Na ekológiu sa nehrá. Najnovšie AMG-éčko má technológie z F1 a výkon, ktorý ti zlomí krk
Nie každý plug-in hybrid sa hrá na ekológiu. Nový Mercedes-AMG GLC63 S E-PERFORMANCE má v praxi (takmer) dlhší názov než elektrický dojazd. Na jedno nabitie totiž prejde len 12 kilometrov – aj to len pri ľahkej nohe. Inžinieri z nemeckého Affalterbachu sa totiž sústredili výhradne na dych vyrážajúce zrýchlenie a extrémne jazdné vlastnosti. Takmer zázračne sa im ale podarilo dosiahnuť aj veľmi príjemný kompromis v súlade s komfortom.
V recenzii sa dozvieš:
- Aká je v praxi spotreba tohto superšportového kolosu a akú dieru ti urobí v peňaženke
- Čo tvojim vnútornostiam urobí Launch Control a kedy ho určite nesmieš používať
- Ako vyzerá najnovší exteriér a interiér nového „GLC-éčka“
- Z ktorého detailu na aute nespustíš oči a malo by ho mať každé jedno AMG
Mercedes GLC v úprave od továrenského úpravcu AMG si pre rok 2024 prichystalo fundamentálne zmeny. Verzia GLC63 S prešla kúrou, ktorá prakticky „odrezala“ polovicu motora. Toto superšportové SUV totiž medzigeneračne prešlo zo 4-litrového osemvalca na 2-litrový štvorvalec. Ide síce o takmer totožný spaľovák, aký nájdeš vo „vstupnom“ Mercedes-AMG A45, no to vo finále nie je až taký problém.
Aj napriek polovičnej kapacite motora hovoríme o náraste výkonu z 510 koní na ohromných 680 konských síl. Nejde však o čistokrvných benzínových tátošov. Ako som už spomenul, nové GLC63 S dostalo do svojho názvu aj formulku „E-PERFORMANCE“, ktorá signalizuje prítomnosť elektromotorov a batérie, i keď s relatívne malou kapacitou. Tento elektrický pohon sám o sebe dokáže vyvinúť výkon až 200 koní.
Batéria vystačí na prejdenie necelých 12 kilometrov v meste, spaľovák sa ale naštartuje ešte predtým, než ju vybiješ. Teoreticky by ti mohla postačiť na to, aby si sa dostal na nákup a späť domov, no na to si ale takéto auto nikto nekupuje.
Celkový dojazd auta na jednu nádrž a nabitú batériu je okolo 450 kilometrov pri bežnej jazde, pričom kombinovaná spotreba pri ťažšej nohe je zhruba 14,1 l/100 km. Vďaka 9-stupňovej prevodovke a hybridnému pohonu našťastie na diaľnici pri 130-tke klesne na omnoho príjemnejších 9,0 l/100 km. Dá sa jazdiť ešte ekonomickejšie, to je ale úplne irelevantné.
Skutočný dôvod, prečo si ľudia toto auto kúpia, objavíš až keď prestaneš brať ohľad na spotrebu (a radšej si ju z displeja pred vodičom odstrániš, aby ťa nepichalo pri srdci), prepneš auto do pretekového režimu a zošliapneš plynový pedál.
Nielen v kabíne, ale aj vonku sa rozozvučí spaľovacia symfónia plná dunivých tónov a agresívnych prasknutí. Toto je skrátka jediná vec, ktorú čistý elektromobil nedokáže nahradiť. Je pritom až zarážajúce, že tento nádherný zvuk vychádza z dvojlitrového štvorvalca.
Nie je to však len o zvuku. Nové GLC63 S dostalo aj obrovské zvýšenie výkonu, ktoré sa odráža na jeho kosti lámajúcom zrýchlení. To je k pasažierom tak surové, že pripomína americký muscle car, no zároveň je z neho cítiť nemeckú precíznosť. Naozaj som presvedčený, že ide o jedinečnú kombináciu, ktorú dnes ponúka len AMG.
Toto brutálne „GLC-éčko“ má ale v rukáve skrytý jeden trik. Je ním Launch Control, ktorý je dostupný len vo verzii s prívlastkom „S“ v názve. Aktivuješ ho zošliapnutím brzdy a následne plynu. Auto sa v priebehu niekoľkých momentov pripraví a utiahne ti bezpečnostný pás. Zostáva už len zodvihnúť nohu z brzdového pedálu a nasleduje totálne šialenstvo.
Stiahnutý pás ti nedovolí sa pohnúť, no nezabráni tomu, aby sa ti „premixovali“ všetky vnútornosti. Pocit, že sa ti žalúdok otočil naruby, skrátka nezastavíš. Auto sa z 0 na 100 km/h dostane za 3,5 sekundy, čo sa mi aj skutočne podarilo dosiahnuť. Ide o čas, ktorým hravo predbehneš aj väčšinu starších superšportov s dvanásťvalcom.
Launch Control na GLC63 S je skrátka zážitok, ktorý ešte pred pár rokmi ponúkali jedine pretekárske špeciály. To už ale vďaka hybridnému pohonu nie je pravda a toto auto je dôkaz, že aj kompaktné rodinné SUV môže byť ako na denné vozenie, tak aj na víkendové výlety či dokonca voľnočasové pretekanie na okruhu. Daj si ale pozor a Launch Control radšej nezapínaj na klzkom alebo mokrom povrchu, pretože pri 680 konských silách sa dokáže tento 2300 kg vážiaci kolos veľmi rýchlo stať neovládateľným.
Okrem oslňujúcich technických parametrov a zarážajúcich jazdných vlastností, ako si si už určite všimol, ide o nesmierne krásne auto. Najmä v testovanom striebornom lakovaní, ktoré samo o sebe stojí 5160 €. Vyzdvihnúť musím aj nádherný detail, ktorým je červené zafarbenie modelového označenia GLC63 S. Ide o drobnosť, ale som presvedčený, že najmä v tejto farebnej kombinácii ide o niečo, čo si každý hneď všimne a aj človek, ktorý sa autám nerozumie, bude hneď vedieť, že ide o niečo špeciálne. Dokonca by som povedal, že by takéto alebo podobné kontrastne zafarbené označenie mohli mať aj všetky modely AMG.
Interiér tiež nesklame, všetko je potiahnuté kožou a neslávne známe vŕzganie interiérov Mercedesu je v ňom obmedzené na minimum. Niekoho možno naštve absencia fyzických tlačidiel, ale ide skrátka o trend, ktorému sa žiadne auto nevyhne. V strede dominuje veľký displej s najnovším infotainmentom Mercedesu, cez ktorý sa ovláda prakticky celé auto.
Pred vodičom je ďalší veľký displej, kde šofér dostane všetky informácie, ktoré potrebuje. Sekunduje mu veľmi dobre spracovaný a modifikovateľný head-up displej, ktorý je veľký a jasne čitateľný aj v najhorších podmienkach.
Celkovo je interiér minimalistický, plný kvalitných materiálov a v testovanom kuse aj luxusnej príplatkovej kože za 3168 €. Nechýbajú ani najnovšie technológie v podobe všetkých asistentov, ktoré si len dokážeš predstaviť. Veľmi sa mi páčila najnovšia verzia automatického parkovacieho asistenta, ktorá je omnoho jemnejšia a ešte precíznejšia než u doterajších Mercedesov.
Finálny verdikt
Najnovšie „AMG-éčko“ vie jazdiť nielen dynamicky a športovo, ale aj komfortne. S dojazdom okolo 450 kilometrov sa síce nedostaneš ďaleko, no dostaneš sa tam tak rýchlo, ako s máloktorým rodinným SUV. Je to auto, ktoré vezmeš na nákup v elektrickom režime bez toho, aby si spálil jedinú kvapku drahého benzínu, a následne aj na okruh, kde využiješ celých 680 koní.
Určite ti je ale jasné, že takéto auto nebude zadarmo. Mercedes si za sériovú výbavu účtuje 123 240 €, v testovanej konfigurácii ťa ale vyjde na ohromných 152 907 €. Momentálne však ide o najextrémnejšie AMG v karosérii SUV. Za svoje peniaze tak dostaneš nesmierne veľa muziky – v tomto prípade nebude ale vychádzať len zo špičkových reproduktorov, ale aj z výfuku auta.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Legendárny DOOM je späť v najlepšej forme. Takúto brutalitu len tak niekde nezažiješ (RECENZIA)
Očaril nás ten najvýkonnejší a najdrahší notebook na trhu. Zahanbí každý herný desktop
Za tú cenu štýlovejšie auto nenájdeš. Cupra vyrobila elektrického rebela pre rodiny, zamrzel ma len jeden nedostatok
Marvel prekonal kliatbu. Thunderbolts je najlepší MCU film za posledné roky (RECENZIA)
RECENZIA Nedocenený zombie klenot je späť. Days Gone sa ukazuje vo vrcholnej forme, môžeš ho mať aj za 10 eur
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovensko má nového milionára: Od rozprávkových 120 miliónov ho delilo jedno číslo
Druhým príjmom si môžeš aj uškodiť: Zarábať popri práci neznamená mať peniaze len na vlastné výdavky (ODBORNÍK)
Smrteľná hubová infekcia ohrozuje Európu: „Skutočnosť je už dosť desivá,“ varujú odborníci
Obľúbená dovolenková destinácia Slovákov končí s nedeľným predajom. Vieme, ako budú prevádzky fungovať
Pracovná revolúcia: Skupine Slovákov chcú politici pridať 12 dní dovolenky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Veľmoc dala zelenú autu budúcnosti. Lietajúci elektromobil s dojazdom 1000 km je za rohom
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
- Spaľováky len ticho závidia. Slováci si môžu elektromobil nabiť úplne zadarmo
-
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Veľmoc dala zelenú autu budúcnosti. Lietajúci elektromobil s dojazdom 1000 km je za rohom
- Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
- Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
V európskej krajine došlo k výbuchu skladu. Úrady varujú ľudí pred jedovatým oblakom
Slováci kupujú jazdenky rýchlejšie. Pozri sa, ktoré miznú zo stránok ako prvé
Ministerstvo dopravy uzavrie zmluvu za vyše 6 miliónov eur. Dostane úplne nový systém
Slovensko riskuje zlyhanie aj energetickú nestabilitu. Riziko závislosti rastie
Vedci vytvorili betón z moču. Môže nahradiť pieskovec aj cement
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovensko má nového milionára: Od rozprávkových 120 miliónov ho delilo jedno číslo
Druhým príjmom si môžeš aj uškodiť: Zarábať popri práci neznamená mať peniaze len na vlastné výdavky (ODBORNÍK)
Smrteľná hubová infekcia ohrozuje Európu: „Skutočnosť je už dosť desivá,“ varujú odborníci
Obľúbená dovolenková destinácia Slovákov končí s nedeľným predajom. Vieme, ako budú prevádzky fungovať
Pracovná revolúcia: Skupine Slovákov chcú politici pridať 12 dní dovolenky
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené