Na ekológiu sa nehrá. Najnovšie AMG-éčko má technológie z F1 a výkon, ktorý ti zlomí krk
Nie každý plug-in hybrid sa hrá na ekológiu. Nový Mercedes-AMG GLC63 S E-PERFORMANCE má v praxi (takmer) dlhší názov než elektrický dojazd. Na jedno nabitie totiž prejde len 12 kilometrov – aj to len pri ľahkej nohe. Inžinieri z nemeckého Affalterbachu sa totiž sústredili výhradne na dych vyrážajúce zrýchlenie a extrémne jazdné vlastnosti. Takmer zázračne sa im ale podarilo dosiahnuť aj veľmi príjemný kompromis v súlade s komfortom.
V recenzii sa dozvieš:
- Aká je v praxi spotreba tohto superšportového kolosu a akú dieru ti urobí v peňaženke
- Čo tvojim vnútornostiam urobí Launch Control a kedy ho určite nesmieš používať
- Ako vyzerá najnovší exteriér a interiér nového „GLC-éčka“
- Z ktorého detailu na aute nespustíš oči a malo by ho mať každé jedno AMG
Mercedes GLC v úprave od továrenského úpravcu AMG si pre rok 2024 prichystalo fundamentálne zmeny. Verzia GLC63 S prešla kúrou, ktorá prakticky „odrezala“ polovicu motora. Toto superšportové SUV totiž medzigeneračne prešlo zo 4-litrového osemvalca na 2-litrový štvorvalec. Ide síce o takmer totožný spaľovák, aký nájdeš vo „vstupnom“ Mercedes-AMG A45, no to vo finále nie je až taký problém.
Aj napriek polovičnej kapacite motora hovoríme o náraste výkonu z 510 koní na ohromných 680 konských síl. Nejde však o čistokrvných benzínových tátošov. Ako som už spomenul, nové GLC63 S dostalo do svojho názvu aj formulku „E-PERFORMANCE“, ktorá signalizuje prítomnosť elektromotorov a batérie, i keď s relatívne malou kapacitou. Tento elektrický pohon sám o sebe dokáže vyvinúť výkon až 200 koní.
Batéria vystačí na prejdenie necelých 12 kilometrov v meste, spaľovák sa ale naštartuje ešte predtým, než ju vybiješ. Teoreticky by ti mohla postačiť na to, aby si sa dostal na nákup a späť domov, no na to si ale takéto auto nikto nekupuje.
Celkový dojazd auta na jednu nádrž a nabitú batériu je okolo 450 kilometrov pri bežnej jazde, pričom kombinovaná spotreba pri ťažšej nohe je zhruba 14,1 l/100 km. Vďaka 9-stupňovej prevodovke a hybridnému pohonu našťastie na diaľnici pri 130-tke klesne na omnoho príjemnejších 9,0 l/100 km. Dá sa jazdiť ešte ekonomickejšie, to je ale úplne irelevantné.
Skutočný dôvod, prečo si ľudia toto auto kúpia, objavíš až keď prestaneš brať ohľad na spotrebu (a radšej si ju z displeja pred vodičom odstrániš, aby ťa nepichalo pri srdci), prepneš auto do pretekového režimu a zošliapneš plynový pedál.
Nielen v kabíne, ale aj vonku sa rozozvučí spaľovacia symfónia plná dunivých tónov a agresívnych prasknutí. Toto je skrátka jediná vec, ktorú čistý elektromobil nedokáže nahradiť. Je pritom až zarážajúce, že tento nádherný zvuk vychádza z dvojlitrového štvorvalca.
Nie je to však len o zvuku. Nové GLC63 S dostalo aj obrovské zvýšenie výkonu, ktoré sa odráža na jeho kosti lámajúcom zrýchlení. To je k pasažierom tak surové, že pripomína americký muscle car, no zároveň je z neho cítiť nemeckú precíznosť. Naozaj som presvedčený, že ide o jedinečnú kombináciu, ktorú dnes ponúka len AMG.
Toto brutálne „GLC-éčko“ má ale v rukáve skrytý jeden trik. Je ním Launch Control, ktorý je dostupný len vo verzii s prívlastkom „S“ v názve. Aktivuješ ho zošliapnutím brzdy a následne plynu. Auto sa v priebehu niekoľkých momentov pripraví a utiahne ti bezpečnostný pás. Zostáva už len zodvihnúť nohu z brzdového pedálu a nasleduje totálne šialenstvo.
Stiahnutý pás ti nedovolí sa pohnúť, no nezabráni tomu, aby sa ti „premixovali“ všetky vnútornosti. Pocit, že sa ti žalúdok otočil naruby, skrátka nezastavíš. Auto sa z 0 na 100 km/h dostane za 3,5 sekundy, čo sa mi aj skutočne podarilo dosiahnuť. Ide o čas, ktorým hravo predbehneš aj väčšinu starších superšportov s dvanásťvalcom.
Launch Control na GLC63 S je skrátka zážitok, ktorý ešte pred pár rokmi ponúkali jedine pretekárske špeciály. To už ale vďaka hybridnému pohonu nie je pravda a toto auto je dôkaz, že aj kompaktné rodinné SUV môže byť ako na denné vozenie, tak aj na víkendové výlety či dokonca voľnočasové pretekanie na okruhu. Daj si ale pozor a Launch Control radšej nezapínaj na klzkom alebo mokrom povrchu, pretože pri 680 konských silách sa dokáže tento 2300 kg vážiaci kolos veľmi rýchlo stať neovládateľným.
Okrem oslňujúcich technických parametrov a zarážajúcich jazdných vlastností, ako si si už určite všimol, ide o nesmierne krásne auto. Najmä v testovanom striebornom lakovaní, ktoré samo o sebe stojí 5160 €. Vyzdvihnúť musím aj nádherný detail, ktorým je červené zafarbenie modelového označenia GLC63 S. Ide o drobnosť, ale som presvedčený, že najmä v tejto farebnej kombinácii ide o niečo, čo si každý hneď všimne a aj človek, ktorý sa autám nerozumie, bude hneď vedieť, že ide o niečo špeciálne. Dokonca by som povedal, že by takéto alebo podobné kontrastne zafarbené označenie mohli mať aj všetky modely AMG.
Interiér tiež nesklame, všetko je potiahnuté kožou a neslávne známe vŕzganie interiérov Mercedesu je v ňom obmedzené na minimum. Niekoho možno naštve absencia fyzických tlačidiel, ale ide skrátka o trend, ktorému sa žiadne auto nevyhne. V strede dominuje veľký displej s najnovším infotainmentom Mercedesu, cez ktorý sa ovláda prakticky celé auto.
Pred vodičom je ďalší veľký displej, kde šofér dostane všetky informácie, ktoré potrebuje. Sekunduje mu veľmi dobre spracovaný a modifikovateľný head-up displej, ktorý je veľký a jasne čitateľný aj v najhorších podmienkach.
Celkovo je interiér minimalistický, plný kvalitných materiálov a v testovanom kuse aj luxusnej príplatkovej kože za 3168 €. Nechýbajú ani najnovšie technológie v podobe všetkých asistentov, ktoré si len dokážeš predstaviť. Veľmi sa mi páčila najnovšia verzia automatického parkovacieho asistenta, ktorá je omnoho jemnejšia a ešte precíznejšia než u doterajších Mercedesov.
Finálny verdikt
Najnovšie „AMG-éčko“ vie jazdiť nielen dynamicky a športovo, ale aj komfortne. S dojazdom okolo 450 kilometrov sa síce nedostaneš ďaleko, no dostaneš sa tam tak rýchlo, ako s máloktorým rodinným SUV. Je to auto, ktoré vezmeš na nákup v elektrickom režime bez toho, aby si spálil jedinú kvapku drahého benzínu, a následne aj na okruh, kde využiješ celých 680 koní.
Určite ti je ale jasné, že takéto auto nebude zadarmo. Mercedes si za sériovú výbavu účtuje 123 240 €, v testovanej konfigurácii ťa ale vyjde na ohromných 152 907 €. Momentálne však ide o najextrémnejšie AMG v karosérii SUV. Za svoje peniaze tak dostaneš nesmierne veľa muziky – v tomto prípade nebude ale vychádzať len zo špičkových reproduktorov, ale aj z výfuku auta.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
SUV s dušou stíhačky. Tento „hyper hybrid” má technológie a pohon, o akých sa ti nesnívalo (RECENZIA)
Herný PC už nedáva zmysel. Tento nadupaný notebook nás nechal bez slov (TEST)
recenzia Mohla to byť akčná bomba. Rozlúčka s Mission Impossible paradoxne dopláca na svoju najsilnejšiu zbraň
RECENZIA: Nič brutálnejšie v kine tento rok neuvidíš. Po rokoch sa vracia kultová hororová séria
RECENZIA: Peugeot má konečne elektroauto, ktoré môže zničiť konkurenciu. Nová e-3008 boduje dizajnom aj technológiami
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Pokuta až 120 eur za jazdu načierno. Bratislavčania si za MHD od zajtra výrazne priplatia (PREHĽAD ZMIEN)
„Telo si pamätá, myseľ zabúda.“ Psychologička približuje, prečo bez fyzickej blízkosti chradnú telo aj duša
Vedci objavili vitamín, ktorý ti predĺži život o 3 roky. Tisíce Slovákov ho majú kritický nedostatok
Najúspešnejší slovenský šport čelí škandálu: Falšovanie výsledkov a zneužitie verejných zdrojov? Prezident reaguje
Polárna žiara môže byť viditeľná aj zo Slovenska. Odborníci hlásia silnú geomagnetickú búrku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ročne spravím spaľovákom 48 000 km, predal som ho a kúpil elektromobil. Výsledok ma dostal
- FOTO: Tvoril ho viac ako 120 hodín. Škoda oživila legendárny Favorit, je z neho elektrické SUV
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- VIDEO: Číňania vymysleli šialený experiment. 36-tonovým tankom prešli po batérii EV, toto sa stalo
- Zbohom Tesla? Európania dali Muskovi tvrdú lekciu, prepad je brutálny
-
- Ročne spravím spaľovákom 48 000 km, predal som ho a kúpil elektromobil. Výsledok ma dostal
- VIDEO: Číňania vymysleli šialený experiment. 36-tonovým tankom prešli po batérii EV, toto sa stalo
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Zbohom Tesla? Európania dali Muskovi tvrdú lekciu, prepad je brutálny
- Ak ju nesplníš, EÚ ti vezme vodičák. Slovákov čaká nezmyselná nová povinnosť
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Ročne spravím spaľovákom 48 000 km, predal som ho a kúpil elektromobil. Výsledok ma dostal
- Za 12 tisíc eur dostaneš auto s dojazdom 2 000 km. Známa značka šokovala svet novým modelom
- Známa firma vyvinula prvý spaľovací motor s palivom budúcnosti. Trvalo im to 3 roky a minuli 120 miliónov eur
- Ak ju nesplníš, EÚ ti vezme vodičák. Slovákov čaká nezmyselná nová povinnosť
Volkswagen chystá masívne investície v USA. Chce zmierniť nepríjemný poplatok
Gigant definitívne padol. Microsoft opúšťa ruský trh, Putin má jasný zámer
Slovensko zažíva najväčší nárast počtu áut. Analytici upozornili na zaujímavý trend
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
Slovenské domácnosti budú môcť zdieľať elektrinu vyrobenú fotovoltikou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Pokuta až 120 eur za jazdu načierno. Bratislavčania si za MHD od zajtra výrazne priplatia (PREHĽAD ZMIEN)
„Telo si pamätá, myseľ zabúda.“ Psychologička približuje, prečo bez fyzickej blízkosti chradnú telo aj duša
Vedci objavili vitamín, ktorý ti predĺži život o 3 roky. Tisíce Slovákov ho majú kritický nedostatok
Najúspešnejší slovenský šport čelí škandálu: Falšovanie výsledkov a zneužitie verejných zdrojov? Prezident reaguje
Polárna žiara môže byť viditeľná aj zo Slovenska. Odborníci hlásia silnú geomagnetickú búrku
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené