Nie každá automobilka predáva svoje elektromobily ako bavorská automobilka. BMW veľmi dobre pochopilo, ako treba uchopiť predaj týchto plne elektrických vozidiel a dosahuje skutočne pôsobivé čísla. Lenže potom je tu Mercedes, ktorému to už až tak dobre nejde, za čo opäť hovoria dáta. Namiešať teda atraktívny elektromobil s pôsobivou cenovkou rozhodne nie je ľahká práca.

Uvedomujú si to aj v Porsche, ktoré nenapodobňuje BMW, ale Mercedes. Jeho predaje elektromobilov totiž stagnujú a vyzerá to na skutočne veľký problém. Dokonca až taká veľký, že sa Nemci rozhodli vkladať do pripravovaných plne elektrických modelov spaľovacie motory. Na tému upozornil portál Drive.

Cieľ 80 % elektrifikácie sa mení

Na začiatku roka Porsche zrevidovalo svoj cieľ dosiahnuť 80 % elektrických vozidiel do roku 2030. Pôvodne sa očakávalo, že iba ikonický model 911 zostane so spaľovacím motorom, avšak po stagnácii predaja plne elektrických modelov sa automobilka rozhodla cieľ prehodnotiť.

Zatiaľ nie je jasné, ktoré modely plánuje Porsche prispôsobiť pre spaľovací pohon, ani kedy by mali byť tieto verzie dostupné. Jedným z kandidátov je však pripravovaný sedemmiestny SUV model s interným kódovým označením K1, ktorý mal byť pôvodne plne elektrický. Nové plány však naznačujú, že model by mohol využiť hybridnú technológiu s kombináciou spaľovacieho motora a elektromotora a očakáva sa, že na trh dorazí v roku 2027.

Porsche

Klesajúce predaje a ústup od elektrifikácie

Predaj vozidiel Porsche zaznamenal pokles o 7 % medziročne do septembra 2024, pričom najväčší prepad bol v Číne, kde sa predaj znížil o 29 %. Ani aktualizácia prvého elektrického modelu Taycan nedokázala zopakovať úspech z roku 2021, kedy sa stal najpredávanejším modelom značky. Nový elektrický model SUV Macan príde na trh koncom roka 2024 a Porsche plánuje predstaviť aj elektrické verzie modelov 718 Boxster a Cayman v roku 2025.

Ultimátna beštia s precíznou aerodynamikou: Porsche Taycan

Posledné verzie týchto modelov so spaľovacími motormi boli vyrobené v júli 2024, no zdá sa, že to nemusí byť ich úplný koniec. Porsche, podobne ako ďalšie značky ako Audi, Mercedes-Benz a Volvo, upravuje svoje pôvodné ciele v oblasti elektrifikácie a plánuje sa viac zamerať na hybridné vozidlá, ktoré v súčasnosti zaznamenávajú väčší záujem.

Hybridné modely a syntetické palivá

Prvý hybridný model 911 by mal byť uvedený na trh v roku 2025. Porsche taktiež plánuje inovovať modely so spaľovacími motormi, vrátane Panamery a Cayennu, a pokračovať v rozvoji plug-in hybridov. Táto stratégia je v súlade s prístupom spoločnosti Toyota, ktorá podporuje kombináciu rôznych pohonných systémov – od spaľovacích motorov cez hybridy až po palivové články a elektromobily – s cieľom uspokojiť rôznorodé požiadavky zákazníkov.

Porsche sa dlhodobo stavia proti zákazu predaja áut so spaľovacím motorom, ktorý Európska únia plánuje zaviesť od roku 2035, a investuje do vývoja syntetických palív. Tento krok by umožnil pokračovať v prevádzke klasických modelov, ktoré sú obľúbené aj medzi zberateľmi a tvoria podstatnú časť podnikania Porsche s náhradnými dielmi.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú