Predstavili nové BMW radu 7. Bude aj ako elektromobil, šokuje dojazdom a vzadu má 8K kino
Automobily BMW nie sú len o radosti z jazdy. Vlajkové lode radu 7 boli vždy aj veľmi luxusnými a komfortnými manažérskymi limuzínami.
Bavori teraz prichádzajú s úplne novou sedmičkou, ktorej súčasťou je aj nový luxusný elektromobil BMW i7.
Symbolicky ide už o siedmu generáciu „sedmičkového“ BMW, ktoré prešlo zrejme najvýraznejšími zmenami dizajnu, ale aj technológií. Vôbec poprvýkrát máme k dispozícii vlajkovú limuzínu aj ako elektromobil a práve táto verzia bude spomedzi všetkých motorizácií celosvetovo k dispozícii ako prvá. Benzínový a naftový 6-valec prídu na európsky trh až v roku 2023.
Špičkový elektrický pohon
BMW i7 stojí na piatej generácii elektrického pohonu od BMW. Nová platforma automobilke umožnila na rovnakom podvozku postaviť elektromobil, spaľovák aj plug-in hybrid. Sedmičkové BMW teda prichádza vo všetkých troch spomínaných variantoch.

Od začiatku predaja bude k dispozícii verzia BMW i7 xDrive60, ktorá dostala dvojicu elektromotorov. Jeden poháňa zadnú a jeden prednú nápravu, pričom kombinovaný výkon je rovných 400 kW, teda 544 koní.
Krútiaci moment 745 Nm zabezpečuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy, uvádza sa v slovenskej tlačovej správe. Zahraničná tlačová správa však uvádza zrýchlenie z 0 a 100 km/h za 4,9 sekundy, čo je každopádne taktiež extrémne rýchle.
Neskôr príde na trh aj M-ková verzia elektrickej i7, ktorá poskytne ešte vyšší výkon, odhadom cez 600 koní.

Batéria s využiteľnou kapacitou niečo málo cez 101 kWh zabezpečuje dojazd podľa WLTP na úrovni od 590 — 625 km. DC nabíjanie s výkonom až 195 kW dokáže akumulátor nabiť z 10 % na 80 % za 35 minút. Inak povedané, za 10 minút na nabíjačke získaš až 170 km dojazdu.
Kabína, v ktorej sa budeš cítiť ako v luxusnej obývačke
Interiér BMW zažil prešiel v posledných rokoch výrazným pokrokom a nová rada 7 túto cestu završuje ako sa patrí. V kabíne nového BMW i7 sa budeš cítiť ako v luxusnej obývačke.

Pred vodičom sa rozprestiera zaoblený panel s dvojicou obrazoviek. Virtuálny kokpit tvorí 12,3″ displej, infotainment sa zobrazuje na druhej 14,9″ dotykovej obrazovke. Samostatný panel slúži na ovládanie multimédií a klimatizácie a pasažieri na zadných sedadlách majú svoj vlastný 5,5″ displej na nastavovanie teploty vo vozidle.

Už v štandarde je k dispozícii aj obrovská panoramatická LED strecha, no absolútnym vrcholom je príplatková 31,3″ 8K obrazovka. Tá je zabudovaná v strope a v prípade potreby si ju môžu pasažieri na zadných sedadlách spustiť dolu a sledovať na nej filmy, YouTube, prípadne hrať hry.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou

Špinavé nákladiaky skončili. Obľúbená automobilka predstavila ohromné vozidlo

Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8x4 s ultimátnym pohonom

Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
