Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Honda je jednou z posledných automobiliek, ktorá doposiaľ nepredstavila žiadne veľké plány ohľadom elektrifikácie svojho portfólia. Situácia na trhu ale k elektrickej ofenzíve nútia aj jednu z „posledných lastovičiek“ zastávajúcej konvenčný pohon.

A plány japonskej automobilky naozaj veľkolepé. Do elektrických áut investuje v priebehu najbližších rokov neuveriteľných 40 miliárd dolárov, informuje InsideEVs.

Bohužiaľ, je nutné konštatovať, že Honda v rámci elektromobility zostáva výrazne pozadu. Na európskom trhu do dnešného dňa predáva iba jeden plne elektrický model, ktorým je malá mestská Honda e.

Automobilke ale samotné elektrifikované pohony nie sú cudzie a v portfóliu už má kompletný rad hybridných vozidiel – od malých mestských modelov až po najväčšie a najluxusnejšie SUV Honda HR-V.

Limitovaná edícia Honda E
Honda

Čisto batériové pohony sú však až na spomenutú výnimu nedostupné. Konkurenčné automobilky pritom v Európe ponúkajú už prakticky kompletné portfólio čistých elektromobilov.

Do konca roka 2030 preto má byť všetko inak a japonský výrobca áut chce dosiahnuť, aby predaje elektromobilov tvorili až 40 % z celkových predajov automobilky.

Šéf sa však spaľovákov len tak nevzdá

CEO automobilky Toshihiro Mibe ale povedal, že podľa neho spaľovacie motory v autách vydržia najmenej do roku 2040, pričom jazdiť by mohli na častokrát spomínané e-palivá. Zákaz predaja spaľovákov by pritom mohli takéto motory „prežiť“ najmä v ťažkej nákladnej doprave a preto sa ich vývoja spoločnosť úplne nezdá.

Ako píše Reuters, generálny riaditeľ automobilky povedal, že v oblasti vývoja spaľovacích motorov sa pohybuje vyše 30 rokov, takže predstava, že by s tým teraz mali zrazu skoncovať, je pre neho doslova hrozivá. Uznal však, že jeho osobné preferencie musia ísť bokom pre dobro celej automobilky.

Honda teda plánuje vytvoriť novú, samostatnú divíziu, ktorá sa bude venovať vývoju a skúmaniu nových možností v oblasti elektromobility. Spoločnosť sa tiež plánuje venovať vývoju a výrobe vlastných batérií a dokonca uvažuje nad budovaním vlastnej nabíjacej infraštruktúry.

Honda však v najbližších mesiacoch pripraví aj štúdie o možnostiach výroby e-palív, ako aj o motoroch, ktoré by dokázali na takéto palivá jazdiť a ktoré by prakticky udržali spaľovacie motory pri živote aj po roku 2035. Bibe dokonca verí, že spaľováky by v takejto forme mohli existovať aj viac než dve desaťročia. Absolútne primárnym cieľom novej divízie bude vývoj novej elektrickej platformy a tiež vývoj palivových článkov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú