Polestar 3 je nové prémiové SUV s masívnou batériou. Dojazdom prekonáva 600 km
Švédska automobilka Polestar je elektrickou a ešte prémiovejšou sestrou znaky Volvo. K populárnemu sedanu Polestar 2 pred pár hodinami oficiálne pribudol súrodenec v podobe elektrického SUV Polestar 3. Na trh dorazí až budúci rok, no s o to zaujímavejšími špecifikáciami.
Značka Polestar nie je a ani sa nesnaží byť automobilkou, ktorá prinesie ľudový elektromobil pre masy. Dôkazom toho je aj cenovka nového elektrického SUV, ktoré sa bude na nemeckom trhu predávať za 89 900 €.
Za túto sumu zákazník už očakáva špičkové špecifikácie a tými Polestar 3 rozhodne disponuje. Jedinou chybičkou krásy je fakt, že dodávky začnú až v štvrtom kvartáli 2023, čiže presne o rok.
Parametre hodné vlajkovej lode
Polestar 3 spočiatku príde v konfigurácii Long Range s dvoma elektromotormi. Ich kombinovaný výkon činí 360 kW a krútiaci moment 840 Nm, no za príplatok 6 600 € bude k dispozícii Performance Pack, ktorý zvýši výkon a „krúťak“ na 380 kW, respektíve 910 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h dosahuje 5 sekúnd, pri výkonnejšej verzii je to 4,7 sekundy.
Maximálna rýchlosť 210 km/h bude plne postačujúca aj na neobmedzené nemecké diaľnice a so 111 kWh batériou dokáže toto elektrické SUV prejsť celkom slušnú vzdialenosť aj na plný plyn. Oficiálne WLTP hodnoty dojazdu ešte nepoznáme, no podľa výrobcu by sa mohli točiť okolo 610 km na jedno nabitie.
Okrem špičkového výkonu a masívnej batérie má Polestar 3 aj famózne nabíjanie. Aj napriek 400 V architektúre sa dokáže nabíjať výkonom do 250 kW. Pomalé AC nabíjanie podporuje iba 11 kW.
O komfort počas jazdy sa postará vzduchový podvozok. Dobrou správou je aj prítomnosť frunku (predného kufra), ktorý má objem 32 litrov. Ten zadný má objem 484 litrov.
Špičkové technológie zabezpečujúce poloautonómnu jazdu
Auto sa bude dať objednať od druhej polovice budúceho roka a za príplatok je k dispozícii aj Pilot Pack s LiDAR senzorom, ktorý kooperuje s riadiacou jednotkou od Nvidie.
Tri dodatočné kamery, štyri ultrasonické senzory a kamery v štandardnej výbave okolo celého auta umožňujú 3D skenovanie okolia v reálnom čase. Vďaka tomu bude Polestar 3 čo najlepšie pripravený na plne autonómne riadenie.
Interiéru dominuje centrálny 14,5″ displej infotainmentu. Auto beží na systéme Android Automotive OS, takže nechýba prítomnosť Google služieb, ako aj Google máp, ktoré sú prepojené s riadiacou jednotkou auta a tak dokážu veľmi rýchlo a jednoducho plánovať aj dlhé trasy spolu so zastávkami na nabíjanie.
Luxusné elektrické SUV Polestar 3 disponuje masívnou batériou
Vždy aktuálny systém zabezpečujú OTA aktualizácie, ktoré sú ale dnes už v segmente elektromobilov štandardom.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Takto rýchlo ani nenatankuješ. Na Slovensku postavia najvýkonnejší nabíjací hub v Európe
To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
Poľská vláda vydala povolenie na výstavbu jadrovej elektrárne
ČEZ zaznamenal nárast zisku v 1. štvrťroku
Obľúbený operátor prekvapil: Takto ľahko od Telekomu dostaneš 70 €
Zisk Foxconnu v 1. štvrťroku strmo vzrástol, o 72 %
Nová výzva MIRRI podporí vznik kompetenčných centier kyberbezpečnosti
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené