RECENZIA: Rodinný kolos s excelentnou spotrebou. Za týmto Hyundaiom sa na ulici všetci otáčajú
Hyundai urobil radikálny krok. Jeho model Santa Fe prešiel kompletnou premenou – a to nielen vizuálnou, ale aj technickou. Nová generácia si zanechala status ideálneho rodinného SUV, no pridala na štýle, priestore, technológiách a komforte. A aj keď sa na Slovensku predáva výhradne ako hybrid alebo plug-in hybrid, verziu s obyčajným spaľovacím motorom rozhodne ľutovať nebudeš. Testovali sme 5-miestnu hybridnú verziu s čiernym lakovaním a elegantným hnedým koženým interiérom. Aké sú dojmy?
Kráľ priestoru v prémiovom šate
Nový Santa Fe zaujme na prvý pohľad. Netradične hranatý dizajn a robustná silueta evokujú skôr off-road než mestské SUV. Hyundai tu očividne cieli na zákazníkov, ktorým sa páčia modely ako Land Rover Defender alebo Ford Bronco, no zároveň hľadajú pohodlie, technológie a spoľahlivosť kórejského výrobcu.
V interiéri ťa čaká ďalšie prekvapenie. Priestor na zadných sedadlách je doslova kráľovský – ešte štedrejší než vpredu, čo je rarita. A kufor? Po sklopení zadných sedadiel sa kapacitou vyrovná menšej dodávke. Praktickosť podčiarkujú široko otvárateľné dvere, nízka nakladacia hrana a šikovné riešenia na odkladanie drobností, vrátane dvojitého veka stredovej konzoly, ku ktorému majú pohodlný prístup aj pasažieri vzadu.
Kvalita spracovania interiéru nás úprimne prekvapila – hnedá koža, príjemné materiály na dotyk, minimalistický dizajn a dve veľké 12,3-palcové obrazovky vytvárajú dojem, akoby si sedel v modeli značky Genesis, nie v bežnom Hyundai.
Motor, ktorý nemá slabé miesto
Pod kapotou testovaného modelu pracuje kombinácia 1,6-litrového benzínového štvorvalca a elektromotora. Výsledkom je pohon, ktorý je nielen dostatočne silný, ale aj prekvapivo plynulý a kultivovaný. Akcelerácia je viac než primeraná – subjektívne pôsobí auto svižne, hoci oficiálne zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá približne 8,3 sekundy. Veľkú pochvalu si zaslúži 6-stupňový automat, ktorý radí hladko a bez zbytočného váhania.
Prechody medzi elektrickým a spaľovacím režimom sú takmer nepostrehnuteľné – pokiaľ sa teda nerozhodne na teba z ničoho nič zakričať niektorý z asistenčných systémov…
Asistenti, ktorí „vypnú“ teba skôr než sa stihneš pozrieť do zrkadla
Santa Fe je plné moderných technológií, ale nie všetky sú domyslené do detailov. Najväčšiu kritiku si zaslúži systém na monitorovanie pozornosti vodiča. Ten sleduje, či sa pozeráš na cestu a ak nie – čo môže zahŕňať aj tak bežné veci ako pozretie do spätného zrkadla – začne pípať. A ak sa nevrátiš pohľadom okamžite na cestu, spustí pípacie peklo vo viacerých tónoch.
Príklad z praxe? Na diaľnici som sa chcel zaradiť do ľavého pruhu, sledoval som spätné zrkadlo a čakal na medzeru. Auto začalo pípať, no nebolo mi jasné prečo. Keď som začal sledovať displeje, pípalo ešte intenzívnejšie. Po asi 15 minútach jazdy sa mi auto rozhodlo oznámiť, že si mám dať pauzu. Keď som to začal čítať, spustilo ešte agresívnejší tón. V tom momente som si uvedomil, že ak sa vodič nepozerá presne pred seba dlhšie než 2-3 sekundy, Santa Fe to považuje za nepozornosť. V princípe dobrý nápad, ale v praxi otravný a miestami až nebezpečný. A čo je najhoršie – tieto systémy sa po každom štarte znova aktivujú.
Spotreba, ktorá prekvapí aj konzervatívneho dieslistu
Hyundai Santa Fe Hybrid dokazuje, že hybrid nemusí byť len mestské auto. Pri plnej nádrži a nabitej batérii sme dosiahli dojazd takmer 900 km. Priemer počas testu? Výborných 7,0 litra na 100 km. Na okreskách sa dalo jazdiť aj za 6,2 litra, diaľnica si vypýtala 7,3 litra. V meste spotreba kolísala okolo 10 litrov, no výrazne záležalo na štýle jazdy a trase – hybridný systém si vie niekedy výrazne pomôcť elektromotorom, najmä pri pomalej a plynulej jazde.
Na veľké, ťažké SUV je to výborný výsledok, ktorý môže konkurovať aj niektorým moderným dieslovým SUV.
Záver: Najlepšie Santa Fe všetkých čias
Nový Hyundai Santa Fe Hybrid je SUV, ktoré sa nebojí experimentovať. Svojím dizajnom púta pozornosť, interiérom prekvapuje a jazdnými vlastnosťami rozhodne nesklame. V mnohom pripomína autá vyššej triedy, no stále si zachováva rozumnú cenovku.
Nový Hyundai Santa Fe je auto, za ktorým sa každý otáča. Tu je kompletná galéria
Áno, asistenčné systémy môžu liezť na nervy. Ale keď si na ne zvykneš – alebo ich pri každom štarte trpezlivo vypneš – dostaneš späť jedno z najpriestrannejších, najkomfortnejších a najúspornejších SUV v strednej triede. K dispozícii je v 5, 6 a dokonca aj 7-miestnom prevedení. Ceny začínajú od 47 290 €, čo je vzhľadom na kvalitu spracovania, použité materiály a veľkostnú kategóriu priam až zarážajúco nízka cena. Ak by som do auta sadol a mal uhádnuť cenovku, tipoval by som možno aj o polovicu vyššie sumy. Koniec koncov, presne také sumy odhadoval každý, koho som v tomto aute viezol.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
Marvel si to pokazil a chce začať znova. Fantastická štvorka je sľubný začiatok (RECENZIA)
Recenzia Nová Kia EV3 boduje dojazdom aj komfortom. No jej najväčší problém ťa privádza do šialenstva
Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
Recenzia TEST: Renault Kangoo ukazuje, že SUV nie je jediná možnosť. A možno ani najlepšia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Na Slovensku je nelegálna. Známa látka predlžuje život buniek o 57 % a spomaľuje starnutie, zistili vedci
Slovensko pod náporom búrok: Supercely, vietor 85 km/h a krúpy. Výstrahy 2. stupňa platia pre tieto okresy
Tragédia na východe Slovenska: Náraz do stromu vodič neprežil, hlásia 6 zranených vrátane detí
NOVÝ PRIESKUM: Štvrtina Slovákov by pripustila pripojenie k Rusku, 14 % je jednoznačne za
Hlas vysvetľuje 300-tisícovú pôžičku od Pellegriniho sestry: Najnovšie Šutaj Eštok spomína aj Zomri
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
-
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Mercedes už testuje batérie, ktoré zmenia svet. Ponúknu dojazd vyše 1 000 kilometrov na 1 nabitie
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
Slovensko čaká solárny megaprojekt. Chcú postaviť obrovské elektrárne, majú dodať energiu tisícom domácností
Predaj elektromobilov vo svete prudko stúpol. Čína vedie elektrické preteky, Európa naberá dych
Zelenskyj oznámil prekvapivý plán. Ukrajina chce produkovať tieto zariadenia ako na bežiacom páse
Slováci stále platia zbytočné poplatky. Tento trik od banky ti ušetrí peniaze na dovolenke
AKTUÁLNE: Prísna regulácia EÚ má prvé obete. Meta zakáže politické reklamy na svojich platformách
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP