikum ochudobní o riadnu porciu zábavy pri hľadaní dôkazov a vypočúvaní svedkov. Ide o veľmi príjemné, aj keď ojedinelé, spestrenie hrateľnosti. Podobných nápadov obohacujúcich hrateľnosť by sme určite privítali viac.

Dizajn úrovní patrí k tomu najlepšiemu v hernom svete

Z ticha a chladu odľahlého panstva sa neskôr presunieme do nočných klubov plných elektronickej hudby v centre Nemecka, do Berlína. Po náročnom kontrakte v Európe bude tvojou ďalšou zastávkou Čína. Mestečko Chongqing na prvý pohľad pripomína Night City, kde sa odohráva príbeh Cyberpunk 2077. Neustály dážď a neónové svetlá vytvárajú pôsobivú futuristickú atmosféru.

Do reality ťa vráti misia v Argentíne, odohrávajúca sa v rozľahlom vinohrade. Posledná misia určite poteší fanúšikov akcie, celá sa totiž odohráva vo vlaku naprieč Rumunskom. Všetky lokality sú doslova nabité možnosťami ako dosiahnuť svoj cieľ a za úroveň detailov si autori zaslúžia náš obdiv.

Spracovanie každej jednej úrovne je dotiahnuté takmer k dokonalosti a neobjavili sme ani náznak toho, že by si autori chceli prácu uľahčiť nejakým náhodným generovaním objektov. O to viac ale zamrzí nízky počet lokalít, ktorý sa zastavuje na čísle šesť. To skutočne nie je veľa a aj napriek vysokej motivácii hľadať nové cestičky a spôsoby ako splniť kontrakt by sme privítali, keby úrovní bolo viac.

Misia (takmer) splnená

Samotná hrateľnosť sa od minulých dielov veľmi nezmenila. Autori sa zjavne držia pravidla, že netreba šprtať do niečoho, čo funguje. Jedinou novinkou je tak kamera, ktorou dokáže Agent 47 otvárať elektronické zámky. Pridaná hodnota je tak minimálna, kameru sme využili za celú hru asi 3 krát. Pri opakovanom hraní sme ju využili len na jedinom mieste a aj v tomto prípade platí, že možností, ako obísť zamknuté dvere, je hneď niekoľko.

Podstata postupu jednotlivými úrovňami je postavená na efektívnom využívaní dostupných prostriedkov a zmene oblečenia. K svojmu cieľu sa môžeš dostať rôznymi cestami otvárajúcimi svoje možnosti vďaka spomínanej zmene šatníka. Záhradníka si v parku nikto nevšimne, no skús takto oblečený vojsť do kuchyne a problém je na svete. Na tomto mieste však zároveň musíme spomenúť  aj nepríliš prepracovanú umelú inteligenciu jednotlivých postáv.

Jednoduchosť správania sa nehrateľných postáv pôsobí ako pomyselná päsť na oko hlavne pri spomínanom vyšetrovaní na panstve Dartmoor. V oblečení súkromného očka sme najprv vypočuli niekoľko podozrivých, aby sme ich následne, tentokrát už v kostýme profesionálneho fotografa, požiadali o spoluprácu pri ich zvečnení pomocou fotoaparátu. Nikto si prípadnú podobu nevšimol a ani len slovkom nespomenul, že niečo nie je v poriadku. Asi skutočne platí, že šaty robia človeka…

Spôsobov, akými môžeš eliminovať svoje ciele, je obrovské množstvo. Ideálne riešenie objednávky je, že to bude vyzerať ako nehoda a samozrejme bez svedkov. Nič ti však nebráni v premene na akčného hrdinu a po vzore Johna Wicka zlikviduješ každého, kto ti stojí v ceste.  Záleží len na tvojich preferenciách, aký štýl hrania si vyberieš. K dispozícii máš bohatý zbraňový arzenál, ktorý si vyberáš pred začiatkom každej misie.

Použiť vo svoj prospech môžeš takmer všetko, na čo narazíš. Práve v tejto oblasti sa naplno prejavuje obrovská miera detailov prostredia.

V sklade tak môžeš napríklad nájsť jed na krysy, ktorý následne využiješ na vyvolanie tráviacich problémov u niekoho, koho chceš odlákať na toaletu. Jed stačí nasypať do neďalekého nápoja a po chvíli čakania sa môžeme vybrať za nebohou postavou na toaletu, kde ju môžeš pripraviť o život, vlastne o oblečenie, bez prípadných svedkov.

Za svoje činy však budeš niesť následky vo forme bodového ohodnotenia. Získanými bodmi sa zvyšuje hráčova úroveň, čím zároveň získava prístup k novým možnostiam. Vďaka dostatočne vysokej úrovni si tak môžeš vybrať nové miesto, kde budeš začínať misiu alebo sa do tvoje výbavy pridajú nové kúsky, medzi ktoré patria napríklad mince na odlákanie pozornosti. Body získané za plnenie rôznych úloh počas misií sa automaticky zapisujú do online rebríčka, kde si ich vieš porovnať s ostatným hráčmi.

Možností ako splniť svoju misiu a elimitovať cieľ je vždy niekoľko, linearita tu nemá žiadny priestor

Autori sa vo finále série rozhodli zamerať na ukončenie príbehu a úplne tak vypustili hru pre viacerých hráčov, ktorá debutovala v predchádzajúcej časti. Čo naopak pribudlo je možnosť hrania z pohľadu prvej osoby vo virtuálnej realite.

Zatiaľ je tento zážitok k dispozícii len pre majiteľov PlayStation 4 verzie a pre zariadenia PlayStation VR. Túto možnosť pohľadu na herný svet sme nemali možnosť vyskúšať, rozhodne však ide o vítané spestrenie, keďže fanúšikovia môžu do univerza Hitmana vôbec prvýkrát nazrieť v autentickej perspektíve.

Najlepšie vyzerajúca plešina v sérii

Vynikajúco hodnotíme aj vizuálnu stránku titulu, ktorá nás ohromila okamžite po spustení hry. Použitý Glacier engine sa od minula opäť o niečo vylepšil a oproti predchodcom prináša autentickejší zážitok. Najvýraznejšou zmenou je pridanie rôznych odleskov, ktoré pôsobia vierohodne aj bez použitia technológie ray tracing. Pôsobivé sú aj obrovské davy ľudí, ktorými sa Agent 47 musí občas predierať pri ceste za svojím cieľom.

Titul sme testovali vo verzii pre PlayStation 4 Pro, kde hra ponúka 2 módy zobrazenia. Voľbou kvalitnejšieho zobrazenia zamkneš snímkovú frekvenciu na hodnotu 30 fps. V prípade uprednostnenia vyššieho snímkovania máš možnosť odomknutia limitu a zvýšenia hodnoty fps až na 60 fps. Zároveň tým znížiš rozlíšenie na 1080p oproti pôvodnému 4K rozlíšeniu.

Pár chybičiek krásy by sme v oblasti vizuálu predsa len našli, predovšetkým pri animáciách postáv, na ktorých autori mohli zapracovať o niečo viac.  Príkladom je napríklad situácia, kedy Agent 47 otvorí skriňu, vloží do nej telo, no skriňa sa už následne zatvorí sama. Všetky dvere otvárajúce sa do obidvoch strán ešte berieme ako ústupok hrateľnosti, no handrovo pôsobiace skelety charakterov pri ich „odpratávaní“ pôsobia veľmi neprirodzene, miestami až rušivo.

Ide však len o drobné nedostatky, ktoré v žiadnom prípade nemajú vplyv na hrateľnosť. Majiteľov predchádzajúcich dielov, teda prvého a druhého dielu, určite poteší možnosť využitia výhod vylepšeného enginu. Celú trilógiu je totiž možné prepojiť do jedného kompaktného celku, samozrejme aj s možnosťou prenesenia už získaných herných úspechov a štatistík.

Do tretice všetko dobré

Hitman 3 je presne takým zavŕšením trilógie, akú si jeho fanúšikovia vysnívali a z nášho pohľadu ide o jej najlepší diel. Vďaka rôznym scenárom napredovania, postavených na geniálnom dizajne jednotlivých úrovní, je tento titul povinnosťou pre všetkých fanúšikov virtuálnej zábavy. Noviniek je tu síce poskromne, no zaužívané herné mechaniky fungujú výborne aj dnes.

Možnosť prepojenia všetkých troch dielov do jedného celku je ideálnou príležitosťou pre hráčov, ktorí s touto sériou doteraz nemali tú česť a radi by to zmenili. Nevýhodou je nutnosť obstarania si každého titulu osobitne, zatiaľ nie je k dispozícii žiadna ultimátna edícia.

Nádherná vizuálna stránka je len čerešničkou na tomto úžasnom a prepracovanom titule. Jedinú skutočne dôležitú výhradu tak máme voči spomínanému nízkemu počtu úrovní. Na druhej strane, kvalita jednoznačne prevažuje nad kvantitou, čo v tomto prípade naozaj platí.

Možnosť prepojenia všetkých troch dielov do jedného celku je ideálnou príležitosťou pre hráčov, ktorí s touto sériou doteraz nemali tú česť a radi by to zmenili. Nevýhodou je nutnosť obstarania si každého titulu osobitne,  keďže zatiaľ nie je k dispozícii žiadna ultimátna edícia.

Hitman 3 je k dispozícii pre PC, PlayStation 4, Xbox One, Google Stadia a Switch (cloud verzia).

9/10