Prísne európske emisné normy a čoraz väčší nátlak na znižovanie emisií núti automobilky prehodnocovať ich vývoj motorov. Svedkami sme tak litrových preplňovaných trojvalcoch, ktoré sú pre mnoho ľudí neakceptovateľné. Riešením je tiež využívanie elektromobilov, plug-in hybridov či hybridov, ktoré majú emisné zaťaženie veľmi malé (minimálne pri meraní). 

Sleduj Fontech aj na sociálnych sieťach!

FacebookInstagramYouTube

Vo svete hybridov sa pohybuje aj známa spoločnosť Continental, ktorá je pre mnohých spätá predovšetkým s výrobou pneumatík. Málokto však vie, že sa zameriava aj na systémy riadenia a len pred pár dňami prišla s informáciou, že predstaví vlastný 48 V elektrický systém, ktorý je 2x tak výkonnejší než jeho predchodca. Ten môže byť použitý ako s benzínovým, tak ja naftovým motorom a výrazne tak znížiť emisie tam, kde sa najviac produkujú (mesto, rozbiehanie…).

Nižšie emisie až o 20 %

Najväčšia spotreba a teda aj najvyššie emisie sú práve v mestskej premávke, kde sa auto často rozbieha a jazda je typu brzda-plyn. Perfektne po poňala napríklad Toyota, ktorá má taktiež vlastný hybridný systém, ktorý energiu získava rekuperáciou a tú následne využíva v týchto situáciách. Dojazd len na batériu je síce veľmi malý, avšak do mesta je to ideálne a len výnimočne dôjde k tomu, že sa batéria vybije. Pri jazde mimo mesta či na diaľnici sa väčšinou ide konštantnou rýchlosťou, kde už pracuje klasický spaľovací motor a emisie sú tu nižšie.

Toyota

To zároveň dovoľuje automobilke vybaviť autá slušným motorom a taká RAV4 hybrid môže mať až 2,5 litrový štvorvalec. Práve v tomto segmente sa pohybuje aj Continental, ktorý predstavil vylepšenú verziu ich 48V systému. Ten má momentálne až 30 kW a emisie môže znížiť až o 20 %. Ide tiež o oveľa lacnejší systém, než ten vysokonapäťový (800 V). Chladený je vodou a dokáže vyvinúť maximálnu rýchlosť 80 – 90 km/h.

Continental

Jeho cieľom však nie je vyhrávať šprinty, ale znížiť úsporu paliva a emisií. To dokáže s veľmi vysokou efektivitou, čo je zrejme tým pravým liekom na čoraz prísnejšie európske regulácie. Môžme teda očakávať, že týmto smerom sa uberie čoraz viac automobiliek.

Continental pritom nevylúčil ani možnosť plug-in hybridu a to doplnením väčšej batérie a nabíjacej technológie. Ich dlhodobým je momentálne znížiť emisie na hranicu 50 g/kilometer, teda na približne polovicu súčasnej produkcie.

O autorovi
Martin Lajčák
Volám sa Maťo a momentálne som študentom vysokej školy. Medzi moje záľuby patria nové technológie, športovanie a nepohrdnem ani dobrou knihou. Môžeš ma sledovať aj na Instagrame - @matolajcak