Polestar 3 je nové prémiové SUV s masívnou batériou. Dojazdom prekonáva 600 km
Švédska automobilka Polestar je elektrickou a ešte prémiovejšou sestrou znaky Volvo. K populárnemu sedanu Polestar 2 pred pár hodinami oficiálne pribudol súrodenec v podobe elektrického SUV Polestar 3. Na trh dorazí až budúci rok, no s o to zaujímavejšími špecifikáciami.
Značka Polestar nie je a ani sa nesnaží byť automobilkou, ktorá prinesie ľudový elektromobil pre masy. Dôkazom toho je aj cenovka nového elektrického SUV, ktoré sa bude na nemeckom trhu predávať za 89 900 €.

Za túto sumu zákazník už očakáva špičkové špecifikácie a tými Polestar 3 rozhodne disponuje. Jedinou chybičkou krásy je fakt, že dodávky začnú až v štvrtom kvartáli 2023, čiže presne o rok.
Parametre hodné vlajkovej lode
Polestar 3 spočiatku príde v konfigurácii Long Range s dvoma elektromotormi. Ich kombinovaný výkon činí 360 kW a krútiaci moment 840 Nm, no za príplatok 6 600 € bude k dispozícii Performance Pack, ktorý zvýši výkon a „krúťak“ na 380 kW, respektíve 910 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h dosahuje 5 sekúnd, pri výkonnejšej verzii je to 4,7 sekundy.
Maximálna rýchlosť 210 km/h bude plne postačujúca aj na neobmedzené nemecké diaľnice a so 111 kWh batériou dokáže toto elektrické SUV prejsť celkom slušnú vzdialenosť aj na plný plyn. Oficiálne WLTP hodnoty dojazdu ešte nepoznáme, no podľa výrobcu by sa mohli točiť okolo 610 km na jedno nabitie.

Okrem špičkového výkonu a masívnej batérie má Polestar 3 aj famózne nabíjanie. Aj napriek 400 V architektúre sa dokáže nabíjať výkonom do 250 kW. Pomalé AC nabíjanie podporuje iba 11 kW.
O komfort počas jazdy sa postará vzduchový podvozok. Dobrou správou je aj prítomnosť frunku (predného kufra), ktorý má objem 32 litrov. Ten zadný má objem 484 litrov.
Špičkové technológie zabezpečujúce poloautonómnu jazdu
Auto sa bude dať objednať od druhej polovice budúceho roka a za príplatok je k dispozícii aj Pilot Pack s LiDAR senzorom, ktorý kooperuje s riadiacou jednotkou od Nvidie.

Tri dodatočné kamery, štyri ultrasonické senzory a kamery v štandardnej výbave okolo celého auta umožňujú 3D skenovanie okolia v reálnom čase. Vďaka tomu bude Polestar 3 čo najlepšie pripravený na plne autonómne riadenie.
Interiéru dominuje centrálny 14,5″ displej infotainmentu. Auto beží na systéme Android Automotive OS, takže nechýba prítomnosť Google služieb, ako aj Google máp, ktoré sú prepojené s riadiacou jednotkou auta a tak dokážu veľmi rýchlo a jednoducho plánovať aj dlhé trasy spolu so zastávkami na nabíjanie.
Luxusné elektrické SUV Polestar 3 disponuje masívnou batériou
Vždy aktuálny systém zabezpečujú OTA aktualizácie, ktoré sú ale dnes už v segmente elektromobilov štandardom.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V 17-tich mala náušnice s Ficom a torty v tvare srdca s jeho menom. Králiková dostala kľúčový post na ministerstve
PREMIUMAž 29,9 % Slovákov žije v preplnených domácnostiach. Priemerné nájomné je 727 eur, nové bývanie pribúda extrémne pomaly

Slovenský úspech, aký si nečakal: Naše mesto sa dostalo do TOP 10 zimných destinácií, porazilo aj Mníchov

GymBeam kupuje nemeckú výrobnú firmu. Chce ovládnuť trh západnej Európy

Dcéra Juraja Blanára havarovala na nebezpečnom úseku. Minister incident objasnil
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
Proruskí hackeri v decembri zintenzívnili útoky na vládne inštitúcie vyspelej krajiny Európy
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
Malý ostrov sa mení na najnebezpečnejšie miesto Ázie. Veľmoci rozmiestňujú rakety a chrlia vyhrážky
Nová TV stanica na Slovensko nepríde. Po veľkých plánoch prišlo vytriezvenie
Čína varuje svojho „úhlavného nepriateľa“: Prestaňte dávať zbrane do tejto krajiny, inak príde odveta
Historický moment na mori: Japonsko spúšťa prvú autonómnu osobnú loď na svete
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V 17-tich mala náušnice s Ficom a torty v tvare srdca s jeho menom. Králiková dostala kľúčový post na ministerstve
PREMIUMAž 29,9 % Slovákov žije v preplnených domácnostiach. Priemerné nájomné je 727 eur, nové bývanie pribúda extrémne pomaly

Slovenský úspech, aký si nečakal: Naše mesto sa dostalo do TOP 10 zimných destinácií, porazilo aj Mníchov

GymBeam kupuje nemeckú výrobnú firmu. Chce ovládnuť trh západnej Európy




