Polestar 3 je nové prémiové SUV s masívnou batériou. Dojazdom prekonáva 600 km
Švédska automobilka Polestar je elektrickou a ešte prémiovejšou sestrou znaky Volvo. K populárnemu sedanu Polestar 2 pred pár hodinami oficiálne pribudol súrodenec v podobe elektrického SUV Polestar 3. Na trh dorazí až budúci rok, no s o to zaujímavejšími špecifikáciami.
Značka Polestar nie je a ani sa nesnaží byť automobilkou, ktorá prinesie ľudový elektromobil pre masy. Dôkazom toho je aj cenovka nového elektrického SUV, ktoré sa bude na nemeckom trhu predávať za 89 900 €.
Za túto sumu zákazník už očakáva špičkové špecifikácie a tými Polestar 3 rozhodne disponuje. Jedinou chybičkou krásy je fakt, že dodávky začnú až v štvrtom kvartáli 2023, čiže presne o rok.
Parametre hodné vlajkovej lode
Polestar 3 spočiatku príde v konfigurácii Long Range s dvoma elektromotormi. Ich kombinovaný výkon činí 360 kW a krútiaci moment 840 Nm, no za príplatok 6 600 € bude k dispozícii Performance Pack, ktorý zvýši výkon a „krúťak“ na 380 kW, respektíve 910 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h dosahuje 5 sekúnd, pri výkonnejšej verzii je to 4,7 sekundy.
Maximálna rýchlosť 210 km/h bude plne postačujúca aj na neobmedzené nemecké diaľnice a so 111 kWh batériou dokáže toto elektrické SUV prejsť celkom slušnú vzdialenosť aj na plný plyn. Oficiálne WLTP hodnoty dojazdu ešte nepoznáme, no podľa výrobcu by sa mohli točiť okolo 610 km na jedno nabitie.
Okrem špičkového výkonu a masívnej batérie má Polestar 3 aj famózne nabíjanie. Aj napriek 400 V architektúre sa dokáže nabíjať výkonom do 250 kW. Pomalé AC nabíjanie podporuje iba 11 kW.
O komfort počas jazdy sa postará vzduchový podvozok. Dobrou správou je aj prítomnosť frunku (predného kufra), ktorý má objem 32 litrov. Ten zadný má objem 484 litrov.
Špičkové technológie zabezpečujúce poloautonómnu jazdu
Auto sa bude dať objednať od druhej polovice budúceho roka a za príplatok je k dispozícii aj Pilot Pack s LiDAR senzorom, ktorý kooperuje s riadiacou jednotkou od Nvidie.
Tri dodatočné kamery, štyri ultrasonické senzory a kamery v štandardnej výbave okolo celého auta umožňujú 3D skenovanie okolia v reálnom čase. Vďaka tomu bude Polestar 3 čo najlepšie pripravený na plne autonómne riadenie.
Interiéru dominuje centrálny 14,5″ displej infotainmentu. Auto beží na systéme Android Automotive OS, takže nechýba prítomnosť Google služieb, ako aj Google máp, ktoré sú prepojené s riadiacou jednotkou auta a tak dokážu veľmi rýchlo a jednoducho plánovať aj dlhé trasy spolu so zastávkami na nabíjanie.
Luxusné elektrické SUV Polestar 3 disponuje masívnou batériou
Vždy aktuálny systém zabezpečujú OTA aktualizácie, ktoré sú ale dnes už v segmente elektromobilov štandardom.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
Váži 13 500 ton a za deň zlikviduje 240 000 m³ zeminy. Nemecký Bagger je najväčším strojom sveta
Má 10-násobný výkon a uhasí sa sama. Čína stvorila prelomovú batériu, ktorá zmení elektromobily
Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vznikla nová trieda „nenápadných milionárov“. Denne ich pribudne 1 000 a môžu za to dva faktory
Neviditeľní škodcovia v pitnej vode poškodzujú tvoj mozog. Výskum odhalil vážne problémy
Prokurátor Generálnej prokuratúry čelí obžalobe. Funkciu pozastavili, potvrdil Žilinka
Prelomový výskum odhaľuje, ako aktivita mozgu počas spánku prezrádza skryté neurologické problémy
TOP 10 najlepších letísk v Európe podľa dochvíľnosti: Na vrchole zoznamu je veľké prekvapenie (REBRÍČEK)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Váži 13 500 ton a za deň zlikviduje 240 000 m³ zeminy. Nemecký Bagger je najväčším strojom sveta
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
Svetový úspech vedcov SAV: Slováci vyvinuli zbraň proti vírusu, ktorý môže spúšťať rakovinu
Aplikácia Slovenskej pošty sa mení na digitálnu pobočku: Pribudnú kľúčové novinky
Slováci nakupujú inak, predajcov pribúda. E-shopy u nás prechádzajú premenou
Slovákov masívne ohrozuje nový typ kybernetického útoku. Je horší než phishing
USA zavedú jednotné clá. Zasiahne to vyše 150 krajín naraz
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP