Čo sa stane, keď namontujú hybridný pohon do najluxusnejšieho BMW? To najlepšie možné riešenie
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Na začiatok si o faceliftovanom „sedmičkovom bavoráku“ povieme zopár technických detailov. Označenie „L“ za modelovým radom hlási, že sa jedná o predĺženú, teda „long“ edíciu, ktorá dosahuje úctyhodnú dĺžku 5268 mm. Písmeno „e“ je naopak znakom, že sa vo vozidle okrem klasického spaľovacieho motora nachádza aj elektrický pohon, čo robí z nového BMW 745Le plnohodnotný plug-in hybrid.
Šesťvalcový motor s výkonom 210 kW (286 koní) a krútiacim momentom na úrovni 450 Nm dopĺňa elektromotor s ďalšími 83 kW (113 koní) s krútiacim momentom 265 Nm. Systémový výkon dosahuje slušných 290 kW (394 koní) a maximálny krútiaci moment 600 Nm.
Kľúčové informácie o cene a parametroch:
S týmito prednosťami dokáže šiesta generácia BMW radu 7 zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Táto kombinácia pohonu je spriahnutá s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic.
Batériu s kapacitou 12 kWh je možné nabiť počas jazdy rekuperáciou, alebo potom štandardne nabíjaním cez kábel. Na nabíjacej stanici s výkonom 3,7 kW (16A/230V) potrvá nabíjanie niečo viac ako 4 hodiny, čo rozhodne nie je málo a pre niekoho to môže predstavovať istý diskomfort.
Výrobca udáva dojazd čisto na elektrický pohon 55 km. Realita? Prinajlepšom 35 až 40 km, no ak je tvoja noha na plynovom pedáli príliš ťažká, tak aj na tieto čísla sa dostaneš len tak tak. Zaujímavé čísla spotreby je však možné dosiahnuť práve kombináciou spaľovacieho motora a elektromotora.
Pri kombinovanej jazde po okreskách a diaľnici sa priemerná spotreba čisto spaľovacieho motora pohybuje na úrovni 9 až 10 litrov na 100 km. Pri jazde v meste, ktorá má prirodzene vyššiu spotrebu ako jazda mimo mesta, však dokáže pri využití elektromotora spolu s tým spaľovacím, klesnúť spotreba až pod úroveň 7 litrov na 100 km.
Už na prvý pohľad si BMW 745Le nemôžeš ani náhodou zameniť so žiadnym iným vozidlom. Jeho agresívne tvarované línie dodávajú športový vzhľad, no pri pohľade do interiéru ti bude hneď jasné, že sa jedná a luxusnú štvormiestnu limuzínu.
Svetelný podpis BMW je aj v tomto prípade nezameniteľný. Ten tvoria laserové adaptívne svetlomety, ktoré dovidia až do vzdialenosti 600 metrov a áno, nechývajú ani povästné „ladvinky“ v prednej časti, na ktoré sa po predstavení zniesla obrovská kritika. Akonáhle si však človek zvykne na dizajn auta a používa ho niekoľko dní, ako kritiku to rozhodne nemožno brať. Naživo vyzerajú lepšie ako na fotografiách.
Ostrejších línií sa dočkali aj zadné svetlá, ktorých pravá a ľavá strana je po facelifte prepojená už aj svetelným pásom, nie iba chrómovou linkou, ako tomu bolo pri predchádzajúcom modelovom roku, ktorý sa vyrábal od roku 2016. Zmenami prešli aj koncovky výfukov, ktoré sú teraz užšie a tiež pôsobia o čosi športovejšie.
Celý interiér sa však nesie v znamení obrovského luxusu a určite zahrá na city aj tomu najnáročnejšiemu zákazníkovi. Prevedenie tehlovej kože, hnedého klavírneho laku a chrómových doplnkov jednoducho budí presne ten dojem, ktorý má. Efektne pôsobia aj sedadlá prešívané diamantovým vzorom.
Dominantou kokpitu vodiča je nový 10.25″ displej, ktorý nahrádza sadu analógových budíkov. Faceliftová verzia prišla aj s vynoveným volantom a infotainmentom BMW Live Cockpit Professional. Dizajn infotainmentu je moderný, no aj v tomto prípade platí, že nie každému bude zrovna sedieť. „Klasický“ dizajn digitálnych budíkov, žiaľ, v novom BMW na výber nieje.
Stredová konzola spolu s displejom pre multimédiá zostala viac menej bez zmeny. BMW dokonca zachovalo aj otočný ovládač iDrive, ktorý majitelia BMW oceňujú. Systémy vo vozidle je však okrem toho možné ovládať gestami, dotykom alebo hlasom. Hlasové ovládanie však nie je dostupné ani v slovenčine a ani v češtine.
Veľké veci sa však odohrávajú v zadnom rade sedadiel. Nie nadarmo sa BMW 7 hovorí aj „limuzína politikov“. V zadnom rade nájdeš dvojicu plne nastaviteľných sedadiel vo všetkých smeroch.
O tom, že v tomto aute je „šéfom“ ten vzadu, svedčia aj možnosti ovládania vozidla cez tablet, ktorý je umiestnený v stredovom panely zadných sedadiel. Sťahovanie slnečných roletiek, otváranie okien či nastavovanie teploty sú pomerne štandardné veci. Z miesta zadného pasažiera ale môžeš ovládať aj sedadlo spolujazdca vpredu a posunúť si ho tak v prípade, že máš v zadu stále málo miesta.
Tablet v stredovej konzole sa dá navyše vybrať a všetky funkcie tak môžeš ovládať priamo „z ruky“. Čerešničkou na torte je pri tomto vozidle jeho digitálny kľúč. Ten ponúka dotykový displej, cez ktorý si vieš pozrieť, či je auto zamknuté, či sú okná zatvorené, prípadne aký je aktuálny dojazd.
Súčasťou množstva asistentov, ktorými táto prémiová limuzína disponuje, je aj prepracovaný parkovací asistent. Nové BMW 745Le dokáže na parkovisku úplne samé zaparkovať. Následne si ho môžeš vyparkovať napríklad pomocou dotykového kľúča, auto si totiž pamätá posledných 50 metrov jazdy na parkovisku.
Zhodnotenie
BMW 745Le je skutočne luxusná limuzína, ktorá spĺňa aj tie najnáročnejšie očakávania. Faceliftové vylepšenia nemusia byť úplne každému po chuti, no ako celok považujeme nové sedmičkové BMW za nádherné auto pre náročných.
Jeho kvalitám však zodpovedá aj cenovka, ktorá v základe s pohonom xDrive štartuje na sume 114 950 €. Na druhej strane, môžeš ho mať aj v prémiovej požičovni áut Avis Prestige od 1790 € mesačne.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Oficiálne: Prvá séria bola len predkrm. Najlepší seriál 2024 bude pokračovať
Mala odísť do dôchodku, USA však do nej nalejú miliardy. Kvôli tomuto chcú zachovať legendárnu stíhačku F-22
Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
Realitu budeš ovládať myšlienkami. Zuckerberg potvrdil príchod zariadenia, ktoré ti dá nadľudské schopnosti
Fallout bol len začiatok. Prichádza lavína nových seriálov, ktoré pochovajú aj Marvel
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Volkswagen môže dať spaľovákom zbohom. Dostal sa k technológii, ktorá zmení jeho elektroautá
- Majitelia zúria, Cybertruck sa topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Chcú zakázať šoférovanie cez víkend. Európska veľmoc šokovala vodičov
- Zlaté časy Tesly končia. Po 18 rokoch stratila jednu z najdôležitejších hláv
-
- Majitelia zúria, Cybertruck sa topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku
- Volkswagen môže dať spaľovákom zbohom. Dostal sa k technológii, ktorá zmení jeho elektroautá
- Zlaté časy Tesly končia. Po 18 rokoch stratila jednu z najdôležitejších hláv
- Chcú zakázať šoférovanie cez víkend. Európska veľmoc šokovala vodičov
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
-
- Majitelia zúria, Cybertruck sa topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku
- Chcú zakázať šoférovanie cez víkend. Európska veľmoc šokovala vodičov
- Rebríček: Radšej ich nekupuj. Toto je 7 elektromobilov, ktoré za prvý rok stratili aj 50 % hodnoty
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Zlaté časy Tesly končia. Po 18 rokoch stratila jednu z najdôležitejších hláv
Čínska automobilka Chery chce v Španielsku zamestnať cez 1 000 ľudí
Nový AI generátor videa od Microsoftu vyzerá realisticky, až na malé detaily
Finančná správa získala techniku od USA, pomôže odhaliť rádioaktívne materiály
Pozor: Nepôjde absolútne nič. Najdôležitejšiu službu Slovákov kompletne odstavia
Nissan znížil prognózu príjmov za finančný rok do konca marca
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené