Mercedes EQS je aktuálne jedným z najlepších elektromobilov sveta, minimálne čo sa týka dojazdu na jedno nabitie. Youtuber Bjørn Nyland elektrické „S-ko“ podrobil svojmu 1 000 km testu a vlajková loď z Nemecka v ňom porazila všetky elektromobily na trhu.

Bjørn si do svojho testu vybral asi najrozumnejšiu konfiguráciu Mercedesu EQS s označením 450+. Tá poskytuje dostatočný výkon a zároveň najvyšší dojazd na jedno nabitie, ktorý činí 784 km podľa normy WLTP.

V kombinácii s až 200 kW DC nabíjaním je tento elektromobil ako stvorený na diaľkové cestovanie a pokojne ho môžeme nazývať diaľničným krížnikom.

Bjørnov uznávaný 1000 km test zvládla táto verzia EQS za neuveriteľných 9 hodín aj 5 minút, čo je mimochodom len o 5 minút viac, než čas stanovený referenčným plug-in hybridom Kia Ceed.

Rovnako rýchly ako spaľovák

Počas cesty absolvoval Bjørn iba 4 zastávky na nabíjanie. Menej zastávok dokázal spraviť už iba s modelmi BMW i4 a Ford Mustang Mach-E, obe vozidlá však boli vo finálnom čase pomalšie.

Skvelému času vďačí EQS rozhodne aj výkonnému nabíjaniu, priemerná spotreba sa totiž dostala na 22 kWh/100 km. Z moderných elektromobilov je na tom v tomto smere najlepšie Tesla Model 3, ktorej spotreba sa priemerne pohybuje na úrovni 18,5 kWh/100 km.

Najlepšie vybavený Model s označením Performance tak bola zosadená z trónu, nakoľko tento elektromobil absolvoval Bjørnov test za 9 hodín 15 minút.

Absolútnym kráľom je elektromobil, ktorý nemusíš nabíjať

Bjørn v jednom zo posledných videí absolvoval svoj typický 1 000 km test s elektromobilom NIO ES8, ktorý dosiahol rovnaký čas ako referenčný spaľovák.

NIO ES8 pritom nie je žiaden „špeciálny“ elektromobil s dojazdom 1 000 km. Bjørnovi sa teda batérie v aute počast testu naozaj vybili. Automobilka NIO je však známa svojimi stanicami na kompletnú výmenu batérií, ktoré nahrádzajú klasické nabíjanie elektromobilov. Vybité akumulátory idú von a čerstvé so 100 % kapacitou dnu za pár minút.

V Nórsku už automobilka postavila dve takéto stanice a Bjørn sa teda rozhodol absolvovať test s tým, že miesto nabíjania elektromobilu využije práve výmenné stanice. Výsledok je pozoruhodný a ukazuje možnú budúcnosť diaľkového cestovania elektromobilmi.

Celý proces výmeny batérie trvá 7 minút, takže je podstatne rýchlejší ako dobíjanie batérie pomocou ultrarýchlej nabíjačky (UFC). Pre porovnanie, druhým najlepším elektromobilom v teste je Tesla Model 3 Performance, ktorá dosiahla čas 9 hodín a 15 minút.

Bjorn Nyland / Youtube

S ostatnými elektromobilmi strednej triedy mu test trval v priemere okolo 10 hodín, takže trasa 1 000 km obvykle trvá elektromobilom približne o hodinu dlhšie než jazda spaľovákom.

NIO ES8 však v porovnaní s elektromobilmi, ktoré je nutné nabíjať, odhalil ešte jednu výhodu. Tým, že na výmennej stanici zameníš za 7 minút vybitú batériu za plne nabitú, zvyšuješ aj svoj aktuálny dojazd. Pri nabíjaní elektromobilu na dlhej trase sa auto väčšinou nenabíja úplne doplna, nakoľko ku koncu nabíjania výkon klesá a nabíjanie sa stáva časovo neefektívnym. Väčšinou sa využíva do 80 % kapacity, no NIO ti dá baterky natlačené na 100 %.

Z toho dôvodu Bjørnovi stačili iba tri zastávky na výmenu batérie, kdežto pri bežných elektromobiloch musel nabíjať štyri až šesť krát.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP