Predstavili budúcnosť pohonu automobilov. Kombinuje vysokú úsporu paliva a efektivity
Prísne európske emisné normy a čoraz väčší nátlak na znižovanie emisií núti automobilky prehodnocovať ich vývoj motorov. Svedkami sme tak litrových preplňovaných trojvalcoch, ktoré sú pre mnoho ľudí neakceptovateľné. Riešením je tiež využívanie elektromobilov, plug-in hybridov či hybridov, ktoré majú emisné zaťaženie veľmi malé (minimálne pri meraní).
Vo svete hybridov sa pohybuje aj známa spoločnosť Continental, ktorá je pre mnohých spätá predovšetkým s výrobou pneumatík. Málokto však vie, že sa zameriava aj na systémy riadenia a len pred pár dňami prišla s informáciou, že predstaví vlastný 48 V elektrický systém, ktorý je 2x tak výkonnejší než jeho predchodca. Ten môže byť použitý ako s benzínovým, tak ja naftovým motorom a výrazne tak znížiť emisie tam, kde sa najviac produkujú (mesto, rozbiehanie…).
Nižšie emisie až o 20 %
Najväčšia spotreba a teda aj najvyššie emisie sú práve v mestskej premávke, kde sa auto často rozbieha a jazda je typu brzda-plyn. Perfektne po poňala napríklad Toyota, ktorá má taktiež vlastný hybridný systém, ktorý energiu získava rekuperáciou a tú následne využíva v týchto situáciách. Dojazd len na batériu je síce veľmi malý, avšak do mesta je to ideálne a len výnimočne dôjde k tomu, že sa batéria vybije. Pri jazde mimo mesta či na diaľnici sa väčšinou ide konštantnou rýchlosťou, kde už pracuje klasický spaľovací motor a emisie sú tu nižšie.
To zároveň dovoľuje automobilke vybaviť autá slušným motorom a taká RAV4 hybrid môže mať až 2,5 litrový štvorvalec. Práve v tomto segmente sa pohybuje aj Continental, ktorý predstavil vylepšenú verziu ich 48V systému. Ten má momentálne až 30 kW a emisie môže znížiť až o 20 %. Ide tiež o oveľa lacnejší systém, než ten vysokonapäťový (800 V). Chladený je vodou a dokáže vyvinúť maximálnu rýchlosť 80 – 90 km/h.
Jeho cieľom však nie je vyhrávať šprinty, ale znížiť úsporu paliva a emisií. To dokáže s veľmi vysokou efektivitou, čo je zrejme tým pravým liekom na čoraz prísnejšie európske regulácie. Môžme teda očakávať, že týmto smerom sa uberie čoraz viac automobiliek.
Continental pritom nevylúčil ani možnosť plug-in hybridu a to doplnením väčšej batérie a nabíjacej technológie. Ich dlhodobým je momentálne znížiť emisie na hranicu 50 g/kilometer, teda na približne polovicu súčasnej produkcie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
Výnimočný motor posunie elektromobily vpred. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý zamotá trh
článok týždňa Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
Slovensko vraj na tom nie je vôbec zle. Ministerstvo zabúda na najdôležitejšiu vec, ktorá brzdí elektromobily
Najväčší strach EV je minulosťou. BMW ukázalo „nesmrteľnú“ AI batériu, akú svet ešte nevidel
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Lekárka odhalila jasné znaky poškodenia pečene: Objavujú sa na rukách, väčšina Slovákov ich prehliada
Popredný lekár varuje pred fenoménom moderného života: Ničí mozog, vedie k vyhoreniu a ohrozuje tvoju pamäť
Expert na dlhovekosť: Začni deň týmito 6 potravinami, ktoré jedávajú najdlhšie žijúci ľudia. „Raňajkuj ako kráľ,“ tvrdí
Koniec hotovosti: Slovenských podnikateľov čaká zásadná reforma
Za 150-tisíc eur si v Piešťanoch otvorili pekáreň: „Keď som upiekla 90 chlebov denne, vedela som, že to už nie je len hobby“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Slovensko vraj na tom nie je vôbec zle. Ministerstvo zabúda na najdôležitejšiu vec, ktorá brzdí elektromobily
- Výnimočný motor posunie elektromobily vpred. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý zamotá trh
- Najväčší strach EV je minulosťou. BMW ukázalo „nesmrteľnú“ AI batériu, akú svet ešte nevidel
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Slovensko vraj na tom nie je vôbec zle. Ministerstvo zabúda na najdôležitejšiu vec, ktorá brzdí elektromobily
- Najväčší strach EV je minulosťou. BMW ukázalo „nesmrteľnú“ AI batériu, akú svet ešte nevidel
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
Fico opäť cúva pred Bruselom. Slovensko blokuje sankcie a riskuje miliardové žaloby
Kataster sa konečne spamätal. Oddnes si dôležitý dokument vybavíš aj na pošte
Na Slovensku vzniká lietadlo budúcnosti. Vodíkový VTOL má nahradiť vrtuľníky a zmeniť mestskú dopravu
Najzamestnávateľ roka v IT prekvapil verejnosť. Prepúšťa 150 ľudí a varuje pred neistotou
Poľsko aj Maďarsko majú svojich prvých vesmírnych hrdinov. Kapsula ISS bezpečne pristála v oceáne
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP