Dnes do kín prichádza desiaty diel megalomanskej akčnej série Rýchlo a zbesilo a prvé reakcie od kritikov potvrdzujú presne to, čo všetci pri pohľade na prepálené trailery tak trocha očakávali – Rýchlo a zbesilo 10 je totálny prúser a podľa viacerých najhorší diel celej série. Všetci sa zhodnú na tom, že nový blockbuster má vlastne iba jedno skutočné pozitívum.

Úpadok značky pokračuje

Rýchlo a zbesilo 10 je prvou časťou veľkolepého finále značky, ktoré malo byť rozdelené na dve časti. Platilo to dovtedy, kým Vin Diesel tesne pred premiérou neodhalil, že z finále bude trilógia a séria sa tak celkovo dočká 12 filmov.

Momentálne je však otázne, či budú smelé plány hollywoodskeho svalovca a štúdia Universal naplnené. Množstvo kritikov na novom filme nenechalo suchú jedinú nitku a film dostáva v hodnoteniach zabrať.

Najväčším terčom kritiky pri Rýchlo a zbesilo 10 je dej, ktorý tu prakticky neexistuje. O skutočnej zápletke sa pri novinke hovorí iba ťažko, keďže film podľa viacerých pôsobí iba ako chaos pozliepaný z prepálených akčných scén.

Najznámejšie filmy, ktorých špeciálne edície obsahujú alternatívny koniec

Tempo filmu je podľa vzoru predchádzajúcich dielov brutálne, čo je však v konečnom dôsledku na škodu, keďže divák je zaplavený takým množstvom CGI scén a akčných sekvencií, že mu už čoskoro po začiatku začnú zovšednievať.

To, čo bolo kedysi bombastické, zábavné a čarovné, sa pokazilo a stalo sa neznesiteľné,“ píše portál Filmink. Pridávajú sa aj ďalší, ktorí hovoria, že neustále opakovanie toho istého už pri Fast X jednoducho nefunguje.

Film je okrem akčných scén nabitý aj hereckou extratriedou, čo mu rovnako škodí, keďže režisér každej z nich venuje aspoň časť priestoru. To sa v spojitosti s chaotickým dejom ďalej podpisuje na celkovej nesúrodosti. Keďže Universal a Vin Diesel chcú značku okrem desiatej časti natiahnuť ešte o ďalšie dva filmy, novinka zároveň pôsobí príliš rozťahane a podľa niektorých iba ako dlhá akčná reklama na ďalšie pokračovanie.

Aj napriek silnej kritike sa Rýchlo a zbesilo 10 viacerým recenzentom páčil. Film má na portáli Rotten Tomatoes aktuálne zmiešané skóre 57 % a v pozitívach sa jednohlasne spomína Jason Momoa ako skvelý čerstvý záporák, ktorý do novinky vnáša svieži vietor. Viacerí sa tiež zhodujú, že pokiaľ je divák ochotný akceptovať megalomanstvo značky a totálnu ignoráciu logiky či fyzikálnych zákonov, film si napriek nedostatkom dokáže užiť.

Musí sa mu dariť

Rozporuplné prijatie Rýchlo a zbesilo je pre štúdio Universal zlou správou, keďže výroba Fast X mala zhltnúť neuveriteľných 350 miliónov dolárov. K nim treba prirátať ďalšie desiatky miliónov za marketing a s takýmto rozpočtom ide o jeden z najdrahších filmov histórie.

Podľa Screenrant musí film v kinách zarobiť najmenej 850 miliónov, len aby sa dostal na „nulu“. S upadajúcou popularitou značky, kontroverznými prvými ohlasmi i znepokojivými predpokladmi nízkych tržieb to však Rýchlo a zbesilo 10 bude mať v kinách poriadne ťažké. Nie je preto vylúčené, že plány o veľkolepej finálnej trilógii stroskotajú hneď v zárodku.