Prekvapenie z čista jasna. Huawei predstavil „svoj elektromobil“, ktorý zmätie špecifickým pohonom
O elektromobile pod značkou Huawei sa v poslednej dobe hovorilo pomerne dosť, no nikto zrejme nečakal, že „jeho vlastný“ model uvidíme ešte v tomto roku. Opak sa ale stáva pravdou a technologický gigant začína v domácej Číne predávať prvý „elektromobil“ s označením Seres SF5, informuje spoločnosť v tlačovej správe.
Ani čistý elektromobil, ani čistý spaľovák
Na úvod ti ozrejmíme dve zásadné veci, prečo je slovné spojenie „jeho vlastný“ a taktiež aj „elektromobil“ v úvodzovkách. Každému musí byť jasné, že Huawei by za tak krátku dobu nezvládol vyvinúť a vyrobiť plnohodnotný elektromobil, preto sa spojil s čínskou automobilkou Seres, ktorá toto vozidlo vyrába. Huawei si naň iba „nalepil“ svoje logo a predáva ho vo svojich predajniach.
Vysvetlenie slova elektromobil, ktoré je v úvodzovkách, je už o niečo komplikovanejšie. Automobil je vybavený pohonom Huawei DriveONE Three-in-One Electric Drive. Tento mätúci názov v jednoduchosti znamená, že auto poháňa dvojica elektromotorov. Pomerne malá batéria zabezpečuje dojazd na jedno nabitie na úrovni 180 km.
Určite si hovoríš, že to je na elektromobil príšerne málo. To je pravda, no ako sme už v úvode spomínali, Seres SF5 nie je tak úplne elektromobil, no ani plug-in hybrid. V režime Extended Range sa zapne spaľovací generátor, ktorý dobíja batériu, aby mohla byť následne energia z nej využitá na napájanie elektromotorov.
Zvláštne riešenie, ktoré zmätie
Seres SF5 je elektromobil s pohonom na báze tzv. extended range, čo znamená, že má batériu a elektromotory ako hlavnú pohonnú jednotku, no na predĺženie dojazdu využíva spaľovací generátor. Novinka ponúka dojazd 180 km v čisto elektrickom režime, ktorý uspokojí potreby pri každodennom dochádzaní do mesta, a vyše 1 000 km v režime rozšíreného dojazdu. Ten je podľa Huawei ideálny pre cesty na dlhé vzdialenosti, keďže posádka nie je obmedzená dostupnosťou nabíjačiek.
Elektromotory disponujú výkonom 410 kW (550 koní) vďaka čomu auto zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy. Ak ti toto vozidlo príde známe, nie len podľa fotografií, ale aj na základe technických špecifikácií, si na správnej ceste. Pre Slováka je totiž Huawei Seres SF5 známy ako Dongfeng Seres SF5.
NEPREHLIADNI
Na Slovensko príde elektrické SUV z Číny. Tentokrát však príliš lacné nebude
Huawei však tomuto autu pridal niekoľko vlastných smart funkcií, ako napríklad Huawei HiCar, vďaka ktorej má používateľ prístup k mobilným aplikáciám v smartfóne skrz multimediálny displej vo vozidle. V podstate sa jedná o ekvivalent dobre známeho Apple CarPlay alebo Android Auto.
SF5 tiež poskytuje interaktívne hlasové ovládanie, ktoré umožňuje sústrediť sa výlučne na riadenie. Systém Huawei HiCar dokáže tiež pripojiť vozidlo k iným smart zariadeniam v domácnosti či kancelárii. Používatelia môžu z auta napríklad zapnúť domácu klimatizáciu či ďalšie pripojené zariadenia.
Priestorový audiosystém vozidla sa skladá z 11 zvukových jednotiek, ktoré vyladili odborníci na akustiku z Huawei Sound. Nový Seres SF5 má tiež záchranný dobíjací režim vehicle-to-vehicle (V2V), ktorý dokáže poskytnúť núdzovú energiu vozidlám s vybitou batériou. Nechýba režim napájania typu vehicle-to-load (V2L), ktorý podporuje indukčné variče, stereofónne zariadenia a ďalšie vybavenie, vďaka čomu môžu používatelia počas prestávky napríklad grilovať.
Nový model je k dispozícii v obchodoch Huawei v Číne od 21. apríla. Cena elektromobilu štartuje na sume v prepočte od 27 800 eur za verziu 2WD a od 31 700 eur za verziu 4WD. Neočakávame však, že by sa Seres SF5 pod značkou Huawei dostal aj na iné trhy mimo Číny.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Historický úspech čínskej automobilky. Japonského giganta prekonala na jeho vlastnom trhu
Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
Ľudia na ňu takmer zabudli. Slávna automobilka znova ožíva, pripravuje dve špičkové autá
Palivo získajú priamo z vody. Autonómne vozidlá dostanú technológiu, ktorá spája vodík a kyslík
Prepraví ohromný počet áut. BYD spustil najväčšiu loď svojho druhu na svete
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Veľký test elektromobilov: Kráľom dojazdu v zime sa stala prekvapivá značka, Tesla riadne sklamala
- Svetová automobilka dostala astronomickú pokutu. Podvádzala s emisiami CO2
- Prepraví ohromný počet áut. BYD spustil najväčšiu loď svojho druhu na svete
-
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Veľký test elektromobilov: Kráľom dojazdu v zime sa stala prekvapivá značka, Tesla riadne sklamala
- Svetová automobilka dostala astronomickú pokutu. Podvádzala s emisiami CO2
- Prepraví ohromný počet áut. BYD spustil najväčšiu loď svojho druhu na svete
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Za menej peňazí už lepšie auto nekúpiš. Tento nový hybrid je dokonalý pre Slovákov (TEST)
- Ľudia nechcú ani ich elektromobily. Nemecký gigant predáva čoraz menej áut, chystá novú generáciu
Astronómia je v ohrození. Vodíkový projekt môže zatieniť svetovú ikonu na pozorovanie vesmíru
Milióny ľudí o nej nevie. Skrytá funkcia iPhonu rozpozná rastliny aj svetové pamiatky
Eset varuje Slovákov. Vishingové podvody na seniorov sú čoraz častejšie
Vedci postavili 100-metrový reaktor, ktorý vyrába palivo zo slnečného žiarenia
Nemci priznali krutú realitu. Bez technológií Američanov by sme dlho neprežili
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené